Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7b906dac-d1b3-4153-aeae-cf70ac238b07","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Miért nem adtak ki egy albán férfit, akit a magyarok azzal vádolnak, szélsőjobbosokat vert össze?","shortLead":"Miért nem adtak ki egy albán férfit, akit a magyarok azzal vádolnak, szélsőjobbosokat vert össze?","id":"20250411_Le-Monde-lapszemle-antifa-kiadatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b906dac-d1b3-4153-aeae-cf70ac238b07.jpg","index":0,"item":"349e2e55-073d-4aa4-afff-568fac2ed51a","keywords":null,"link":"/360/20250411_Le-Monde-lapszemle-antifa-kiadatas","timestamp":"2025. április. 11. 07:30","title":"Le Monde: Szegénységi bizonyítvány a magyar igazságszolgáltatásnak Franciaországból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A választási rendszer nemzetiségi voksolást érintő jelenlegi szabályai jogsértőek, meg kell őket változtatni – szól az Emberi Jogok Európai Bíróságának ítélete, amelyet azonban a kormány nem hajt végre, holott időközben többször is átírta már a törvényt.","shortLead":"A választási rendszer nemzetiségi voksolást érintő jelenlegi szabályai jogsértőek, meg kell őket változtatni – szól...","id":"20250411_Ket-eve-nem-hajtja-vegre-a-kormany-a-strasbourgi-birosag-iteletet-hogy-tegye-igazsagosabba-a-valasztasi-rendszert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"456df370-4395-455d-9430-2b2e95a8b092","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Ket-eve-nem-hajtja-vegre-a-kormany-a-strasbourgi-birosag-iteletet-hogy-tegye-igazsagosabba-a-valasztasi-rendszert-ebx","timestamp":"2025. április. 11. 07:01","title":"Két éve nem hajtja végre a kormány a strasbourgi bíróság ítéletét, hogy tegye igazságosabbá a választási rendszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Összegezték a költségeket. ","shortLead":"Összegezték a költségeket. ","id":"20250411_Autokoltseg-index-2025-Ezekben-az-orszagokban-eri-meg-leginkabb-elektromos-autot-fenntartani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460.jpg","index":0,"item":"cb9dea83-86e4-4115-9791-712cb6454fef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_Autokoltseg-index-2025-Ezekben-az-orszagokban-eri-meg-leginkabb-elektromos-autot-fenntartani","timestamp":"2025. április. 11. 08:48","title":"Autóköltség-index 2025: Ezekben az országokban éri meg leginkább a lízingelt elektromos autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3699e40c-2533-4db8-8f02-84087f3ced76","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több illetékes sem válaszolt arra, hogy mi lesz a projekt sorsa.","shortLead":"Több illetékes sem válaszolt arra, hogy mi lesz a projekt sorsa.","id":"20250411_112-millio-forintot-koltottek-egy-lombkoronasetanyra-aminek-nyoma-sincs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3699e40c-2533-4db8-8f02-84087f3ced76.jpg","index":0,"item":"ccc91800-c032-44a7-a619-a80497da2b87","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_112-millio-forintot-koltottek-egy-lombkoronasetanyra-aminek-nyoma-sincs","timestamp":"2025. április. 11. 06:48","title":"Misztikus erdő: 112 millió forintot költöttek egy lombkoronasétányra, aminek nyoma sincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f544ea1d-da98-4a96-ba32-8adcd4a21571","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mansory ezúttal egy nyitható tetejű Porsche 911-essel bánt el.","shortLead":"A Mansory ezúttal egy nyitható tetejű Porsche 911-essel bánt el.","id":"20250411_fajdalmasan-bazari-portekava-valtozott-a-porsche-911-mansory-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f544ea1d-da98-4a96-ba32-8adcd4a21571.jpg","index":0,"item":"52234a74-8628-4b3a-80b8-f2acc26f6f3a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_fajdalmasan-bazari-portekava-valtozott-a-porsche-911-mansory-tuning","timestamp":"2025. április. 11. 08:41","title":"Fájdalmasan bazári portéka ez a 900 lóerős új Porsche 911","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nehézsége a rendszernek, hogy az autók piaca nagyon nem egységes. ","shortLead":"A nehézsége a rendszernek, hogy az autók piaca nagyon nem egységes. ","id":"20250411_Vamok-helyett-minimumarak-lehetnek-a-kinai-autoknal-Europaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66.jpg","index":0,"item":"9922ae4a-c43a-4123-9071-23f971a745e9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_Vamok-helyett-minimumarak-lehetnek-a-kinai-autoknal-Europaban","timestamp":"2025. április. 11. 07:24","title":"Vámok helyett minimumárak lehetnek a kínai autóknál Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e313242a-2e4d-4c6b-a899-557c06d88a63","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A belügyminiszter arról is beszélt jogászok előtt, hogy csak annyi vendégmunkás érkezhet Magyarországra, amennyi betöltetlen álláshely van. ","shortLead":"A belügyminiszter arról is beszélt jogászok előtt, hogy csak annyi vendégmunkás érkezhet Magyarországra, amennyi...","id":"20250412_Pinter-Sandor-Aki-nem-tiszteli-a-magyar-torvenyeket-annak-nem-kell-Magyarorszagon-maradnia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e313242a-2e4d-4c6b-a899-557c06d88a63.jpg","index":0,"item":"d2a83316-3971-4ef4-8507-418f6418753c","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Pinter-Sandor-Aki-nem-tiszteli-a-magyar-torvenyeket-annak-nem-kell-Magyarorszagon-maradnia","timestamp":"2025. április. 12. 12:25","title":"Pintér Sándor: Aki nem tiszteli a magyar törvényeket, annak nem kell Magyarországon maradnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43b0058f-ffd7-47bf-b5bd-b3158e8d6074","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több jelentés is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a csökkentésre – vagy legalább a stagnálásra – vonatkozó globális károsanyag-kibocsátási terveket.","shortLead":"Több jelentés is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a csökkentésre – vagy legalább...","id":"20250411_mesterseges-intelligencia-energiafogyasztas-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43b0058f-ffd7-47bf-b5bd-b3158e8d6074.jpg","index":0,"item":"c07e0829-3b0c-427a-947e-7951a199fdd3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_mesterseges-intelligencia-energiafogyasztas-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. április. 11. 10:03","title":"Brutális mértékben növeli a mesterséges intelligencia a károsanyag-kibocsátást, és úgy tűnik, nincs megállás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mint egy napernyőt becsukni - ennyi idő kell a Porsche 911 Cabriolet változatának hogy elrejtse a tetejét. A mutatvány egy Porsche esetében azért kevés lenne az üdvösséghez, de szerencsére a 911-es tető nélkül sem alakul át nyekergő, csavarodó karosszériájú, nyitott tetős sportkocsiutánzattá, amivel inkább csak páváskodni érdemes.
Bár a Porsche 911 Carrera nem feltétlen az az autó, amelyet nyitott tetősként képzelnénk el, ha választani kéne, de meglepő módon igen sokan máshogy vannak ezzel. Mint a modell görögországi nemzetközi menetpróbáján megtudtuk, a cég leginkább klasszikusnak mondható típusából az eladások több mint 30 százalékát a kabrió változat teszi ki. Ez is jól mutatja, hogy a 911-es korántsem csak a megszállott, pályanapokra járó és a tapadáshatáron vezetők nagy kedvence, hanem azoké is, akik egy ilyen képességű autót másféle élvezeti cikként is szeretnek használni.
Lássuk inkább, milyen különbségeket tartogat a kabrió változat, és milyen is menet közben az új 911-es. Első tapasztalatunk nem volt éppen szerencsés: egy lassú defekttel indítottunk, szerencsére elég közel a bázishoz, de így is elég „megalázó tempóban” kellett, lapos, 0.4 bar-t, mutató keréknyomással visszacsorognuk a szervizcsapathoz.
D.P.
Jöhetett a kényszerű abroncscsere, de legalább meg tudjuk osztani olvasóinkkal, hogy a hátsókra egy Pirelli P Zero Sport gumi 305/30-as méretben jóval több, mint kétszázezer forintba kerül. Darabonként. És érdemes azt is megemlíteni, hogy mostantól – a 911-es históriájában először – hátulra nagyobb, 21 colos kerekek kerülnek, mint előre, ahol 20 colosok vannak. A másik, ami adja magát információként, hogy az új generációban minden Porsche egyformán széles. Korábban a Turbó modellek voltak az igazán „nagyfenekűek”, mostantól mindegyik az: 1557 milliméteres nyomtáv-széleséggel valóban nem túlzás ezt állítani.
Közben végre megkaptuk az új hátsó abroncsokat, persze párban cserélték őket, sajnos vesztettünk vagy másfél órát a felbecsülhetetlen „porschézos” időből, amit nagyon nehéz lesz behozni. Engedjük is le először a tetőt. Az új Cabriolet továbbfejlesztett vászontetős technikát kapott, így az elődjénél gyorsabban nyitható, csukható. A művelethez elég megnyomni egy gombot, és 12 másodperc múlva már be is fejeződött a nyitási, csukási művelet. És ehhez természetesen nem kell megállni a kocsival, a tető egészen 50 km/h-s tempóig mozgatható. Az összes réteg igen látványos mechanikai tánccal bújik el egymás alá:
Arról mindenképpen érdemes még említést tenni, hogy a belső tér spártaian egyszerű. Minden abszolút modern, de semmi cicoma, semmi felesleges díszítés. A műszerfal megjelenése olyan, hogy bár rögtön érzi az ember, hogy a legújabb generációval van dolgat, mégis ismerősnek tűnik mindent. A középső műszerfalon például öt gomb van összesen, valamint egy 10,9 colos érintőképernyő, de a vezető előtti analóg óra is csak erősíti ezt a benyomást.
D.P.
Egyelőre két változat van a modellből: a Carrera S Cabriolet és a Carrera 4S Cabriolet. A 3 literes, 6 hathengeres turbómotorral mindkettő 450 lóerős teljesítményt ad le, viszonylag magas, 6500-as fordulatszámon. Nekünk az Athén környéki menetpróbára csak az összekerék-hajtású és összekerék-kormányzású változat, a Carrera 4S Cabriolet jutott.
3,8 mp egy kabrióval
Érdekesség, hogy a kétkerék-hajtású változat magasabb végsebességet tud a maga 306 km/h-val, mint az összkerekes változat 304 km/h-val. A gyorsulásnál persze megfordul a sorrend: a sima S a 100 km/h-t 3,9 másodperc alatt éri el, míg a 4S egy (!) tizeddel hamarabb. A számok jól mutatják, hogy ezek a kabriók korántsem a csak a nyugdíjas, tengerparti, „mindenki minket néz” krúzolásra valók. A hathengeresek 530 Nm-es nyomatékkal is bírnak, ami az iszonyatosan nagy tapadó felületű abroncsokkal minden kis négyzetmillimétert meg is ragad az aszfaltból, amikor elrajtolnunk.
D.P.
Ugyanakkor az egész autónak, motornak, futóművének az ereje és a karaktere mára minden elemében annyira harmonikus, hogy szerencsére nagyon nehéz vele igazán rosszul autózni. A hangja egyébként még mindig nem a legnagyobb vonzereje a 911-esnek, és a turbós korszakban, ez már így is fog maradni. (Leginkább az egyre szigorúbb szabályozás miatt, ami még részecskeszűrőt is kényszerít egy sportautó, üvölteni vágyó kipufogójára.) De a többi, az mestermunka.
A 450 lóerő annyira jól érezhetően adagolható a gázpedálon keresztül, hogy a kanyaríveken nagy tempónál is csodásan lehet csak a gázzal adagolva irányítani az autót. A 911 egyébként is nagyon stabil, a tömege 1635 kg, és mint az oroszlán nagy mancsain, úgy terül szét a négy keréken az erő fékezéskor. Amikor a súly előre vándorolna, akkor jön jól, hogy nem könnyül el a kocsi hátulja a motor súlya miatt. Mindenesetre a 350 milliméteres átmérőjű kerámiafékeket sem nem véletlenül készítették fel ezekre az erőhatásokra.
D.P.
Lehet, hogy a hátsókerék-hajtású változat – amit nem próbáltunk – még mindig sokkal szilajabb ilyen helyzetekben és hajlamosabb kitörni a fara, ha ne adj isten a kanyarban többet vállalunk a kelleténél. De az igazat megvallva, ez is aligha elképzelhető manapság. Olyan erős védőhálót nyújt a Porsche vezetésbiztonsági elektronikája, hogy a PSM rövidítés visszafejtésére a hivatalos Porsche Stability Managementnél sokkal találóbb a nem hivatalos „Porsche Saves Me” elnevezés. A rendszer milliszekundumos korrekciót használ tucatnyi szenzor adatai alapján, amelyek az autó irányát, sebességét, perdületi sebességet, oldalgyorsulását monitorozzák.
A Porsche részben azért tartja magát ilyen magas pozícióban az autós világban, mert gyerekkorunk óta sulykolják, hogy ezek az autók maguk a német mérnöki csodák. És azon ritka esetekben, amikor ezeket van is lehetőségünk kipróbálni, be is igazolódik, hogy így van. Például azzal, hogy a kabriójuk is majdnem teljes értékű 911-esnek tekinthető - pont úgy, mint például egy olyan Porsche 911 Turbo S, amelyeket nemrégiben próbálhattunk ki igazi versenypályás körülmények között.
D.P.
Árak, konklúzió
A 306 km/h végsebességű 911 Carrera S Cabriolet alapára 134 405 euró (43,1 millió forint), míg a 911 Carrera 4S Cabriolet minimum 142 259 euró (45,6 millió forint), vagyis a feláruk mintegy 14 000 euró (4,5 millió forint) a kupékhoz képest. Arra a kis kvótára, amit ezekből az autókból a hazai piac egyáltalán megkaphat, tulajdonképpen az árak ismerete nélkül is elmondható: elkelt.