szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Maserati MC20 kereskedelmi forgalmazásának megkezdése előtti utolsó finomhangolását az egyik olasz versenypályán végzik el.

A Maserati a közelmúltban leplezte le vadonatúj fejlesztésű szupersportkocsiját, a 2000-es évek közepén mindössze 50 példányban gyártott és a Ferrari Enzóra épülő MC12 szellemi örökösének tekinthető MC20-at, melyről most új gyári fotók érkeztek.

©
©

A felvételeken az látható, hogy a Dallara szélcsatornájának segítségével tervezett újdonság egyik véglegeshez közeli prototípusát a modenai versenypályán tesztelik. A korábban már a Ferrari fioranói pályáján is kipróbált, a kereskedésekbe pedig várhatóan az év második felében megérkező típus magyarországi listaára 84,2 millió forint.

©
©

A felfelé nyíló ajtókat kapott kétszemélyes olasz típus alig 1,5 tonnát nyom a mérlegen, és ennek a tömegnek 41 százaléka nyomja az első, 59 százaléka pedig a hátsó kerekeket. Érdekesség, hogy a karbonszálas utascella mindössze 100 kilogrammos, a motor pedig 220 kilogramm tömegű.

©

A 4,67 méter hosszú és alig 1,22 méter magas MC20 középre szerelt 3 literes V6-os biturbó motorja házon belüli fejlesztés. A 90 fokos hengerszögű, 8000-es maximális fordulatszámú erőforrás egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül 630 lóerős teljesítményt, illetve 730 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

©

Az álló helyzetből 100 km/h-ra alig 2,8 másodperc alatt katapultáló rajtelektronikás Maserati 8,8 másodperc alatt tudja le a 0–200-at és a végsebessége 325 km/h. 100-ról 0-ra 33 méter alatt lehet lefékezni vele, és a sofőr a következő négy üzemmód közül választhat: GT, Sport, Corsa és Wet.

©

Az elöl 245/35 R20-as, hátul 305/30 R20-as gumikkal szerelt sportkocsi üzemanyagtankja 60 literes, a gyári vegyes átlagfogyasztás 14,8 liter 100 kilométerenként. A kormány mögötti digitális műszeregység 10,25 colos képátlójú, az első csomagtartóban 50, a hátsóban pedig 100 liternyi pakknak jut hely.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Matolcsy: Az indiai Jóga Minisztérium mintájára Tehetség Minisztériumra lenne szükség

Matolcsy: Az indiai Jóga Minisztérium mintájára Tehetség Minisztériumra lenne szükség

Reagált a kormány Fekete-Győr felhívására, amiben közös videózásra hívta Orbánt

Reagált a kormány Fekete-Győr felhívására, amiben közös videózásra hívta Orbánt

Horvátország részben fedezné a hazatérő turisták Covid-tesztjeit

Horvátország részben fedezné a hazatérő turisták Covid-tesztjeit