Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"“Ha a helyzet úgy kívánja.” Tibor Gašpar Fico pártjának a képviselője. ","shortLead":"“Ha a helyzet úgy kívánja.” Tibor Gašpar Fico pártjának a képviselője. ","id":"20250118_A-szlovak-parlament-kormanyparti-alelnoke-nem-zarna-ki-annak-lehetoseget-hogy-Szlovakia-egyszer-kilep-az-EU-bol-vagy-a-NATO-bol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7.jpg","index":0,"item":"cc7a6786-1df1-45d1-b993-7f3d1880b8c0","keywords":null,"link":"/vilag/20250118_A-szlovak-parlament-kormanyparti-alelnoke-nem-zarna-ki-annak-lehetoseget-hogy-Szlovakia-egyszer-kilep-az-EU-bol-vagy-a-NATO-bol","timestamp":"2025. január. 18. 14:57","title":"A szlovák parlament kormánypárti alelnöke nem zárná ki annak lehetőségét, hogy Szlovákia egyszer kilép az EU-ból vagy a NATO-ból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d383e727-3b4d-48ab-9c2b-2ae01db9f562","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250119_los-angeles-tuzoltas-tengerviz-olivaolaj-hatasa-tuzogep-iphone-imessage-hiba-otthoni-hormonmero","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d383e727-3b4d-48ab-9c2b-2ae01db9f562.jpg","index":0,"item":"c833b533-bec1-43fa-ae93-304851348477","keywords":null,"link":"/tudomany/20250119_los-angeles-tuzoltas-tengerviz-olivaolaj-hatasa-tuzogep-iphone-imessage-hiba-otthoni-hormonmero","timestamp":"2025. január. 19. 12:00","title":"Ez történt: Elmagyarázták, miért nem használják az óceán vizét a mindent elpusztító Los Angeles-i tűz oltására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18845c15-2b05-4f4b-890e-63fdb958721a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A baleset előtt négy perccel a pilóta azt jelentette, hogy madarakkal ütköztek.","shortLead":"A baleset előtt négy perccel a pilóta azt jelentette, hogy madarakkal ütköztek.","id":"20250117_vert-madartoll-lezuhant-del-koreai-gep-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18845c15-2b05-4f4b-890e-63fdb958721a.jpg","index":0,"item":"6a625157-ce9d-494d-8770-d25a761d287b","keywords":null,"link":"/vilag/20250117_vert-madartoll-lezuhant-del-koreai-gep-hajtomu","timestamp":"2025. január. 17. 20:00","title":"Vért és madártollakat találtak a lezuhant dél-koreai gép hajtóműveiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c27bc2a-0f63-4dff-809a-a8cf1df88200","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Klemens Haselsteiner vezérigazgató haláláról saját oldalán tett közzé közleményt a cég.","shortLead":"Klemens Haselsteiner vezérigazgató haláláról saját oldalán tett közzé közleményt a cég.","id":"20250118_Aneurizmaverzes-okozta-a-44-eves-Strabag-vezerigazgato-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c27bc2a-0f63-4dff-809a-a8cf1df88200.jpg","index":0,"item":"9c9d63e9-aecc-4ff8-bd0b-5fea586a3b82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250118_Aneurizmaverzes-okozta-a-44-eves-Strabag-vezerigazgato-halalat","timestamp":"2025. január. 18. 21:42","title":"44 évesen meghalt a Strabag vezérigazgatója, aneurizmavérzés okozta a halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 65 éves férfi, ha beismeri a bűnösségét, felfüggesztett börtönt és pénzbüntetést kaphat.","shortLead":"A 65 éves férfi, ha beismeri a bűnösségét, felfüggesztett börtönt és pénzbüntetést kaphat.","id":"20250117_vademeles-gyulai-katolikus-technikum-volt-igazgatoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69.jpg","index":0,"item":"5078247f-cbf2-4970-b8c9-bfb2df17632a","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_vademeles-gyulai-katolikus-technikum-volt-igazgatoja","timestamp":"2025. január. 17. 18:38","title":"Vádat emeltek a gyulai katolikus technikum volt igazgatója ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a2501d-345b-45b2-8a2f-778930d98536","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Részünk az éjszakából nagyszabású családtörténet az argentin közelmúlt vérgőzös időszakában, a népellenes katonai diktatúrák terrorja idején követhetjük nyomon egy család szembenézését és küzdelmeit a múltjával.","shortLead":"A Részünk az éjszakából nagyszabású családtörténet az argentin közelmúlt vérgőzös időszakában, a népellenes katonai...","id":"20250119_hvg-Mariana-Enriquez-Reszunk-az-ejszakabol-konyv-ajanlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a2501d-345b-45b2-8a2f-778930d98536.jpg","index":0,"item":"99d6b94c-92e4-4297-8adc-20035d486031","keywords":null,"link":"/360/20250119_hvg-Mariana-Enriquez-Reszunk-az-ejszakabol-konyv-ajanlo","timestamp":"2025. január. 19. 15:45","title":"Mariana Enríquez regénye azokat is megdöbbenti és elgondolkodtatja, akik az elképzelhetetlent is feltételezik a hatalomról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe7cd71f-fc53-4599-98bd-ca8f0a29f442","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Jártunk már mi is jó lemezboltokban, tudjuk, milyen az – reagált a Bródy Sándor utcai lemezbolt arra, hogy a Financial Times beválogatta őket a világ legjobb lemezboltjai közé.","shortLead":"Jártunk már mi is jó lemezboltokban, tudjuk, milyen az – reagált a Bródy Sándor utcai lemezbolt arra, hogy a Financial...","id":"20250119_Vilaghires-lett-egy-budapesti-lemezbolt-de-ok-csak-nevetnek-ezen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe7cd71f-fc53-4599-98bd-ca8f0a29f442.jpg","index":0,"item":"d3e7909b-073c-46ee-a990-3da4aec39abf","keywords":null,"link":"/elet/20250119_Vilaghires-lett-egy-budapesti-lemezbolt-de-ok-csak-nevetnek-ezen","timestamp":"2025. január. 19. 08:36","title":"Világhíres lett egy budapesti lemezbolt, de ők csak nevetnek ezen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d3cf380-5579-4346-9554-1ebfe404b40a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a tévéreklámban is szerepelt remek állapotú német szedán a 80-as évek közepére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a tévéreklámban is szerepelt remek állapotú német szedán a 80-as évek közepére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250119_bologato-kutya-es-wunderbaum-is-jar-a-gyonyoru-40-eves-vw-passat-melle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d3cf380-5579-4346-9554-1ebfe404b40a.jpg","index":0,"item":"71572829-257e-4a8d-ae72-9cad0f7e2814","keywords":null,"link":"/cegauto/20250119_bologato-kutya-es-wunderbaum-is-jar-a-gyonyoru-40-eves-vw-passat-melle","timestamp":"2025. január. 19. 07:21","title":"Bólogató kutya és Wunderbaum is jár a gyönyörű 40 éves 5 hengeres VW Passat mellé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Suzuki SV650 teszt – Visszatért egy igazi közönségkedvenc
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A kevésbé sikeres Gladius után az új SV650-nel a japánok visszatértek a régi recepthez: ismét egy sallangoktól mentes, de stílusos és élvezetes gépet dobtak piacra, melynek lelke a 75 lóerős, V2-es blokk.
Miközben araszolok befelé a Budaörsi úton a szitáló esőben és a kellemesnek nem nevezhető 11 fokban, azon morfondírozom, vajon a pár hónapos nagymotoros jogsimmal, ki tudom-e majd motorozni az új SV650-ben rejlő tudást ilyen körülmények között. Aggodalomra azért nincs ok, mert megnyugtat a tudat, hogy valamelyest fogódzkodót adhatok azoknak, akik hozzám hasonlóan segédmotorról egyből nagymotorra akarnak váltani, és ehhez valami olyan mindenest keresnek, ami városi ingázásra és élménymotorozásra egyaránt alkalmas.
Közben a szemem sarkából a kilométerek óta mögöttem lopakodó kisáruszállítót figyelem, ami a következő piros lámpa előtt megelőz, majd beáll mellém. A sofőr integet, nyissam fel a plexit. – Nagyon vagány ez az új SV! Nekem is ilyen van, csak még az első generáció, imádom nagyon. Aztán óvatosan ebben a nyálkás időben! – Hát igen, az 1999-től tíz éven át gyártott első generáció máig népes rajongótáborral büszkélkedhet, nem úgy, mint az utódjának szánt Gladius, amit sokan a nőiesnek titulált megjelenése, no meg a válság utáni szűkös anyagi helyzet miatt ignoráltak.
R.D.
Ezek után a 2016-ban piacra dobott SV650-nel biztosra akartak menni a japánok, így inkább visszatértek a méltán népszerű első generáció receptjéhez, ami a remek V2-es blokkal és a klasszikus megjelenésű csupasz formával sikerült is nekik. Szerencsére mellőzték az erőltetetten retró stíluselemeket, de így is gusztusos és kellően vagány lett a végeredmény. Mindez nemcsak a krómkarimás első lámpa, a LED-es hátsó fények, a 41 milliméteres első villa és a díszcsíkos fényezés érdeme, hanem a jól bevált térhálós acélvázé is, amiben büszkén fekszik a 90 fokos hengerszögű, 645 köbcentis V2-es blokk. Idomok nélkül, bátran közszemlére tett csövekkel és leömlővel.
- Fiatalember! Erre még én is felülnék! – szól közbe fotózás közben egy kutyáját sétáltató idős hölgy. A derékpanaszokon túl ennek nem is lenne akadálya, hiszen az SV ülésmagassága csupán 78,5 centiméter, vagyis alacsonyabb motorosok is magabiztosan megülhetik, piros lámpánál mindkét talp leér a földre. A 187 centis magasságom viszont már a felső határ felé közelít, de még így is komfortos az üléspozíció a lapos, hosszabb távon kicsit kemény nyeregben, a keskeny felépítés és a karcsú (13,8 literes) tank révén pedig szépen megtámaszkodik a comb.
R.D.
Az indítás az „easy start” funkciónak köszönhetően pofonegyszerű, csak megnyomjuk az indítógombot, majd az indítómotor addig reszel, amíg éltre kel a jellegzetesen rezonáló V2. A teljesítménye 75 lóerő, alig több, mint a 17 évvel ezelőtti elődjéé, a technikát viszont tökélyre fejlesztették a japán mérnökök. Alumínium öntvény, hengerenként két gyertya, műgyanta borítás a dugattyúpaláston, dupla pillangószelepes befecskendezési rendszer a legfőbb ismérvei között, melyeknek köszönhetően könnyedén teljesíti az Euro 4-et.
Indulásnál vagy a dugóban araszolásnál a kezdők alá dolgozik a Low RPM Assist is, amely megemeli a motor fordulatszámát, így szinte lehetetlen lefulladni vele. Egyébként sem lenne hajlamos rá, mivel a finoman kezelhető bovdenes kuplung és az alacsony fordulaton is jelenlévő nyomaték révén gyerekjáték az elindulás. Ezután már csak a vérmérséklettől és a rutintól függ, hogy mit hozunk belőle, ugyanis az SV a városi rohangálásban és a szerpentines kanyargásban is remek partner.
R.D.
A 64 newtonmétert 8100-nál adja le, de kezdőként 2000-től is magabiztosnak érződik a vehemencia, amivel gyorsítani képes. 5000-től viszont már erősen kell kapaszkodni annyira harapósan reagál a gázra, 8 ezer felett pedig érkezik a tűzijáték. Közben az orgánuma és a rezgései is tagadhatatlanul V2-est idéznek, de abszolút közönségbarát módon, hiszen csak a fordulatszám növelésével ereszti ki igazán a hangját. Visszafogottan használva még a babakocsit toló kismamákat sem riogatja a kompakt kipufogó.
Emiatt kell is néha egy-két gázfröccs, ha az ember előregurul a pirosnál a kocsisorok között, de legalább a keskeny felépítés és kormány révén nem kell annyira centizgetni, szépen elfér mindenhol. A 197 kilogrammos tömeggel a lassú manőverezés sem okoz gondot, az SV végig a sofőr keze alá dolgozik. Ugyanez a helyzet, ha az ember kiszabadul a városból és egy jóféle országútra téved.
Tapasztaltabb motoros alatt valószínűleg hamarabb megmutatja a határait, robogóról vagy 125-ös motorról átülve viszont bőven meghaladja az ember tudását. Ez pedig nagyszerű hír, hiszen évek múltán sem fog kevésnek érződni, ami pedig közúton kimotorozható belőle az bőségesen elég lehet egy átlagos felhasználónak. Az idomnélküliség folytán (plexi még dekornak sincs) 100 km/óra felett már rendesen tépi az embert a menetszél, az autópályás 140 pedig csak hasalva kivitelezhető. A hatsebességes váltó révén akár a 200-at is megfutja, a versenypályától azonban távol maradtunk, így ezt bemondásra elhisszük a Suzukinak.
R.D.
Nem is biztos, hogy a nyílt napokon kell jeleskedni vele. Ugyan a kezdeti szárnypróbálgatásokon biztosan helyt állna, de a finoman adagolható, ABS-es Nissin fék, elöl 290, hátul 240 mm-es tárcsákkal nem biztos, hogy sokáig tolerálná az efféle abúzust. Arról nem is beszélve, hogy a közúton kellően feszesnek érződő futóműhöz is hozzá kéne nyúlni, onnantól kezdve viszont elveszítené a sokoldalúságát, és az olcsónak ígérkező fenntarthatóságot.
Ezért pedig nagy kár lenne, hiszen az SV650 vonzereje éppen abban rejlik, hogy egy univerzálisan használható, klasszikus megjelenésű, vérpezsdítő blokkal szerelt naked, amiben ugyanúgy örömét leli egy kezdő, mint egy tapasztaltabb pilóta, kortól és nemtől függetlenül. A fogyasztása is felhasználóbarát, alattunk átlagban 4,5 litert fogyasztott vegyes használatban, továbbá az árazása is kedvezőnek mondható, hiszen ABS-szel már 2,2 millió forintért hazavihető.
Ennyi pénzért a Yamaha, picivel olcsóbban a Kawasaki is kínál versenyképes alternatívát, de V2 helyett sorkettővel, klasszikus forma helyett fiatalosabb, modernebb megjelenéssel. Ezzel pedig nagyban megkönnyítik azon vásárlók dolgát, akik nem csak a márkahűség alapján választanak motort maguknak.