szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy ilyen praktikumra hangolt német luxusautó garantáltan ritkán jön szembe az utakon. Jó eséllyel sohasem.

Nemrégiben írtunk arról, hogy a Mercedes hivatalosan sosem készített kombi változatot zászlóshajó kategóriás szedánjából, az S-osztályból, azonban 1983-ban feltűnt a színen a mindössze 4 példányban gyártott Zender 500 SET, ami egy puttonyos kivitelű S-Klasse.

Zender

Most pedig előkerült egy másik kisszériás S-osztály kombi, a Caro által készített 560 TEL Estate, melynek mellékelt fotókon látható példánya éppen új gazdára vár.

Classicdriver
Classicdriver

A mintegy 25-33 ezer eurós (9-11,8 millió forint) értéket képviselő, eddig alig több, mint 110 ezer kilométert futott luxusautó 1990 elején Mercedes 560 SEL-ként látta meg a napvilágot, és az említett hamburgi manufaktúra alakította át kombivá.

Classicdriver
Classicdriver

Az egykoron 337 ezer német márkába került különlegességet egy 5,5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja, mely egy négyfokozatú automataváltón keresztül adja le 299 lóerős teljesítményét a kerekekre.

A 0-ról 100-ra mintegy 6,9 másodperc alatt felgyorsuló luxusautó végsebessége 250 km/h, 100 kilométerenkénti fogyasztása pedig 13,6 liter.

Classicdriver

Az S-osztályhoz hasonlóan a nagy rivális 7-es BMW-ből sem készült gyári kombi változat, viszont a Crayford nevezetű brit cég a 80-as évek elején készített három E23-as sorozatú 7-es kombit, melyek közül az egyik nemrégiben eladósorba került.

Facebook

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!