szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához.

A Lehet Más a Politika (LMP) napi hétszáz forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével - közölte a párt fővárosi képviselője vasárnap tartott sajtótájékoztatója után az MTI-vel.

Csárdi Antal elmondta: az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni dugódíjként a mindenkori vonaljegy kétszeresét. Ezen a területen belül is csak hétköznap 7 és 19 óra között kellene fizetni, hiszen - mint mondta - semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást. Kivételt képezne a budai alsó rakpart, emellett a javaslat szerint az elkerülő útként működő M0-st újra díjmentessé tennék.

A koncepció része az is, hogy felgyorsítanák a P+R parkolók fejlesztését, és kiterjesztenék a BuBi-hálózatot a pesti és a budai oldalon egyaránt.

Csárdi Antal kiemelte: elemzések szerint javaslatcsomagjuk 20-25 százalékos forgalomcsökkenést eredményezne úgy, hogy alternatívát biztosít az autósoknak. Továbbá a csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna - fűzte hozzá.

Az ellenzéki képviselő hangsúlyozta: egy dugódíj legfontosabb feladata a forgalomszervezés, célja pedig a forgalom csökkentése és ezáltal az egészséges környezethez való jog biztosítása a városban élőknek. Ezekből semmit sem biztosít a városvezetés javaslata, hiszen "évi ötezer forintos díjért egy autóval sem fog kevesebb közlekedni a fővárosi utakon" - fogalmazott. Az LMP javaslatával ezek a célok elérhetők - tette hozzá.

A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta: jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy "Budapest-matricát", amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, amelynek lényege, hogy egy "szűkebben vett" belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének - ismertette.

A legfontosabb autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!