szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Itt a megoldás azoknak, akik az 510 lóerős gyári csúcsmodellt túl gyengének és unalmasnak találták.

A BMW tavaly februárban leplezte le az új generációs X3 valaha készült legsportosabb változatát, a hazánkban 28,2 millió forintos alapárú X3 M-et. A minden idők legnagyobb darabszámban értékesített M-es BMW-je kitüntető címre pályázó újdonság 3 literes, 6 hengeres biturbó S58-as benzinmotorja 480 lóerőt, illetve 600 Nm-t állít elő, ami 4,2 másodperces 0-100-as sprintidőt tesz lehetővé.

A Competition változat motorja ennél is erősebb, ez esetben 510 lóerő, illetve 600 Nm áll a sofőr rendelkezésére. Ezzel a változattal alig 4,1 másodperc alatt letudható egy 0–100-as gyorsulás. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de az elektronikus leszabályozás nélküli modellekkel akár 285-tel is lehet száguldani.

Az AC Schnitzer azonban azokra is gondol, akik esetleg még az X3 M Competition produkciójával sem teljesen elégedettek. Nekik készült ez az új tuningolt változat:

AC Schnitzer

A szakszerű német beavatkozás végeredménye kereken 600 lóerő, illetve 700 Nm lett, vagyis a sofőrnek az eddiginél 90 lóerővel nagyobb teljesítmény, illetve 100 Nm-rel nagyobb nyomaték áll rendelkezésére.

AC Schnitzer
AC Schnitzer

A 0-ról 100-ra körülbelül 4 másodperc alatt katapultáló és mintegy 300 km/h végsebességű sportterepjáró 22 colos kerekeken gördül, és a gyárinál izgalmasabb hangzású sportkipufogókat kapott. A sportfutómű elöl 20, hátul 25 milliméteres ültetést kapott – az árral kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó.

AC Schnitzer

 

AC Schnitzer
AC Schnitzer

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!