Egy ma is érvényes jogszabály nyírhatja ki a szürke rendszámot

Egy ma is érvényes jogszabály nyírhatja ki a szürke rendszámot

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Van egy kormányrendelet, ami simán engedi a rendszám átszerelését. A rendőrség viszont nem biztos, hogy nem büntet, ha nem szürke a kerékpártartón lévő rendszám.

A Totalcar járt annak utána, hogy kötelező-e kiváltani a szürke rendszámot a bringatartóra, és büntethet-e a rendőr, ha csak átrakjuk a hátsó rendszámot.

Április elseje óta büntetést kockáztatnak azok az autósok, akik nem az új előírásoknak megfelelő szürke rendszámot használják az autójukra szerelt biciklitartón. A jelenlegi helyzet szerint viszont szürke rendszámot az kaphat, aki elviszi az autóját és a csomagtartót egy műszaki szemlére. Itt megnézik, hogy a csomagtartó rendelkezik-e európai jóváhagyással, illetve be kell mutatni a hozzá tartozó bizonylatokat is. Ez legtöbb esetben 16 ezer forintos pluszköltséget jelent a rendszám 5000 forintos díján felül.

A Totalcar egy olvasói levél kapcsán, most azt kérdezte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy ha létezik egy néhány éve elfogadott és ma is hatályos rendeletmódosítás (6/1990. Köhém-rendeletet), amely kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy az autók hátsó rendszámát egyszerűen át lehessen tenni a bringatartó megfelelően kialakított és kivilágított keretére, akkor miért kötelező a szürke rendszám? A válaszukból kiderült, nem is kötelező.

A rendszám elhelyezésére vonatkozó rendelet szövege ugyanis a következő: „27. § (1) A járművet -a járművön vagy a járműre szerelt tartószerkezeten e célra kialakított helyen – a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblával (rendszámtábla) vagy trolibusz esetében a járművet azonosító pályaszámmal kell ellátni."

Az elvi lehetőség tehát jelenleg is adott, hogy szürke rendszám nélkül is lehessen megfelelő biciklitartót használni a kocsi hátulján.

A Totalcar, azért felhívja a figyelmet, hogy a rendőrség figyelmét is érdemes lenne felhívni erre a tényre.

A jelenlegi helyzetben, nem lenne meglepetés, hogy a szürke rendszámot csupán lehetőségként tartaná meg hosszabb távon is a szabályozás, annak, aki nem akar az átszereléssel bíbelődni. Ugyanakkor gyakorlati életképességét el is vesztené ezzel.