A BMW 2019 őszén mutatta be az általunk is alaposan letesztelt 8-as sorozatú Gran Coupé legerősebb és legsportosabb változatát, az M8 Gran Coupét. Ennek mozgatásáról egy 4,4 literes biturbó V8-as motor gondoskodik, mely kiviteltől függően 600-625 lóerős teljesítményt, illetve 750 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre.
És most megérkezett az Alpina által kezelésbe vett tuningolt 8-as, a relatíve visszafogott külsejű B8. Íme:
Míg az M8 végsebessége az opcionális M Driver‘s Package megrendelése esetén 305 km/h, addig a B8-cal adott esetben akár 324 km/h tempóval is száguldhatunk.
A 21 colos Alpina Classic könnyűfém-felniket kapott 2,175 tonnás újdonság 4,4 literes biturbó V8-as egysége 621 lóerős, illetve 800 Nm-es produkciót ad elő, ami 3,4 másodperc 0-100-as szintidőt tesz lehetővé. Utóbbi 0,1 másodperccel marad el az M8 gyári adatától.
Míg a BMW M8 Competition Gran Coupé 167 400 eurótól (60,9 millió forint) indul, addig a 0-ról 200-ra 11,6 másodperc alatt katapultáló Alpina B8 már 161 200 euróból (58,7 millió forint) megúszható. Az első példányokat júliusban szállítják majd le.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.