szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy biztos, a prémium autók piacán uralkodnak.

A bajor BMW hosszú időn volt világszintű eladásban az élen a klasszikus hármas csatájában, ám úgy tűnik mostanra stabilan visszavette korábban szinte megkérdőjelezhetetlen első helyét a Mercedes.

Nincs ez másként 2018-at nézve sem, a stuttgarti márka összesen 2 310 185 autó értékesített, amely 0,9 százalékos szerény növekedés 2017-hez képest. A BMW, csak a saját márkáját nézve a második 2 125 026 autóval, amely 1,8 százalékos bővülés a részükről, tehát csökkent a Mercedes előnye. A harmadik az Audi, amely tavaly visszaesett 3,5 százalékkal 1,812 millió autóra.

Mivel a BMW multibrand, összességében egyébként nyernének, ha ide vennék a MINI-t, amely csökkent 2,8 százalékot 361 531 eladott autóra és a Rolls-Royce-t, amely viszont hatalmasat ugrott, 22 százalékot, 4107 eladott járművel. Ezzel a BMW-csoport 2 490 664 autót értékesített, amely csoportszinten 1,1 százalékos bővülés. Ebből 142 617 autó volt hibrid és elektromos, amelyek eladása viszont 38,4 százalékos bővülés, míg a sportmodellek az M-es autókból is eladtak 102 780 darabot, ami szintén elég erős 27,2 százalékos bővülést jelent.

A Daimler, amely a Mercedest és Smartot foglalja magában személyautók esetében, az előbbiből 2 310 185 darabot adott el, míg a város kisautóból 128 802-őt, ami 4,8 százalékkal több, mint tavalyelőtt.

Az Audi meglehetősen jelentős visszaesését első sorban az új emissziós-mérések, a WLTP-szabvány kapcsán kialakult anomáliákkal magyarázzák, amelynek nyomán komoly nehézségeik támadtak egyes modelljeik forgalmazásával. Mindez alaposan meglátszik az európai és USA eladásaikon, amely 13,6 százalékot csökkent.

Az adatok forrása: a gyártók saját számai.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!