szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kiváló terepjáróképességű, de teljesen elavult autóban villanymotor váltotta a jó öreg benzines egységet.

Minden rendben lesz
Annyi baljós hír van manapság, hogy mindenki vár valami jobbra, biztatóra. Így vagyunk ezzel mi is: nem dobja fel sem a home office-ban, sem a szerkesztőségben ülő újságírót a helyzet, amikor jóformán csak bajokról szóló információkat kap. Pedig van azért olyan is, aminek örülni lehet, ami megnevettet, vannak remek kezdeményezések, példaértékű kiállások. Ezeket gyűjtjük ebben a cikksorozatban.
Friss cikkek a témában
A jó öreg UAZ-469-et, vagyis a parancsnoki UAZ-t még 1971-ben, tehát idestova 49 éve dobták piacra. És a legszebb az egészben, hogy ez a Lada Nivánál is öregebb modell mind a mai napig gyártásban van, sőt Magyarországon is forgalmazzák. És most kijött belőle egy lokálisan zéró károsanyagkibocsátású változat:
MW Motors

Az elektromos UAZ-t nem az orosz gyártó készíti, hanem Csehországban az MW Motors alakítja át a régi szovjet technikát. Nemes egyszerűséggel kiszerelik a 128 lóerős 4 hengeres 2,7 literes benzinmotort, melynek helyére egy modern villanymotor kerül.

MW Motors

A Spartan nevett kapott villany-UAZ egy 56 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát, de opcionálisan akár 90 kWh-s teleppel is rendelhető a modell.

MW Motors

Az egyelőre ismeretlen árú újdonság műszerfalán egyetlen új digitális kijelző jelzi, hogy nem benzinmotor felel a hajtásért. A Spartan első körben jobbkormányos változatban készül, a későbbiekben pedig érkezik a balkormányos kivitel is.

MW Motors

 

MW Motors
MW Motors

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!