szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A lágyhibrid újdonság egyrészt igen sportos, másrészt viszont nagyon keveset fogyaszt.

A nemrégiben generációváltáson átesett 3-as BMW jelenlegi legerősebb kivitele a szedán és kombi változatban is kapható, hazánkban 18,7 millió forinttól induló M340i xDrive, melynek 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotorja 374 lóerős. Ennek köszönhetően alig 4,4 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, viszont nem is fogyaszt keveset.

BMW

Dízelfronton eddig a 14,3 millió forintos alapárú 330d jelentette a csúcsot, a hátsó- és összkerékhajtású változatban is készülő modell elsősorban 265 lóerős teljesítményéről, illetve 5,5 másodperces 0-100-as szintidejéről ismerszik meg (xDrive: 5,1 másodperc).

Most pedig megérkezett a non-plus-ultra dízel 3-as, a testközelből először a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető M340d xDrive. Íme:

BMW

A szedán és kombi változatban készülő újdonság "szíve" egy 3 literes 6 hengeres turbódízelmotor, mely nem kevesebb, mint 340 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot jutatt a négy kerékre.

BMW

A nyolcfokozatú automata váltós M340d xDrive szedán változata 4,6 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, a kombinak ugyanehhez 0,2 másodperccel több időre van szüksége.

BMW

A környezettudatosság és a fogyasztáscsökkentés jegyében egy 48 V-os lágyhibrid rendszer is került az autóba, melynek köszönhetően lassítás közben akár már 15 km/h-nál leállhat a gázolajos egység. A gyári fogyasztási érték 5,3-5,8 liter 100 kilométerenként.

BMW

Az alapáron 18 colos, felár ellenében 19 colos kerekeken gördülő, M-sportfékes újdonság alapára 64 550 euró (22 millió forint), a forgalmazás áprilisban kezdődik meg.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!