szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A főpolgármester közlekedési kérdésekben döntő szóval bíró kabinetfőnöke a Rákóczi út átalakításáról, a budapesti parkolásról és egy pesti fonódó villamoshálózatról is nyilatkozott.

A budapesti Nagykörút komplex átalakítását még Karácsony Gergely főpolgármesteri ciklusában meg lehet csinálni – nyilatkozta Balogh Samu, Karácsony közlekedési kérdésekben döntő szóval bíró kabinetfőnöke a 24.hu-nak. Balogh szerint két tervet is készítenek: az egyik egy-két milliárd forintba kerülne, és a kormány támogatása nélkül is megvalósítható lenne, míg a másik tízmilliárdos ráfordítást igényelne.

Kompromisszumnak nevezte a kabinetfőnök, hogy a József körúton több helyen a járdára kerültek a kerékpársávok. Ez nem végleges megoldás. A forgalmi állapotok és a közhangulat alapján döntöttek róla, és az átfogó felújítás befejeztéig tarthat.

Beszélt Balogh Samu a VI. és VII. kerületi hurokrendszerről is, amivel a kerületek átmenő forgalmát csillapítanák.

A tapasztalat azt mutatja, hogy kevesebb lett a forgalom, de vannak korrigálni való dolgok, amiket még ezen a hétvégén ki fogunk javítani”

– magyarázta, hozzátéve, hogy a Kisdiófa, a Holló és a Klauzál utcában indokolatlanul megnőtt a forgalom, amivel szeretnének valamit úgy kezdeni, hogy a kerületen belül mégis mindenhová el lehessen jutni. Elárulta, hogy a VI. kerületben a Káldy utca visszafordítására készülnek, és hangsúlyozta: ezek tesztidőszakok.

Arra a kérdésre, hogy mikor fog megszűnni az ingyenes parkolás, Balogh úgy felelt:

ez a kérdés nem kiragadható egy nagyobb parkolási csomagból. Nincs egyelőre erről döntés, nincs semmilyen dátum, jelenleg zajlik az egységes budapesti parkolási rendszer kialakítása.”

„Nonszensznek” nevezte a kabinetfőnök a belvárosi kis utcák állapotát: az emberek a fal mellé szorultak, sok helyen egy babakocsi sem fér el a járdán – sorolta. A Dob utcában és a Budafoki úton már szélesítették a járdát, és máshol is így tesznek majd.

A Budapesti Közlekedési Központnak van egy projektje, ami a Rákóczi út jövőjét vizsgálja, ebben hamarosan megnyílik a véleményezési lehetőség. Ahogy a Rákóczi út ma kinéz, az minden szempontból ellentétes egy élhető, emberközpontú várossal

– hangsúlyozta Balogh, megjegyezve: a budapestiekkel közösen találja majd ki a városvezetés, hogy mit és hogyan változtasson a Rákóczi úton.

Tavasszal indult ez a projekt, az ősszel átadjuk

– jelentette ki a Haller utcánál készülő 40 méteres villamossín-szakaszról, amely egy fontos villamoskapcsolat létrehozásához kell. Balogh szerint, ha ezt átadják, akkor elindulhat a pesti fonódó villamoshálózat kialakítása is.

Az új nagykörúti rend nem kerékpárosbarát, nem is gyalogosbarát, viszont balesetveszélyes

Közlekedésbiztonsági szempontból alighanem a legrosszabb megoldást sikerült kiválasztani a budapesti Nagykörút véglegesnek szánt kerékpáros infrastruktúrájának kialakításakor. A városvezetés, a BKK és a Budapest Közút a nyári tesztidőszak végével, az ügyben tartott konzultációt követően úgy döntött, hogy a pesti Nagykörút legforgalmasabb részén, Blaha Lujza tér és a Petőfi híd között visszaállítja a 2x2 sávot a gépjárművek számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!