Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3d03366a-fa80-43bd-a5e4-74c9b849cc66","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A közel egy hete tartó katasztrófa során tízezreket kellett evakuálni, és száz épület is megsérült, köztük buddhista templomok.","shortLead":"A közel egy hete tartó katasztrófa során tízezreket kellett evakuálni, és száz épület is megsérült, köztük buddhista...","id":"20250327_Mar-26-halalos-aldozata-van-a-del-koreai-erdotuzeknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d03366a-fa80-43bd-a5e4-74c9b849cc66.jpg","index":0,"item":"4721e11f-37ea-416e-a3c9-3ef31f36b321","keywords":null,"link":"/vilag/20250327_Mar-26-halalos-aldozata-van-a-del-koreai-erdotuzeknek","timestamp":"2025. március. 27. 11:14","title":"Már 26 halálos áldozatuk van a dél-koreai erdőtüzeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f35b488b-e2e8-4a8a-8e74-2ead09c1580a","c_author":"Serdült Viktória, Imre Réka","category":"itthon","description":"Több iskolában is megjelentek már a szürke értékmegőrzők, ahova a diákok tehetik a mobiljaikat, amelyeket tavaly ősz óta nem használhatnak tanítási időben. Bár sem a Belügyminisztérium, sem a tankerületek nem verik nagydobra, a tárolók Sopronkőhidán készülnek. Iskolabútorokat már régóta készítenek elítéltek, és nem is kerülnek sokba. ","shortLead":"Több iskolában is megjelentek már a szürke értékmegőrzők, ahova a diákok tehetik a mobiljaikat, amelyeket tavaly ősz...","id":"20250327_mobiltarto-szekreny-belugyminiszterium-sopronkohida-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f35b488b-e2e8-4a8a-8e74-2ead09c1580a.jpg","index":0,"item":"baf25630-5906-4622-9e64-d0d0767f3239","keywords":null,"link":"/itthon/20250327_mobiltarto-szekreny-belugyminiszterium-sopronkohida-ebx","timestamp":"2025. március. 27. 07:00","title":"Hónapok után végre megérkeztek a mobiltartó iskolai szekrények az iskolákba, fogvatartottakkal gyártatta le őket az állam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c30fb39-72c5-410a-aeb8-9b5e6527a2de","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Tesla eladásainak nem használt, hogy Donald Trump és Elon Musk egymásra talált, és így a techmilliárdosból politikai tényező lett. Persze nem ez az első eset a történelemben, hogy egy ország vezetője és egy iparmágnás összefog. Elek Péter össze is gyűjtött néhány példát a Duma Aktuál közönségének, és felmerült, lehet, hogy Magyarországot egy finn rendszergazda irányítja.","shortLead":"A Tesla eladásainak nem használt, hogy Donald Trump és Elon Musk egymásra talált, és így a techmilliárdosból politikai...","id":"20250326_duma-aktual-elon-musk-tesla-eladas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c30fb39-72c5-410a-aeb8-9b5e6527a2de.jpg","index":0,"item":"ba14df80-ba68-4148-8784-e7465edc280a","keywords":null,"link":"/360/20250326_duma-aktual-elon-musk-tesla-eladas","timestamp":"2025. március. 26. 17:30","title":"Hosszú út vezet a Tesla bukásától a Magyarországot irányító titkos hatalomig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a9fd69d-6b36-4132-8a21-df489b5010e0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Hamdan Ballal filmrendezőt még hétfőn vették őrizetbe az izraeli biztonsági erők.","shortLead":"Hamdan Ballal filmrendezőt még hétfőn vették őrizetbe az izraeli biztonsági erők.","id":"20250326_Szabadon-engedtek-az-elrabolt-Oscar-dijas-palesztin-rendezot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a9fd69d-6b36-4132-8a21-df489b5010e0.jpg","index":0,"item":"70f783aa-b850-4646-8478-0f8b814491f9","keywords":null,"link":"/kultura/20250326_Szabadon-engedtek-az-elrabolt-Oscar-dijas-palesztin-rendezot","timestamp":"2025. március. 26. 11:18","title":"Szabadon engedték az izraeliek az Oscar-díjas palesztin rendezőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce17f3f1-9b08-4363-9da8-709f439321be","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elképzelhető, hogy nem kell sokáig fenntartani a mesterségesen alacsonyan tartott áramárakat Lengyelországban, és a magyar példával ellentétben nem kell ráfizetni, ha a piaci ár a rezsicsökkentett alatt van.","shortLead":"Elképzelhető, hogy nem kell sokáig fenntartani a mesterségesen alacsonyan tartott áramárakat Lengyelországban, és...","id":"20250326_lengyel-rezsicsokkentes-piaci-aramar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce17f3f1-9b08-4363-9da8-709f439321be.jpg","index":0,"item":"10c4886e-fcf6-4c18-b1a1-a562312c985d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250326_lengyel-rezsicsokkentes-piaci-aramar","timestamp":"2025. március. 26. 15:56","title":"Elengedhetik a lengyelek a rezsicsökkentést, olyan alacsony a piaci áramár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"068786aa-0e79-414f-80f4-b363651b5559","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Gyakorlatilag stagnál a szakemberhiány, a munkadíjak a tavalyihoz képest csökkentek. A szakik többsége viszont idén már árat akar emelni, de tudja, hogy az infláció miatt nem nagyon lehet.","shortLead":"Gyakorlatilag stagnál a szakemberhiány, a munkadíjak a tavalyihoz képest csökkentek. A szakik többsége viszont idén már...","id":"20250327_szakemberhiany-epitoipar-epitkezes-felujitas-Mapei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/068786aa-0e79-414f-80f4-b363651b5559.jpg","index":0,"item":"44306da1-24a1-4394-8964-242df455ea7c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250327_szakemberhiany-epitoipar-epitkezes-felujitas-Mapei","timestamp":"2025. március. 27. 13:22","title":"A megrendeléstől a munka megkezdéséig átlagosan 53 napot kell várni a szakikra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Rendkívül veszélyes, hogy Trump rendszere átment idiokráciába. Arra lehet számítani, hogy Amerika, Kína és Oroszország felosztja egymás közt a világot. Összecsomagolt bőröndökkel és teletankolt autókkal várják a lengyelek, ha netán jönnek az oroszok? Mit keresnek kínai álturisták Alaszkában? Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Rendkívül veszélyes, hogy Trump rendszere átment idiokráciába. Arra lehet számítani, hogy Amerika, Kína és Oroszország...","id":"20250327_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"36d3f166-3058-4c24-857a-b5be6aaf8435","keywords":null,"link":"/360/20250327_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 27. 10:30","title":"Szijjártó tizenharmadik moszkvai útja már tényleg gyanús EU-s kollégáinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Szerda reggel megkezdték a Levél településen tartott állomány vakcinázását annak érdekében, hogy a telep felszámolásáig a vírusürítés minimálisra csökkenjen. A több ezer állat leölése napokon belül megkezdődik.","shortLead":"Szerda reggel megkezdték a Levél településen tartott állomány vakcinázását annak érdekében, hogy a telep felszámolásáig...","id":"20250326_Ismet-kimutattak-a-ragados-szaj--es-koromfajast-Magyarorszagon-a-kornyezo-telepeket-is-vizsgaljak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909.jpg","index":0,"item":"8fdd9ff2-4133-4385-9644-59edfcc4fa4f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250326_Ismet-kimutattak-a-ragados-szaj--es-koromfajast-Magyarorszagon-a-kornyezo-telepeket-is-vizsgaljak","timestamp":"2025. március. 26. 13:37","title":"Terjedő ragadós száj- és körömfájás: több telepet is vizsgálnak a hatóságok, az állatok leölése hamarosan megkezdődik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a BMW nagy sportkupéja, mellyel adott esetben akár egy komplett család is elegánsan és meglehetősen dinamikusan suhanhat. Túlméretezett vese nélkül, csodaszép formatervvel hódít az új nagy 8-as.
A többek közt Zenthe Ferenc és Ferrari Violetta nevével fémjelzett, 2x2 néha 5 című zenés vígjátékot 1954-ben készítették. A vitorlázórepülésre épülő film idején értelemszerűen kevés BMW rótta a hazai utakat, mindenesetre a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban akkortájt kezdett elterjedni a bajor gyártó első háború utáni modellje, a gyönyörű vonalvezetésű, Barokk Angyalnak is nevezett és akár V8-as motorral is rendelhető 501/502-es típus.
Azóta eltelt közel 70 esztendő és most itt egy, a divatterepjárók által meghatározott utcaképet jelentősen feldobó, ugyancsak szemrevaló, és szintén V8-as motorral készülő új BMW. Az M850i Gran Coupe, ami a sportkupé-életérzést vegyíti némi praktikummal. És amely 2x2, néha 5 utas igényeinek igyekszik megfelelni.
László Ferenc
Hosszabbítás
A BMW az 1989 és 1999 között gyártott eredeti 8-as modell emlékét felelevenítve 2018-ban mutatta be az újkori 8-as sorozatot, az általunk alaposan letesztelt kupét és kabriót, amit aztán nemrégiben követett a négyajtós változat, vagyis a Gran Coupe.
A négyajtós Mercedes-AMG GT és a Porsche Panamera riválisának tekinthető újdonság az A-oszlopig teljesen megegyezik a kétajtós alapváltozattal, vagyis a frontrészt a vékonyra húzott fényszórók és a szerencsére nem túl nagy vesék uralják. Az A-oszlop viszont már meredekebben áll, mint eddig, a tengelytávolság 20 centiméterrel megnőtt és a hátsó ablak sem annyira lapos, mint a sima 8-as esetében.
László Ferenc
A bajor dizájnerek néhány óvatlan mozdulattal gyorsan tönkretehették volna a kétajtós típus esetében megszeretett formatervet, de ez szerencsére nem következett be. A 8-ast sikerült úgy megnyújtani, hogy a formaterv egésze egyetlen pillanatig sem tűnik esetlennek, sőt! És akkor még nem beszéltünk a hátsó traktusról, melynek felfelé kanyarodó kacsafarkához hasonlót eddig csak Walt Disney és a Porsche tervezői tudtak rajzolni.
Bár a szépség megítélése meglehetősen szubjektív dolog, az egyhetes teszt során nem találkoztunk olyan emberrel, aki ne csettintett volna elismerően a Gran Coupe láttán. Sok tízmilliós vételár ide, vagy oda, az utca népe tapasztalataink szerint nem irigységgel, hanem inkább szeretettel fogadja a legnagyobb 8-ast.
László Ferenc
Praktikum
A kupé és a kabrió ugyebár 2+2 üléses autók, vagyis míg elől kényelmesen elférnek ketten, addig hátul leginkább csak a gyermekek arcán őszinte a mosoly. A Gran Coupe ezzel szemben egy 4+1 üléses GT járgány, ami azt jelenti, hogy öt személyre van levizsgáztatva és hátul három normál biztonsági övet találunk, bár ebből középen csak kisgyermekeknek ajánlott utazni.
Főleg azért, mert a hátsó üléssor közepén szó szerint nincs lábtér, ide került ugyanis a középkonzol hátsó meghosszabbítása, a négyzónás klíma kezelőszerveivel és a két USB-C aljzattal. A fejtér és a lábtér jelentősen nagyobb, mint a kétajtós változatban, de azért nincs egy 7-es BMW szintjén. A normál szedánhoz képest tehát a szépség oltárán fel kellett áldozni némi praktikumot, de azért még így is egész jó a térérzet, melyen az esetünkben világosra konfigurált utastér, illetve a hatalmas panoráma üvegtető is sokat javít.
László Ferenc
László Ferenc
A keret nélküli ajtók remekül mutatnak és tágra nyílnak, de persze a be- és kiszállást nehezíti az alacsonyan futó tetővonal és a sportosan mélyre vett üléshelyzet. Az ülések remek oldaltartást biztosítanak, a minőségérzet makulátlan és az 1,9 millió forintos B&W hifi nagy hangerőn is elképesztően jó minőségben masszírozza a hallószerveinket. Az M850i-ben egyébként már alapáron jár a kijelzős kulcs és a legújabb duplakijelzős infotainment rendszer, a Live Cockpit Professional.
A csomagtartó nyílása nem túl nagy és a pakkokat elég magasra kell emelni. A 440 literes térfogat csak 20 literrel haladja meg a kupé hasonló értékét, illetve itt jegyzendő meg, hogy egy 7-es BMW hátulja 515 liternyi csomagot képes magába nyelni. Talán szentségtörés, de a 8-ast akár kombiként is el tudnánk képzelni, valahogy a Panamera Sport Turismo mintájára.
László Ferenc
Élményre hangolva
Szinte hihetetlen, de az 5,08 méteres nagy 8-as mindössze 70 kilogrammal nehezebb a kétajtós változatnál, vagyis a mérleg mutatója éppen megáll 2 tonnánál. Könnyűnek persze így sem mondható a Gran Coupe, de a luxusterepjárók 200-300 kilogrammal simán nehezebbek nála.
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy vajon mennyi élvezet található egy 5 méternél hosszabb limuzin vezetésében, még akkor is, ha az jelen esetben igen alacsony. Jelentjük: rengeteg. A remek fogású vaskos sportkormány ugyan nem szolgál annyi visszajelzéssel, mint egy M4 kormánya, de segítségével elképesztően pontosan rátehető az ívre az M850i, ami aztán ott is marad.
László Ferenc
A 3 métert meghaladó tengelytávot remekül palástolja a fejlett összkerék-kormányzás, ami a Gran Coupéban minden korábbinál több értelmet nyer. A felfüggesztés nem meglepő módon keményebb, mint ami a hazai utakon ideális, de Comfort módban a várakozásainkat meghaladó kényelemben suhanhatunk. Az adaptív M futómű feláras extra, de a 895 ezer forintot nem érdemes sajnálni rá. Sport módban mindenét megfeszíti a nagy 8-as és kis túlzással élve ugyanazt a vezetési élményt biztosítja, mint a kétajtós kupé.
Az M Sport fékek alapáron járnak az M850i-hez és olyan erővel lassítják a méretes karosszériát, hogy azt a belsőszerveink is megérzik. Ráadásul fáradásnak sem tapasztaltuk jelét, a szerpentinezés során az első fékút ugyanolyan rövidnek érződött, mint a huszonnyolcadik. Hátsókerék-hajtás csak a leggyengébb 840i-hez jár, efelett alapáras az xDrive, amit persze úgy hangoltak a bajorok, hogy ameddig csak lehet, hátulhajtósnak érződjön az autó.
László Ferenc
Hajtóerő
A hosszú géptetőt felnyitva egy a lehetőségekhez képest teljesen hátratolt V8-as erőforrásra lehetünk figyelmesek. Az N63-as blokk 2008-ban a BMW első turbós és közvetlen befecskendezésű V8-asaként mutatkozott be, és azóta rengeteget csiszoltak rajta. A jelenlegi formájában N63B44T3-as egység a korábbiaknál nagyobb turbókat vonultat fel a hengerei között, minden eddiginél nagyobb a befecskendezési nyomása és a hűtésén is tuningoltak a gyáriak.
A végeredmény egy olyan 4,4 literes biturbó benzines szív, amely 530 lóerőt, illetve 750 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. Utóbbi már 1800-as fordulatszámtól lehívható, egyébként pedig elképesztő lelkesedéssel pörög fel a motor egészen a leszabályozásig.
László Ferenc
Persze mindez mit sem érne, ha nem kapnánk egy kis színházat is a nyers erő mellé. A selymes nyolchengeres motorhang tökéletes társa a higgadt krúzolásnak, ha pedig Sport vagy Sport Plus módba kapcsolunk, akkor felhangosodik a kipufogó és óvatos durrogásokkal teszi egyértelművé, hogy ki az úr a háznál. A hanghatások tehát nagyon rendben vannak, annak ellenére is, hogy ez "csak" egy M Performance modell és nem egy kőkemény M8.
A 0-100-as sprint 3,9 másodperc alatt letudható, és egyáltalán nem tűnik fel, hogy a kétajtós 8-as ennél 0,2 másodperccel fürgébb. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra. Akinek esetleg ez is kevés, annak ott az S63 motoros M8 és M8 Competition, ami 600-625 lóerővel 3,2-3,3 másodperces gyorsulást és akár 305 km/h-s végsebességet biztosít.
A fogyasztást ilyen autók esetében nem szokás feszegetni, de mi azért kivételt teszünk. Visszafogott gázpedálkezelés mellett 12-14 literre, sportosabb használat esetén pedig 22-24 literre lehet számítani 100 kilométerenként.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : szép formaterv, kiváló menetdinamika, remek vezetési élmény, akár családi használatra is alkalmas.
–: a magas fogyasztás és ár
CO2-kvótával terhelt kis kontinensünkön kevés érvvel lehet alátámasztani a BMW M850i Gran Coupe létezését. De nem is lehet kérdéses, hogy az autós világ sokkal szegényebb lenne az ilyen gyönyörű vadhajtások nélkül.
Amelynek ráadásul olyan szempontból is nehéz ellenállni, hogy meglepő módon 1 millió forinttal olcsóbb, mint a kisebb méretű normál 8-as kupé. Nem tudjuk, hogy jön ki így a matek, de talán a 2x2 néha 5 mintájára.
A 840i Gran Coupe 30,1 millió forinttól indul, az M850i Gran Coupe alapára 40,1 millió forint, az M8 pedig minimum 47 millió forint kifizetését követően lehet a miénk. Jól felszerelt tesztautónk árcéduláján 51,5 millió forintos összeg olvasható, amiből önmagában csak a látványos Frozen Bluestone 1,3 millió forintot tesz ki.