szerző:
Tetszett a cikk?

Ebben a maximálisan benzingőzős gyárban csak a kis golfautó elektromos, de még az is Mustang formájú. Megnéztük, hogy hol készülnek Shelby 800-1200 lóerős közúti fenevadjai.

Nemrégiben Las Vegasban jártunk, ahol természetesen nem hagyhattuk ki a Shelby American felkeresését. Volt szerencsénk kipróbálni egy 825 lóerős Super Snake Mustangot, beültünk egy legendás Ford GT40-be és egy fényezetlen polírozott alumínium karosszériás Shelby Daytona Coupéba, valamint alaposan körbejártuk a világ egyik legdrágább Mustangját, a 660 millió forintos 1967-es Shelby GT500 Super Snake-et.

Most pedig megmutatjuk, hogy pontosan hogyan is néz ki a Shelby amerikai központja, ami a legendás Strip közelében, a város déli határánál található.

A Strip felől érkezőket ez a látvány fogadja:

László Ferenc

És ilyen a Shelby-központ másik oldala, azzal a nagy garázskapuval, amin a legújabb tuningautók kigördülnek az első métereikre:

László Ferenc

Amerikában minden hatalmas:

László Ferenc

A különböző rendezvényekre és a város másik végén található tesztpályára ezzel a 6,7 literes dízelmotorral szerelt járgánnyal szállítják a legújabb Shelbyket:

László Ferenc

Ha szerencsénk van, a parkolóban ilyen gyönyörű oldtimerekkel is találkozhatunk:

László Ferenc

A látogatóközpont shopjában rengeteg ereklye kapható, ráadásul egészen korrekt áron:

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A múzeum szekcióban egymás mellett sorakoznak a Shelby Cobrák, melyek nem oldtimerek, hanem friss gyártású úgynevezett Heritage modellek. Ezek a modernizált fékrendszert leszámítva lényegében teljesen megegyeznek a 60-as években készült eredeti Cobrákkal, és hivatalosan motor nélkül kerülnek átadásra, ily módon megkerülve a szigorú modernkori előírásokat.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ez viszont egy eredeti 60-as évekbeli Shelby Mustang:

László Ferenc

Íme egy gyorsulási versenyre épített modern Shelby Mustang:

László Ferenc

A gyártási területen rögtön a legújabb Shelbybe, egy 825 lóerős Super Snake Bold Editionbe futottunk bele, mely egyedi megjelenésű sportkocsiból mindössze 30 példány készül:

László Ferenc

De akadt itt előző generációs GT500 Super Snake is, mely mindennek mondható, csak gyakorinak nem:

László Ferenc

Látogatásunk alatt is javában zajlott a munka a különböző új, illetve használt autókon:

László Ferenc
László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Nyílt titok, hogy nem Mustangból, hanem pick-upokból gyártja a legtöbbet a Shelby. Íme a legújabb ilyen modell, a 770 lóerős motorral szerelt kétajtós Super Snake F-150, mely alig 3,5 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra:
László Ferenc
László Ferenc

Szépen sorakoznak egymás mellett a vadonatúj Mustangok, melyek közül a zölddel mehettünk egy karikát:

László Ferenc

Ottjártunkkor az alábbi volt a legerősebb autó a Shelbynél, egy 1200 lóerős motorral szerelt előző generációs Mustang. Ami azért volt ennyire poros, mert a méregdrága átalakítás jelentősen elhúzódott:

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A tesztpadon éppen egy Shelby 1000 bizonyított, ami végül is nem 1000, hanem egész konkrétan 1101 lóerős produkciót adott elő:

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az elektromos Mustangnak még a gondolatát is kinevették a Shelby munkatársai, de mi azért találtunk egy hasonló autót a gyárban:

László Ferenc
László Ferenc

Ilyen-olyan alkatrészek mindenhol:

László Ferenc
László Ferenc

A részletekre is nagyon odafigyelnek a Shelbynél:

László Ferenc
László Ferenc

És végül a fal, amelyen a látogatók otthagyhatják az aláírásukat, üzenetüket:

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!