szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A zöld rendszámra jogosult és akár családi autóként is használható újdonság 3 másodperc magasságában gyorsulhat fel 0-ról 100-ra.

A Mercedes bemutatta 2021-es F1-es autóját, melynek hivatalos gyári fotóin két másik érdekesség is feltűnt. Az egyik a Mercedes-AMG által még 2017-ben bejelentett és azóta sem teljesen befejezett One hipersportkocsi, a másik pedig a hivatalosan még nem leleplezett 4 ajtós sportautó, a GT 73e.

Mercedes-AMG

Az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt 639 lóerős tisztán benzines 4 ajtós Mercedes-AMG GT 63S-hez képest változást jelent, hogy az első kerékjárati ív mellett nem V8 Biturbo 4Matic+, hanem V8 Biturbo E Performance felirat található.

Mercedes-AMG

Előzetes információk szerint a Mercedes-AMG GT 73e motorházteteje alatt egy 612 lóerős 4 literes biturbó V8-as benzinmotor található. Utóbbi azonban nincs egyedül, és egy 204 lóerősnek ígérkező villanymotor segítségével mintegy 816 lóerős összteljesítménnyel kecsegtet.

Mercedes-AMG

Egyelőre nem tudni, hogy a 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt katapultáló GT 73e mekkora akkumulátort kap. Mindenesetre az újdonság elektromos hatótávolsága 50 kilométer magasságában alakulhat, és plugin hibrid kivitele révén elvileg nincs akadálya annak, hogy Magyarországon megkapja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Legalábbis az aktuális szabályozás értelmében, mely a típus piacra kerüléséig természetesen akár még megváltozhat.

Mercedes-AMG

A Mercedes újdonságának fő riválisa a tavaly októberben debütált Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Ez a zöld rendszámos hibrid sportszedán 700 lóerős, illetve 870 Nm-es produkciót ad elő, 3,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és a végsebessége 315 km/h.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!