Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5d54606c-8468-4c46-b046-3ae88e2c9ca7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Marcin Romanowski ellen közpénzek pártérdekből történő felhasználása miatt indult eljárás Lengyelországban.","shortLead":"Marcin Romanowski ellen közpénzek pártérdekből történő felhasználása miatt indult eljárás Lengyelországban.","id":"20241219_lengyelorszag-marcin-romanowski-politikai-menedekjog-gulyas-gergely-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d54606c-8468-4c46-b046-3ae88e2c9ca7.jpg","index":0,"item":"07f4e12f-666a-4d08-9d51-6a9219eecd2d","keywords":null,"link":"/itthon/20241219_lengyelorszag-marcin-romanowski-politikai-menedekjog-gulyas-gergely-ebx","timestamp":"2024. december. 19. 19:53","title":"Gulyás Gergely megerősítette, hogy politikai menedékjogot kapott Marcin Romanowski volt lengyel miniszterhelyettes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76c133eb-7b40-449b-bab6-fbb2de624e08","c_author":"Arató László - Kuglics Sarolta","category":"eurologus","description":"Teljes valótlanságot állítva kampányolt Nagy István agrárminiszter múlt héten, amikor a mezőgazdasági miniszterek tanácsát utolsó alkalommal elnökölte. Az Európai Bizottság kategorikusan cáfolta Nagy kijelentéseit, amelyeket a miniszter is csak homályos utalásokkal próbált alátámasztani.","shortLead":"Teljes valótlanságot állítva kampányolt Nagy István agrárminiszter múlt héten, amikor a mezőgazdasági miniszterek...","id":"20241220_orosz-ukran_agrarminiszterek_europai_bizottsag_nagy-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76c133eb-7b40-449b-bab6-fbb2de624e08.jpg","index":0,"item":"acea75a8-2af6-402e-abc6-038b487b453c","keywords":null,"link":"/eurologus/20241220_orosz-ukran_agrarminiszterek_europai_bizottsag_nagy-istvan","timestamp":"2024. december. 20. 14:44","title":"A magyar agrárminiszter állításával ellentétben Brüsszel nem akarja Ukrajnának adni a gazdák pénzét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a206a327-aa57-4a93-8f93-92a7ab784258","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy tanár és öt diák megsebesült, a támadót elfogták.","shortLead":"Egy tanár és öt diák megsebesült, a támadót elfogták.","id":"20241220_iskola-keses-tamadas-zagrab","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a206a327-aa57-4a93-8f93-92a7ab784258.jpg","index":0,"item":"b4d22a84-7bd9-4e9c-b721-a686ce71e4fd","keywords":null,"link":"/vilag/20241220_iskola-keses-tamadas-zagrab","timestamp":"2024. december. 20. 12:14","title":"Egy hétéves kislány meghalt a zágrábi iskolai késelésben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2994a7e2-a8ef-46d9-814b-f47131a837e3","c_author":"Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége","category":"brandcontent","description":"A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) megbízásából negyedévente készül el a KKV-szektor üzleti hangulatát mérni hivatott felmérés, a VOSZ Barométer. Ennek részleteiről, a vállalkozások előtt álló kihívásokról és lehetőségekről is beszélgettünk Perlusz Lászlóval, a VOSZ főtitkárával.","shortLead":"A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) megbízásából negyedévente készül el a KKV-szektor üzleti...","id":"20241205_VOSZ_vallalkozas_KKV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2994a7e2-a8ef-46d9-814b-f47131a837e3.jpg","index":0,"item":"d0e9ce6c-5a19-40aa-8c01-c24451c78e2f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241205_VOSZ_vallalkozas_KKV","timestamp":"2024. december. 19. 19:30","title":"VOSZ Barométer: jobb időkre várva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02b01176-9543-4e42-b7dd-49bded9291ed","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem élt panasszal a gyanúsítás ellen a lemondott fideszes EP-képviselő.","shortLead":"Nem élt panasszal a gyanúsítás ellen a lemondott fideszes EP-képviselő.","id":"20241220_gyorffy-balazs-sulyos-testi-sertes-rendorseg-kihallgatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02b01176-9543-4e42-b7dd-49bded9291ed.jpg","index":0,"item":"b9f6e5e5-d99f-419a-b3f4-53dc3dadc64a","keywords":null,"link":"/itthon/20241220_gyorffy-balazs-sulyos-testi-sertes-rendorseg-kihallgatas","timestamp":"2024. december. 20. 13:09","title":"Nem tett vallomást Győrffy Balázs, akit egy nő és két férfi bántalmazásával gyanúsítanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f0aadfd-ec1b-46e6-83fa-c0c117d04205","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A hadiipari szereplőknek leadott és Ukrajnának szánt rendelésekre még van kerete a távozó elnöknek, amit most igyekszik felhasználni. Néhány napon belül érkezhet a bejelentés, tüzérségi és légvédelmi eszközökre és lőszerekre is lehet számítani.","shortLead":"A hadiipari szereplőknek leadott és Ukrajnának szánt rendelésekre még van kerete a távozó elnöknek, amit most igyekszik...","id":"20241220_Biden-Ukrajna-tamogatas-fegyverszallitmany-rendelel-trump-elott-raktarkisopres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f0aadfd-ec1b-46e6-83fa-c0c117d04205.jpg","index":0,"item":"2d2fa632-3007-4b8e-9e08-43e87356dc10","keywords":null,"link":"/vilag/20241220_Biden-Ukrajna-tamogatas-fegyverszallitmany-rendelel-trump-elott-raktarkisopres","timestamp":"2024. december. 20. 18:13","title":"Napokon belül érkezik Biden utolsó Ukrajnát támogató csomagja, Trump előtt kisöprik az alapokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e489f320-bfcd-42c4-a7e0-076bfa562be6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fokozott hajhullás, majd az ezután következő kopaszság főleg a férfiakat sújtja, de azért sokszor a nőknek is szembe kell nézniük ezzel a főleg esztétikai problémával. Valamennyiük számára bíztató hír lehet, hogy brit és pakisztáni kutatók véletlenül ráleltek egy lehetséges gyógymódra.","shortLead":"A fokozott hajhullás, majd az ezután következő kopaszság főleg a férfiakat sújtja, de azért sokszor a nőknek is szembe...","id":"20241220_kopaszsag-kezelese-cukorgellel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e489f320-bfcd-42c4-a7e0-076bfa562be6.jpg","index":0,"item":"ceb6ae10-a1e2-4114-82c6-e6d3dc4745b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241220_kopaszsag-kezelese-cukorgellel","timestamp":"2024. december. 20. 08:03","title":"Egyszerű gyógymódot találtak a kopaszság kezelésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f580a887-b87c-451e-866b-40c25cd90acc","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Pintér Sándor belügyminiszternek most szilveszterig szerződést kell kötnie az érintett intézményfenntartókkal.","shortLead":"Pintér Sándor belügyminiszternek most szilveszterig szerződést kell kötnie az érintett intézményfenntartókkal.","id":"20241221_budapesti-egeszsegugyi-fejlesztes-idei-keretei-kiosztas-koltsegvetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f580a887-b87c-451e-866b-40c25cd90acc.jpg","index":0,"item":"56bca4e9-b7e5-4776-9a4e-fba213a88dc3","keywords":null,"link":"/itthon/20241221_budapesti-egeszsegugyi-fejlesztes-idei-keretei-kiosztas-koltsegvetes","timestamp":"2024. december. 21. 09:59","title":"Most osztották ki a budapesti egészségügyi fejlesztés idei kereteit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisebb motor, alacsonyabb tömeg, szerényebb fogyasztás. Ezzel kecsegtet a legújabb Bentley, ami még ilyen formában is földöntúli luxusban és nyugalomban repíti gazdáját bőven 300 km/h fölé.
A Bentley az alapításának 100. évfordulóján, 2019-ben leplezte le az újkori Flying Spur harmadik generációját, mely első körben egyetlen hatalmas W12-es motorral volt elérhető. Utóbbi tökéletesen passzol is a brit főúri életérzést maximálisan átadó luxuslimuzinhoz, nemrég azonban feltűnt mellette a kínálatban egy kisebb méretű, V8-as alternatív erőforrás.
Jelen tesztalanyunk, a Bentley Flying Spur V8 körülbelül 8 millió forinttal olcsóbb és 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet a csúcsmodellnél, de vajon a 100 millió forintos árcédulák világában kit érdekel a vételár és a fogyasztás? Előre eláruljuk: nem igazán a spórolás hívta életre az új kivitelt. (A rengeteg részletfotó miatt ezúttal hatványozottan érdemes kattintani a galériára.)
László Ferenc
Méretkérdés
5,31 méter. Pontosan ilyen hosszú a Flying Spur, vagyis 2 centiméterrel hosszabb a nemrég debütált Mercedes S-osztály hosszított tengelytávú változatánál, és 5 centiméterrel több helyet követel magának, mint egy nyújtott 7-es BMW.
Az átlagautókhoz szokott sofőrök számára hatalmas ez a Bentley, de az überluxus kategóriában nem nevezhető gigantikusnak.
A Mercedes-Maybach S-osztály 16 centiméterrel, a Rolls-Royce kisebb szedánja, a Ghost pedig még a normál tengelytávú kivitelében is 23 centiméterrel hosszabb. Utóbbi brit gyártó Phantom csúcsmodellje pedig 68 centivel licitál rá a "kompakt" Flying Spurra.
László Ferenc
A Bentleynek egészen tavalyig volt egy ennél nagyobb, úgynevezett full-size szedánja, a Mulsanne, mely azonban igazi követő nélkül tűnt el a süllyesztőben. Az ok: a vásárlók ebben a szegmensben már inkább SUV-ra vágynak, számukra jön majd a Bentayga nyújtott változata. A Flying Spurból is érkezőben a hosszított kivitel, mely valószínűleg a rövidebb RR Ghosttal konkurál majd méretben.
És hogy mekkora a hely a "kompakt" Bentley utasterében? Fejedelmi. Nem lehet panasz az utastér méreteire, hacsak a hátul ülők nem szeretnének vízszintbe dőlve feküdni. A típus eddig csak ötüléses kivitelben készült, mostantól azonban 1,5 millió forintos felár ellenében négyszemélyes változat is rendelhető. A csomagtartó viszont mindössze 420 literes,
meg kell gondolni, hogy hány Louis Vuitton bőröndöt vigyünk magunkkal a hosszabb utakra.
László Ferenc
Minőség az egekben
A műszerfal, a középkonzol, az ajtók, az ülések és gyakorlatilag az utastér minden egyes négyzetmillimétere arra hivatott, hogy legeltessük rajta a szemünket. A bőr, fa, fém szentháromság jegyében már-már ordít a luxus, ami persze el is várható egy olyan brit luxusautótól, melynek árából könnyűszerrel kijönne két fullos német prémium szedán.
A bőr sem akármilyen, hanem északon kiváló körülmények mellett tartott állatok adták hozzá az alapanyagot. Azért nem déliek, mert ott több a bögöly, és ezek csípései ronthatnak az alapanyag minőségén. A bőr nemcsak illatra és tapintásra lehengerlő, hanem formára is: a gyémántminta szinte csak úgy vezeti a szemünket.
László Ferenc
Sőt, hasonló díszítés fából is rendelhető: a gyémántmintázatú 3D-s fabetét a hátsó ajtók belső borítására kérhető, de az amúgy kiválóan felszerelt tesztautóban nem volt ilyen. Helyette be kellett érnünk 80 éves diófából készített magasfényű díszítőelemekkel. Ó, szegény mi.
A kijelzők minősége is több, mint rendben van. A VW konszern apróbb stilisztikai elemei ugyan tettenérhetők a felhasználói felületen, de nem jobban, mint a BMW-gének egy Rolls-Royce-ban. A műszerfal közepén lévő hatalmas érintőkijelző gombnyomásra három analóg órára, vagy sima fafelületre váltható, a hátsó utasoknak szánt kivehető kis tabletről pedig fel-le mozgatható az ezúttal fekete orrdísz.
Az első ülések háttámlájáról kis asztalkák hajthatók le, természetesen gombnyomásra, elektromosan. Nem tudjuk, hogy a 10, illetve 16 hangszórós olcsóbb hangrendszerek hogyan szólnak, de a 19 hangszórós, 3 millió forintos árú Naim hifi minőségére párhuzamban nem lehet panasz.
Az ülések minden irányban elektromosan állíthatók, a hűtés/fűtés gyors és hatékony, a masszírozás pedig maximális fokozaton tényleg erősen gyúrja a vállunkat és hátunkat. Természetesen attól függetlenül, hogy a négy ülés melyikén foglalunk helyet.
A könyöktámasz előre-hátra tologatható, de furcsa módon nem nyitható fel. A budapesti Bentley-kereskedésben megtudtuk, hogy ennek oka az, hogy az utolsó pillanatban ide került a légkondicionáló egyik eleme. Merthogy az alap klíma erősségével nem voltak maximálisan elégedettek a fejlesztők.
A fejtámlákra applikált párnácskák olyan puhák, hogy legszívesebben hazavittük volna őket. A soft-close ajtók szuperfinoman csukódnak. A tekerőgombok és még az index hangja is a luxust juttatja eszünkbe, a bentleysek tényleg mindenre gondoltak.
Hamvas Tamás
László Ferenc
Vezetni is élmény
6 helyett 4 liter, 12 helyett 8 henger, változatlanul két turbóval megfújva. A többek közt a Porsche Panamerából is ismert remek V8-as hiába 635 helyett csak 550 lóerős, és 900 helyett csak 770 Nm nyomatékú, még mindig bőven lehengerlően erős.
Semmit nem érezni abból, hogy 0-ról 100-ra nem 3,8, hanem 4,1 másodperc alatt gyorsul fel a technika, és vélhetően a 333 helyett csak 318 km/h végsebesség is kevesek számára okoz álmatlan éjszakákat. Minimális különbségek ezek, a V8-ast talán csak a 200-300 km/h közötti sávban érezni a gyakorlatban leheletnyit gyengébbnek, cserébe viszont kárpótol a remek hangzás.
László Ferenc
A motor és a négy kipufogóvég felől érkező petrolhead muzsika csak annyira sportos, amennyire egy ilyen luxus behemóttól elvárható. A tipikus V8-as morajlás valahonnan a messzi távolból hallatszik, és ez nagyon jól van így. A nyolcfokozatú automata váltó nemcsak finoman, hanem sport módban kifejezetten gyorsan is teszi a dolgát, és ha úgy gondoljuk, a kormány mögötti kis fém fülekkel mi magunk is átvehetjük a kontrollt.
A Flying Spurra tekintve kevesen gondolják, hogy egy ilyen nagy és nehéz limuzin valós vezetési élményekkel szolgálhat. Pedig így van, sőt! Ebben annak is van egy pici szerepe, hogy a V8-as kivitel 107 kilogrammal könnyebb, így már "csak" 2330 kilogrammot nyom a mérlegen.
László Ferenc
László Ferenc
Az adaptív légrugós futómű nemcsak a méltóságteljes suhanásban, hanem az igen tempós szerpentines haladásban is partner. A négykerékhajtás alapáras, a Flying Spur viselkedése alapvetően neutrális, nagy tempónál enyhén orrtolós. A négykerék-kormányzásért 2,7 millió forintos felárat számítanak, de a kocsi úgy fordul vele, mintha érzetre egy méterrel rövidebb lenne.
A kanyarsebesség elképesztően nagy, már-már a fizikai határait súroló lehet. Szerencsére a 380-420 milliméteres fékek is maximálisan a helyzet magaslatán állnak: kiválóan adagolhatók, nagyot lassítanak és hosszas kínzás során sem fáradnak. Nem csoda, úgy vannak méretezve, hogy egy terhelten 3 tonna közeli vasat 300 feletti tempóról is rendben meg tudjanak állítani.
A fogyasztást ezekben a körökben nem szokás, nem illik feszegetni, mindenesetre azért leírjuk, hogy a tesztet 16 literes értékkel zártuk, aminél a W12 mintegy 2-3 literrel kér többet.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : hamisítatlan brit luxus életérzés, remek menetdinamika, méretet és tömeget meghazudtoló vezetési élmény.
–: nem nyitható fel a középső könyöktámasz, relatíve kicsi csomagtartó, kevesek tudják megfizetni.
A Bentley Flying Spur nemcsak W12-es, hanem V8-as motorral is maga a földi mennyország azok számára, akik ki tudnak és hajlandók tetemes összeget fizetni egy kékvérű luxuslimuzinért. És ha nem a kicsit alacsonyabb listaár, illetve a picit szerényebb fogyasztás a V8-as selling pointja, akkor mi? Nos, leginkább az, hogy erre a kivitelre a megrendelést követően sokkal kevesebbet kell várni, mint a W12-es testvérére.
A Flying Spur V8 bruttó alapára 76 millió forint, az igen jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig mintegy 112 millió forintos összeg olvasható. Egyetlen kiragadott tétel az extralistáról: a Silver Frost fényezés 4,7 millió forintot kóstál.
A német szentháromság hasonló méretű és erejű modelljei nagyságrendileg fele annyiba kerülnek, mint ez a Bentley. Ezek adott esetben gyorsabbak, mint a Flying Spur, eleganciában és luxusban viszont maximum csak megközelíteni tudják brit riválisukat. A legkomolyabb riválisnak a Mercedes-Maybach S-osztály és a Rolls-Royce Ghost tekinthető, ezeknek pedig már alaposan megkérik az árát.