Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A SpaceX egy teljesen megújult egységet indított útnak a Starship hetedik tesztjén magyar idő szerint csütörtök késő este, ám az nem sokkal az indulás után felrobbant. Egy időre még a légiforgalmat is terelni kellett.","shortLead":"A SpaceX egy teljesen megújult egységet indított útnak a Starship hetedik tesztjén magyar idő szerint csütörtök késő...","id":"20250117_spacex-starship-robbanas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944.jpg","index":0,"item":"1dab25ae-6082-4736-81df-385c280d8ea4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_spacex-starship-robbanas-video","timestamp":"2025. január. 17. 09:37","title":"Óriásit robbant a SpaceX Starshipje, záporoztak az égből az alkatrészek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"895bf3f0-f1d6-4950-a303-307601e43290","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Csak a pletyka főzte szappanná a szentesi félkegyelmű öregembert, derül ki a száz évvel ezelőtti lapok tudósításaiból. 1925 januárjában arról is írt az újság, hogy büntetéssel fenyegette az MTI a rádióhallgatókat, a szegények pedig attól remélték nyomoruk enyhítését, hogy tehetős családoknak adták örökbe gyerekeiket, sokszor cselédsorba. Kiderül az is, hogyan csaltak adót vidéken, és hogyan mentette meg a lincseléstől egy zsidó bérkocsissegéd az utcán hőbörgő antiszemitákat újév hajnalán.","shortLead":"Csak a pletyka főzte szappanná a szentesi félkegyelmű öregembert, derül ki a száz évvel ezelőtti lapok tudósításaiból...","id":"20250118_szazeves-ujsag-1925-januar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/895bf3f0-f1d6-4950-a303-307601e43290.jpg","index":0,"item":"3f89d7af-0603-4ec9-8f67-1d2e062cd08d","keywords":null,"link":"/360/20250118_szazeves-ujsag-1925-januar","timestamp":"2025. január. 18. 17:00","title":"„Szeressük egymást, hogy annál jobban gyűlölhessünk mindenkit, aki nem magyar”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03fb3a8e-30f6-4035-8952-e895a776e1f0","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Biró Ferenc azt mondta, szerinte nem történt bűncselekmény, ezt az ügyészség is el fogja ismerni. Az elnök péntek reggeli sajtótájékoztatóján arról beszélt: a múlt héten indítottak vizsgálatot a Nemzeti Kommunikációs Hivatal ellen – ez szerinte könnyen összeköthető az ügyészség csütörtöki akciójával. Az Integritás Hatóság vizsgálatának részleteit viszont hiába kérdeztük, nem volt hajlandó elárulni. ","shortLead":"Biró Ferenc azt mondta, szerinte nem történt bűncselekmény, ezt az ügyészség is el fogja ismerni. Az elnök péntek...","id":"20250117_integritas-hatosag-sajtotajekoztato-biro-ferenc-knyf-nyomozas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03fb3a8e-30f6-4035-8952-e895a776e1f0.jpg","index":0,"item":"d7350e83-d86e-458a-960e-46a97383e463","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_integritas-hatosag-sajtotajekoztato-biro-ferenc-knyf-nyomozas-ebx","timestamp":"2025. január. 17. 08:17","title":"Az Integritás Hatóság elnöke szerint az őt ért támadáson keresztül próbálják lejáratni a szervezetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9f3307-800f-47d1-b98b-015b23d24925","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Január 17-én ünnepli hetvenedik születésnapját Karikó Katalin orvosi Nobel- és Széchenyi-díjas biokémikus, a koronavírus elleni mRNS-alapú vakcina egyik fejlesztője.","shortLead":"Január 17-én ünnepli hetvenedik születésnapját Karikó Katalin orvosi Nobel- és Széchenyi-díjas biokémikus...","id":"20250117_Kariko-Katalin-70-eves-szuletesnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9f3307-800f-47d1-b98b-015b23d24925.jpg","index":0,"item":"1af71b67-17af-460d-bb5f-1dc4ee5b7ad5","keywords":null,"link":"/elet/20250117_Kariko-Katalin-70-eves-szuletesnap","timestamp":"2025. január. 17. 09:57","title":"Aszteroidát is elneveztek róla – 70 éves Karikó Katalin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7091f9c8-b532-461d-9ad7-6b34610e4545","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A menekültügyi szabályok be nem tartása miatt született elmarasztaló ítélet végre nem hajtása miatt kapták, de ez csak a legújabb részlet.","shortLead":"A menekültügyi szabályok be nem tartása miatt született elmarasztaló ítélet végre nem hajtása miatt kapták, de ez csak...","id":"20250117_menekultugyi-birsag-orban-kormany-europai-bizottsag-fizetesi-felszolitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7091f9c8-b532-461d-9ad7-6b34610e4545.jpg","index":0,"item":"0ebd9147-0d81-48f6-a853-ddc82d11e81b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_menekultugyi-birsag-orban-kormany-europai-bizottsag-fizetesi-felszolitas","timestamp":"2025. január. 17. 11:20","title":"60 millió eurós bírságról jött az újabb fizetési felszólítás a kormánynak ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Győzedelmesen vonulnak a populisták, úgy tűnik, hogy a nyomulásukat nem lehet megállítani. A német államfőnek nyilvánosan ki kell állnia a gyűlölet és az uszítás ellen, akkor is, ha ez beavatkozás a közelgő választásokba. Trump imádja, hogy Mar-a-Lago királya lehet, de hamarosan lefokozzák az Egyesült Államok elnökévé. Igencsak időszerű a tűzszüneti megállapodás Izrael és a Hamász között, de nagyon törékeny lehet.","shortLead":"Győzedelmesen vonulnak a populisták, úgy tűnik, hogy a nyomulásukat nem lehet megállítani. A német államfőnek...","id":"20250117_Nemzetkozi-lapszemle-trumpnado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"3f4938de-6fa6-4e5f-a3ed-9c61cf955ca0","keywords":null,"link":"/360/20250117_Nemzetkozi-lapszemle-trumpnado","timestamp":"2025. január. 17. 11:11","title":"Economist: Átvészelheti-e Európa a Trumpnádót?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b670998-bdee-4375-a1eb-3f5a3acf1a4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Zsidó Kutya című darabot a budapesti születésű, 1991-ben Izraelbe áttelepült Adam Meir (Mérő Ádám) adja elő, aki húsz éve Kaliforniában él.","shortLead":"A Zsidó Kutya című darabot a budapesti születésű, 1991-ben Izraelbe áttelepült Adam Meir (Mérő Ádám) adja elő, aki húsz...","id":"20250117_hvg-A-Zsido-Kutya-Spinoza-Szinhaz-Asher-Kravitz-Yonatan-Esterkin-Adam-Meir-Mero-Adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b670998-bdee-4375-a1eb-3f5a3acf1a4f.jpg","index":0,"item":"23c00a53-e770-4756-94e9-c48df12578a9","keywords":null,"link":"/360/20250117_hvg-A-Zsido-Kutya-Spinoza-Szinhaz-Asher-Kravitz-Yonatan-Esterkin-Adam-Meir-Mero-Adam","timestamp":"2025. január. 17. 18:30","title":"Hitler hatalomra jutásától Treblinkán át az ígéret földjéig – bravúrosan előadott monodráma egy kutya szemszögéből a Spinozában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec7c009f-d952-4788-8368-46bc2915efe7","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A csatár közel tízéves szerződést írt alá.","shortLead":"A csatár közel tízéves szerződést írt alá.","id":"20250117_erling-haaland-szerzodes-hosszabbitas-premier-league","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec7c009f-d952-4788-8368-46bc2915efe7.jpg","index":0,"item":"e2f61c0c-8d19-431a-9816-a28303adbd49","keywords":null,"link":"/sport/20250117_erling-haaland-szerzodes-hosszabbitas-premier-league","timestamp":"2025. január. 17. 11:30","title":"Haaland 2034-ig hosszabbított a Manchester Citynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán gyártó húzómodelljének legfrissebb kiadása nem a külcsín, hanem a belbecs tekintetében hoz újdonságokat, és ismét bebizonyítja, hogy egy tágas családi autó is lehet élvezetesen vezethető és szemrevaló.
Az első Mazda 6 a szép emlékű Mazda 626 utódjaként 2002-ben gördült ki az utakra. Ez volt a GG sorozat, melyet 2007-ben követett a teljesen átalakított GH széria, melyet egészen 2012-ig gyártottak. Ebben az évben jött ki az éppen aktuális, GJ típusjelzésű Mazda 6, mely várhatóan egészen 2018-ig gyártásban marad, no persze nem teljesen változatlan formában. A japánok tavaly ejtették meg a világszerte és többek közt hazánkban nagy népszerűségnek örvendő modell első ráncfelvarrását, melyet most egy újabb követett. Első blikkre nehéz felfedezni a különbségeket a tavalyi és az immár 2017-es modellévű változat között - a lényegi változások a lemezek alatt keresendők.
L.F.
Ha egymás mellé parkolunk egy tavalyi faceliftes és egy 2017-es Mazda 6-ossal, akkor lényegében csak az automatikus elektronikus behajtásra képes külső visszapillantókba szerelt index kapcsán fedezhetünk fel némi eltérést, ezen kívül pedig a másik, a külcsínt érintő változás, hogy mostantól egy új színben, Machine Gray szürkében is rendelhető az autó. Az ily módon immár nyolcféle színváltozatban készülő Mazda 6 formájához egyszerűen nem volt szükség hozzányúlni, hiszen az Akira Tamatani által megálmodott karosszéria vonalai az elmúlt években lényegében semmit sem öregedtek. Olyannyira nem, hogy az elsuhanó kocsi után sokszor még mind a mai napig megfordulnak az emberek, és ennél nem is kell jobb visszacsatolás.
A legfontosabb újdonság a GVC, vagyis a G-Vectoring Control, ami a világ első olyan szabályzórendszere, mely a kormánykerék mozgását is figyelembe véve szabályozza a motorteljesítményt. Az új fejlesztés működése nem túl bonyolult: kanyarbemenetnél az elektronika elveszi egy kicsit a gázt, melynek hatására a terhelés az első kerekekre helyeződik, kimenetnél pedig a kerekekre jutó teljesítmény kicsit megemelkedik, így a hátsó tengelyre jut a terhelés. A GVC-nek köszönhetően növekszik a stabilitás, csökken az alulkormányzási hajlam, javul a tapadás, precízebbé válik a kormányzás és az oldalerők tompításával javul az utasok komfortszintje. A technika nemcsak kanyarban, hanem egyenes úton is aktív, és csökkenti az apró kormánymozdulatok mennyiségét.
L.F.
A Barcelonában és környékén megejtett menetpróbán különböző teljesítményű benzines és dízel Mazda 6-osokban próbáltuk ki a GVC-t. A tesztautók egyenesben és a kanyargós hegyi szakaszokon egyaránt élvezetesen, sportosan és stabilan voltak vezethetők, az persze már más kérdés, hogy a Mazda 6 eddig is egy remekül vezethető autó volt, és kérdéses, hogy a GVC a gyakorlatban vajon mennyi plusszal szolgál. Ennek megállapításához egy olyan tesztautóra lett volna szükség, melyen kikapcsolható lett volna a G-Vectoring. Érdekesség, hogy a GVC egy tisztán szoftveres fejlesztés, vagyis egyetlen grammal sem növeli meg az autó tömegét, és a Mazda 6 után a Mazda 3 és a cég egyéb modelljei is megkapják majd. Azzal kapcsolatban egyelőre nem született döntés, hogy az utakon jelenleg futó 6-os Mazdák szoftverfrissítés formájában megkaphatják-e majd a GVC-t.
A nem tiszta aszfalton és hóban fokozott jelentőséggel bíró G-Vectoring rendkívül gyorsan, a szempillantásnál kétszer gyorsabban reagál a vezetői kormánymozdulatokra, és a működéséhez szükség van a villámgyors reakciójú Skyactive motorokra és erőátvitelre. Itt jönnek be a képbe a módosított dízelmotorok, melyek a dugattyúcsapszegek üreges részében elhelyezett zajcsillapító, illetve a gyújtás eltolásával történő nyomáshullám semlegesítés révén a korábbiaknál simában és halkabban járnak. Ezen kívül a szigeteléseken is módosított a gyártó és az első oldalablakok immár laminált kivitelűek.
L.F.
A menetpróba során a 2,2 literes dízelmotor 175 lovas változatát próbáltuk ki, mely tényleg mintha kicsit halkabbá vált volna. Az egyáltalán nem kellemetlen hangú erőforrás már 1500-as percenkénti fordulatszámtól elemében van, és még a leszabályzáshoz közeli tartományban sem viselkedik rosszul. A 7,9 másodperces 0-100-as sprintidőre nem lehet panaszunk, autópálya tempónál pedig lényegében csak a gumik hangját lehet hallani - ilyenkor az erőforrás és a szél zaja minimális. A 7 liter körül alakult tesztfogyasztás korrektnek nevezhető, főleg annak ismeretében, hogy a tesztút során rengeteg tempós hegyi szakaszon feszegettük az autó határait.
A benzinmotorokhoz ezúttal nem nyúltak hozzá a fejlesztők: az általunk kipróbált változatok közül a 2 literes és 165 lovas verzió a spórolósak, a 2,5 literes 192 lóerős modell pedig inkább a dinamikusabb haladást kedvelők körében népszerű. A hatsebességes manuális váltó rövid utakon jár és határozottan kapcsolható, az ugyancsak hatsebességes automata váltó pedig ha nem is az iparág csúcsa, bőven szerethető kategóriás. Az elsőkerék-hajtású Mazda 6 dízel modelljei opcionálisan összkerékhajtással is rendelhetők, és természetesen ezekben is folyamatosan dolgozik a G-Vectoring. Apró negatívum, hogy a motorháztetőt még mindig pálcával kell kitámasztani.
L.F.
A minden irányban szellős utastérben helyet foglalva kevés változást tapasztalunk, melyek közül a legfontosabb az új kormány, mely immár akár fűthető is, a három órából álló műszeregység jobb oldalán lévő multifunkciós kijelző pedig jobb grafikát kapott. A HUD ugyanúgy, mint eddig nem a szélvédőre, hanem egy kis üveglapkára vetít, azonban immár végre színes és a korábbiaknál nagyobb felbontású, ráadásul a memóriás ülés a HUD pozícióját is megjegyzi. Továbbfejlesztették az i-Activesense technológiát is, mely a sebességet határoló táblákon kívül a behajtani tilos táblákat is felismeri. A korábbi lézeres megoldást váltó, kamera-alapú városi ütközésmegelőző rendszer az eddigi 4-30 helyett immár 4-80 km/h-s tartományban működik, az automatikus fékezés már nem 15-145, hanem 15-160 km/h között aktív, az adaptív tempomat pedig 30 és 200 km/h között használható.
+ : időtálló formaterv, általánosan jó minőség, GVC, halkabb dízelmotorok, biztonságtechnikai fejlesztések, új HUD, fűthető kormány.
–: a navigáción és az okostelefonos támogatáson lehetne mit fejleszteni, nincs önvezetés és 360 fokos kamerarendszer.
A magyar NNG által fejlesztett fedélzeti navigációs rendszerrel sajnos rosszak a tapasztalataink. A két napos menetpróba során a szoftver egyszer teljesen lefagyott, ezen kívül pedig a Navteq térképeken rengeteg egyirányú utca és körforgalom sem szerepelt. Maradt tehát az okostelefonon futó Waze, és itt jegyzendő meg, hogy a Mazda 6 még mindig nem kompatibilis az egyre jobban terjedő Android Autó, Apple CarPlay és MirrorLink szabványokkal, vagyis a mobilunk tartalma nem lőhető át a központi kijelzőre. Önvezető funkció és 360 fokos kamerarendszer nincs, ezek hiányával azonban még bőven együtt lehet élni - a holttérfigyelő, a sávtartó, az éberségfigyelő, a visszagurulás-gátló és az adaptív LED-fényszóró jelen van a fedélzeten.
A Mazda 6-ot eddig is szerettük, a 2017-es modellévtől kezdve pedig egy kicsit még jobb lett a japánok 4,86 méter hosszú nagyautója. A külcsín lényegében semmit sem változott, azonban a GVC, a továbbfejlesztett dízelmotorok, a jobb hangszigetelés, az új HUD és az okosabb biztonságtechnikai megoldások révén így is akad bőven újdonság. Jó hír, hogy a már hazánkban is rendelhető új Mazda 6 ára semmit sem változik, vagyis az alapmodell ára marad 6,7 millió forint.