szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Digitális műszeregységgel és lágyhibrid hajtással támadhat a VW-konszern cseh márkájának vadonatúj kisautója.

A Skoda 1999-ben mutatta be az első Fabiát, melyből aztán 2007-ben jött ki a második generáció, amit 2014-ben követett az aktuális harmadik generáció. Utóbbi ráncait 2018-ban varrták fel a csehek, és német lapértesülések szerint a negyedik generációs Fabia várhatóan jövőre tűnik majd fel a színen.

Az elsőtől az utolsó csavarig új Skoda Fabia külsejéért a márka új tervezője, Oliver Stefani felelős. A típus az elődjénél nagyobb lesz, körülbelül akkora, mint a konszern-testvér Volkswagen Polo, illetve Seat Ibiza.

Az utastérben újdonságnak ígérkezik az analóg műszereket váltó teljesen digitális műszeregység, a motorháztető alatt pedig maradnak az 1 literes 3 hengeres benzinmotorok. Utóbbiak közül az erősebb példányok várhatóan megkapják az Octavia lágyhibrid technikáját, melynek köszönhetően a korábbiaknál kevesebbet fognak fogyasztani.

Az új Fabiát várhatóan 2021 elején leplezik majd le, az ötajtós alapmodellt várhatóan néhány hónap késéssel fogja követni a kombi változat. A forgalmazás nyár végén kezdődhet meg, az alapár 15 000 euró (5,2 millió forint) magasságában alakulhat.

Skoda Fabiát Magyarországon jelenleg 4,98 millió forint ellenében lehet kapni, ezért az összegért egy 95 lóerős teljesítményű, ötfokozatú kéziváltós példány vezethető haza. A 110 lóerős, hatgangos kéziváltós Fabia alapára 5,53 millió forint.

Ráncfelvarrt harmadik generációs Fabia
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!