szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 6.4 literes Hemi motor 465 lóerőt szabadít az összkerékhajtásra, amivel nincs az a mocsár, ami kifogna az átalakított szovjet masinán.

Aki vezetett már GAZ 69-et az soha nem fogja elfelejteni a puritán utastér fapados kényelmét és a szovjet technika hatékonyságát, amelyen még a legnagyobb mocsár sem tudott kifogni. Már ha működött, ugyanis a GAZ-ok híresen törődésigényesek voltak, de ez persze azóta sem szegi kedvét a típus rajongóinak. Köztük Truck Garage nevű orosz műhelynek, akik elhatározták, hogy kicsit modernizálják a szovjet vasat, amitől nem csak terepen, de bárhol megállja a helyét.

Truck Garage

Az átalakítás részeként a legfontosabb változás, hogy az eredeti motort és váltót lecserélték egy 6.4 literes V8-as HEMI blokkra, amihez automataváltót párosítottak. Az amerikai erőforrás 465 lóerőt szabadít az összkerékhajtáson keresztül a 35 colos terepgumikra, míg a fejlettebb terepezős képességekről a hátsó diffizár és az állítható lengéscsillapítók gondoskodnak. Ugyan az utastérről nincsen kép, de a leírás szerint a modern és a retro keveredik benne, például elektromosan állítható bőrülésekkel és retro kinézetű Bluetooth-os hangrendszerrel.

Truck Garage

A szentpétervári csapat 12 autó átalakítását tervezi, melyek közül a már elkészült 6.4-es HEMI motoroson kívül, 5.7-es vagy 6.1-es blokkal is rendelhető lesz az autó, hasonló technikai specifikációkkal, valamint összecsukható vászontetővel vagy kivehető keménytetővel. Mindezért alapáron 57 ezer dollárt kérnek, amely átszámítva mintegy 16,5 millió forintnak megfelelő összeg. Végülis még így is olcsóbb egy hasonlóan erős Mercedes-Benz G-osztálynál, a cool-faktorról nem is beszélve.

Truck Garage

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!