szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonság árából akár öt Nissan GT-R Nismo sportkocsit is lehetne vásárolni.

Az első Nissan GT-R a közelmúltban ünnepelte 50. születésnapját, és az Italdesign tervezőiroda is éppen öt évtizeddel ezelőtt nyílt meg. A japán és olasz cég 2018 nyarán közösen ünnepelték a jeles évfordulót, mégpedig úgy, hogy készítettek egy „határok nélküli” GT-R sportkocsit.

©

Sokáig szinte teljesen biztosak lehettünk abban, hogy a GT-R50-es fenevad megmarad egzotikus koncepcióautónak, de tavaly aztán ismételten megerősítést nyert, hogy a kocsi tényleg gyártásba fog kerülni. És most el is készült az 50 darabos széria első példánya, amely az olasz Tazio Nuvolari versenypályán debütált.

©

A Nissan és az Italdesign korábban sohasem dolgozott együtt, de a mellékelt fotók alapján reméljük, hogy a jövőben többször is elő fog fordulni. Az újdonság a legkeményebb utcai GT-R-re, a GT-R Nismóra épül, de annál alacsonyabb, szélesebb és extravagánsabb a karosszériája.

©

Az Italdesign nemcsak az autó külsejét, hanem az utasteret is jelentősen átalakította, ennek megfelelően belül rengeteg karbonszálas és Alcantara bevonatú elemmel találkozhatunk.

©

A motorháztető alatt a normál GT-R-ben lévő 3,8 literes V6-os benzinmotor rejtőzik, amelyre azonban felpakolták a GT3 sorozatban versenyző GT-R nagyobb turbóit és méretesebb intercoolereit. Ennek és a számos egyéb módosításnak köszönhetően a teljesítmény 720 lóerőre nőtt, a nyomatékcsúcs pedig eléri a 780 Nm-t.

©

A mérnökök ezenkívül megerősítették a váltót, a differenciálművet és a fékeket, illetve keményebbre hangolták a futóművet. A Michelin Pilot Super Sport gumikon gördülő Nissan GT-R50 menetteljesítményeit egyelőre sűrű homály fedi, azt viszont már tudni lehet, hogy az árcéduláján nagyjából 990 ezer eurós (346,5 millió forint) összeg lesz olvasható. Az első megrendelt példányokat az ígéretek szerint az év végén vehetik majd át a vásárlók.

©

Az 570 lóerős normál Nissan GT-R-t a közelmúltban mi is alaposan leteszteltük, és az elképesztő gyorsulásától alig kaptunk levegőt.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Már kapható a 6,2 literes V8-assal szerelt hatalmas új Chevrolet Suburban terepjáró

Már kapható a 6,2 literes V8-assal szerelt hatalmas új Chevrolet Suburban terepjáró

Nyeli a veszteséget Mészárosék gasztrocége

Nyeli a veszteséget Mészárosék gasztrocége

FAZ: Az EU az egyetlen gyógyszer a magyarok fájdalmára Trianon óta

FAZ: Az EU az egyetlen gyógyszer a magyarok fájdalmára Trianon óta