Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1891d1f1-2919-4424-b724-b90abe451560","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Raúl Mulino leszögezte, a Panama-csatorna Panamáé, és az is marad.","shortLead":"Raúl Mulino leszögezte, a Panama-csatorna Panamáé, és az is marad.","id":"20250121_panama-csatorna-raul-mulino-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1891d1f1-2919-4424-b724-b90abe451560.jpg","index":0,"item":"eeb705ee-8789-4799-b303-2095253d321f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_panama-csatorna-raul-mulino-donald-trump","timestamp":"2025. január. 21. 09:56","title":"Kezdődik: „Teljes mértékben vissza kell utasítanom Donald Trump kijelentéseit”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan már csak a legújabb, 24H2-es verziójú Windows 11-et támogatja a Microsoft, és nincs is kibúvó: a korábbiakat egyszerűen kényszerfrissíti a cég.","shortLead":"Hamarosan már csak a legújabb, 24H2-es verziójú Windows 11-et támogatja a Microsoft, és nincs is kibúvó: a korábbiakat...","id":"20250120_microsoft-windows-11-24h2-kenyszerfrissites-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"da9ca262-780b-40ce-8b36-d188e9e645cd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_microsoft-windows-11-24h2-kenyszerfrissites-telepitese","timestamp":"2025. január. 20. 15:03","title":"Nincs menekvés: minden gépre telepíti az új Windows 11-et a Microsoft","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"043da60a-9ef3-4a5a-ae44-c3af1d8f5d64","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egy meghiúsult üzlet miatt ítélt meg kártérítést egy orosz bíróság a Strabag, annak osztrák részvényesei és az Raiffeisen Bank International oroszországi részlege ellen, amely korábban Rasperiával kezdeményezett üzlettel akarta felszabadítani befagyasztott oroszországi milliárdjait.","shortLead":"Egy meghiúsult üzlet miatt ítélt meg kártérítést egy orosz bíróság a Strabag, annak osztrák részvényesei és...","id":"20250121_raiffeisen-bank-orosz-birsag-rasperia-strabag-gyeripaszka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/043da60a-9ef3-4a5a-ae44-c3af1d8f5d64.jpg","index":0,"item":"4d7bf9f3-0865-4bd1-bb2f-59f05af334db","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_raiffeisen-bank-orosz-birsag-rasperia-strabag-gyeripaszka","timestamp":"2025. január. 21. 10:57","title":"Döntött a bíróság a Raiffeisen ügyében Oroszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d37e0e2-e5ff-4ae9-88b0-bd4ef3fb484f","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Olykor előfordul, hogy a pár egyik tagja önismereti munkát folytatva úgy érzi, „szintet lépett”, a lelki fejlődést tekintve messze jár társától.","shortLead":"Olykor előfordul, hogy a pár egyik tagja önismereti munkát folytatva úgy érzi, „szintet lépett”, a lelki fejlődést...","id":"20250121_Mi-a-megoldas-ha-az-egyikunk-elfejlodik-a-masik-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d37e0e2-e5ff-4ae9-88b0-bd4ef3fb484f.jpg","index":0,"item":"7c066aac-adad-4c5f-9c55-b36871e98f54","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250121_Mi-a-megoldas-ha-az-egyikunk-elfejlodik-a-masik-mellett","timestamp":"2025. január. 21. 12:41","title":"Mi a megoldás, ha az egyikünk elfejlődik a másik mellett?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0af51a9f-31c8-434b-9328-081f8d45f77e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Nemzeti Adó- és Vámhivatal két százmillió forint fölötti luxusautót hirdetett meg árverésre, amelyeket egy két évvel ezelőtti adócsalási ügyben foglaltak le.","shortLead":"A Nemzeti Adó- és Vámhivatal két százmillió forint fölötti luxusautót hirdetett meg árverésre, amelyeket egy két évvel...","id":"20250120_Husz-peldanyban-keszult-ritka-Ferrarit-arverez-el-a-NAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0af51a9f-31c8-434b-9328-081f8d45f77e.jpg","index":0,"item":"24ab11c3-cf5e-42ea-abee-3a19fb7f95c1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_Husz-peldanyban-keszult-ritka-Ferrarit-arverez-el-a-NAV","timestamp":"2025. január. 20. 20:28","title":"Húsz példányban készült, ritka Ferrarit árverez el a NAV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"201a65d4-3e68-4740-b0fc-3db2715323e9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ott dolgozók nem mindennapi módszert alkalmazva gyógyították meg a gyengélkedő állatot.","shortLead":"Az ott dolgozók nem mindennapi módszert alkalmazva gyógyították meg a gyengélkedő állatot.","id":"20250121_Igy-viditjak-fel-a-maganyos-holdhalat-a-felujitas-alatt-bezart-japan-akvariumban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/201a65d4-3e68-4740-b0fc-3db2715323e9.jpg","index":0,"item":"16b8946f-3003-47b7-8a86-9455e4ead5ad","keywords":null,"link":"/elet/20250121_Igy-viditjak-fel-a-maganyos-holdhalat-a-felujitas-alatt-bezart-japan-akvariumban","timestamp":"2025. január. 21. 11:14","title":"Hogyan lehet felvidítani egy magányos halat? – nem várt feladatot kellett megoldaniuk egy bezárt japán akvárium gondozóinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1a177c5-cbd6-49d2-8392-0225f27c6756","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A kihívásokkal teli tavalyi évet követően növekedést hozó 2025-ben reménykedik az Opel hazai képviselete, mely ígéretes áron vezeti be a piacra az elektromos Fronterát.","shortLead":"A kihívásokkal teli tavalyi évet követően növekedést hozó 2025-ben reménykedik az Opel hazai képviselete, mely ígéretes...","id":"20250120_magyarorszagon-az-opel-frontera-minden-korabbinal-olcsobb-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1a177c5-cbd6-49d2-8392-0225f27c6756.jpg","index":0,"item":"ec0efaa1-c620-4f43-8738-9a066b461382","keywords":null,"link":"/cegauto/20250120_magyarorszagon-az-opel-frontera-minden-korabbinal-olcsobb-uj-villanyauto","timestamp":"2025. január. 20. 12:01","title":"Magyarországon az Opel minden korábbinál olcsóbb új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da2dab7d-83cd-44f3-b150-53583bc06f6c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Megcsodálta a McDonald’s gyönyörű épületét, majd rendelt több tálca kaját.","shortLead":"Megcsodálta a McDonald’s gyönyörű épületét, majd rendelt több tálca kaját.","id":"20250121_10-hamburger-koreai-influenszer-nyugati-ter-meki-tzuyang","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da2dab7d-83cd-44f3-b150-53583bc06f6c.jpg","index":0,"item":"9b707559-f839-4304-aee6-4b97a24fca21","keywords":null,"link":"/elet/20250121_10-hamburger-koreai-influenszer-nyugati-ter-meki-tzuyang","timestamp":"2025. január. 21. 15:01","title":"Bevert 10 hamburgert a koreai nagy zabáló influenszer a Nyugati téri Mekiben, de nem lakott jól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisebb motor, alacsonyabb tömeg, szerényebb fogyasztás. Ezzel kecsegtet a legújabb Bentley, ami még ilyen formában is földöntúli luxusban és nyugalomban repíti gazdáját bőven 300 km/h fölé.
A Bentley az alapításának 100. évfordulóján, 2019-ben leplezte le az újkori Flying Spur harmadik generációját, mely első körben egyetlen hatalmas W12-es motorral volt elérhető. Utóbbi tökéletesen passzol is a brit főúri életérzést maximálisan átadó luxuslimuzinhoz, nemrég azonban feltűnt mellette a kínálatban egy kisebb méretű, V8-as alternatív erőforrás.
Jelen tesztalanyunk, a Bentley Flying Spur V8 körülbelül 8 millió forinttal olcsóbb és 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet a csúcsmodellnél, de vajon a 100 millió forintos árcédulák világában kit érdekel a vételár és a fogyasztás? Előre eláruljuk: nem igazán a spórolás hívta életre az új kivitelt. (A rengeteg részletfotó miatt ezúttal hatványozottan érdemes kattintani a galériára.)
László Ferenc
Méretkérdés
5,31 méter. Pontosan ilyen hosszú a Flying Spur, vagyis 2 centiméterrel hosszabb a nemrég debütált Mercedes S-osztály hosszított tengelytávú változatánál, és 5 centiméterrel több helyet követel magának, mint egy nyújtott 7-es BMW.
Az átlagautókhoz szokott sofőrök számára hatalmas ez a Bentley, de az überluxus kategóriában nem nevezhető gigantikusnak.
A Mercedes-Maybach S-osztály 16 centiméterrel, a Rolls-Royce kisebb szedánja, a Ghost pedig még a normál tengelytávú kivitelében is 23 centiméterrel hosszabb. Utóbbi brit gyártó Phantom csúcsmodellje pedig 68 centivel licitál rá a "kompakt" Flying Spurra.
László Ferenc
A Bentleynek egészen tavalyig volt egy ennél nagyobb, úgynevezett full-size szedánja, a Mulsanne, mely azonban igazi követő nélkül tűnt el a süllyesztőben. Az ok: a vásárlók ebben a szegmensben már inkább SUV-ra vágynak, számukra jön majd a Bentayga nyújtott változata. A Flying Spurból is érkezőben a hosszított kivitel, mely valószínűleg a rövidebb RR Ghosttal konkurál majd méretben.
És hogy mekkora a hely a "kompakt" Bentley utasterében? Fejedelmi. Nem lehet panasz az utastér méreteire, hacsak a hátul ülők nem szeretnének vízszintbe dőlve feküdni. A típus eddig csak ötüléses kivitelben készült, mostantól azonban 1,5 millió forintos felár ellenében négyszemélyes változat is rendelhető. A csomagtartó viszont mindössze 420 literes,
meg kell gondolni, hogy hány Louis Vuitton bőröndöt vigyünk magunkkal a hosszabb utakra.
László Ferenc
Minőség az egekben
A műszerfal, a középkonzol, az ajtók, az ülések és gyakorlatilag az utastér minden egyes négyzetmillimétere arra hivatott, hogy legeltessük rajta a szemünket. A bőr, fa, fém szentháromság jegyében már-már ordít a luxus, ami persze el is várható egy olyan brit luxusautótól, melynek árából könnyűszerrel kijönne két fullos német prémium szedán.
A bőr sem akármilyen, hanem északon kiváló körülmények mellett tartott állatok adták hozzá az alapanyagot. Azért nem déliek, mert ott több a bögöly, és ezek csípései ronthatnak az alapanyag minőségén. A bőr nemcsak illatra és tapintásra lehengerlő, hanem formára is: a gyémántminta szinte csak úgy vezeti a szemünket.
László Ferenc
Sőt, hasonló díszítés fából is rendelhető: a gyémántmintázatú 3D-s fabetét a hátsó ajtók belső borítására kérhető, de az amúgy kiválóan felszerelt tesztautóban nem volt ilyen. Helyette be kellett érnünk 80 éves diófából készített magasfényű díszítőelemekkel. Ó, szegény mi.
A kijelzők minősége is több, mint rendben van. A VW konszern apróbb stilisztikai elemei ugyan tettenérhetők a felhasználói felületen, de nem jobban, mint a BMW-gének egy Rolls-Royce-ban. A műszerfal közepén lévő hatalmas érintőkijelző gombnyomásra három analóg órára, vagy sima fafelületre váltható, a hátsó utasoknak szánt kivehető kis tabletről pedig fel-le mozgatható az ezúttal fekete orrdísz.
Az első ülések háttámlájáról kis asztalkák hajthatók le, természetesen gombnyomásra, elektromosan. Nem tudjuk, hogy a 10, illetve 16 hangszórós olcsóbb hangrendszerek hogyan szólnak, de a 19 hangszórós, 3 millió forintos árú Naim hifi minőségére párhuzamban nem lehet panasz.
Az ülések minden irányban elektromosan állíthatók, a hűtés/fűtés gyors és hatékony, a masszírozás pedig maximális fokozaton tényleg erősen gyúrja a vállunkat és hátunkat. Természetesen attól függetlenül, hogy a négy ülés melyikén foglalunk helyet.
A könyöktámasz előre-hátra tologatható, de furcsa módon nem nyitható fel. A budapesti Bentley-kereskedésben megtudtuk, hogy ennek oka az, hogy az utolsó pillanatban ide került a légkondicionáló egyik eleme. Merthogy az alap klíma erősségével nem voltak maximálisan elégedettek a fejlesztők.
A fejtámlákra applikált párnácskák olyan puhák, hogy legszívesebben hazavittük volna őket. A soft-close ajtók szuperfinoman csukódnak. A tekerőgombok és még az index hangja is a luxust juttatja eszünkbe, a bentleysek tényleg mindenre gondoltak.
Hamvas Tamás
László Ferenc
Vezetni is élmény
6 helyett 4 liter, 12 helyett 8 henger, változatlanul két turbóval megfújva. A többek közt a Porsche Panamerából is ismert remek V8-as hiába 635 helyett csak 550 lóerős, és 900 helyett csak 770 Nm nyomatékú, még mindig bőven lehengerlően erős.
Semmit nem érezni abból, hogy 0-ról 100-ra nem 3,8, hanem 4,1 másodperc alatt gyorsul fel a technika, és vélhetően a 333 helyett csak 318 km/h végsebesség is kevesek számára okoz álmatlan éjszakákat. Minimális különbségek ezek, a V8-ast talán csak a 200-300 km/h közötti sávban érezni a gyakorlatban leheletnyit gyengébbnek, cserébe viszont kárpótol a remek hangzás.
László Ferenc
A motor és a négy kipufogóvég felől érkező petrolhead muzsika csak annyira sportos, amennyire egy ilyen luxus behemóttól elvárható. A tipikus V8-as morajlás valahonnan a messzi távolból hallatszik, és ez nagyon jól van így. A nyolcfokozatú automata váltó nemcsak finoman, hanem sport módban kifejezetten gyorsan is teszi a dolgát, és ha úgy gondoljuk, a kormány mögötti kis fém fülekkel mi magunk is átvehetjük a kontrollt.
A Flying Spurra tekintve kevesen gondolják, hogy egy ilyen nagy és nehéz limuzin valós vezetési élményekkel szolgálhat. Pedig így van, sőt! Ebben annak is van egy pici szerepe, hogy a V8-as kivitel 107 kilogrammal könnyebb, így már "csak" 2330 kilogrammot nyom a mérlegen.
László Ferenc
László Ferenc
Az adaptív légrugós futómű nemcsak a méltóságteljes suhanásban, hanem az igen tempós szerpentines haladásban is partner. A négykerékhajtás alapáras, a Flying Spur viselkedése alapvetően neutrális, nagy tempónál enyhén orrtolós. A négykerék-kormányzásért 2,7 millió forintos felárat számítanak, de a kocsi úgy fordul vele, mintha érzetre egy méterrel rövidebb lenne.
A kanyarsebesség elképesztően nagy, már-már a fizikai határait súroló lehet. Szerencsére a 380-420 milliméteres fékek is maximálisan a helyzet magaslatán állnak: kiválóan adagolhatók, nagyot lassítanak és hosszas kínzás során sem fáradnak. Nem csoda, úgy vannak méretezve, hogy egy terhelten 3 tonna közeli vasat 300 feletti tempóról is rendben meg tudjanak állítani.
A fogyasztást ezekben a körökben nem szokás, nem illik feszegetni, mindenesetre azért leírjuk, hogy a tesztet 16 literes értékkel zártuk, aminél a W12 mintegy 2-3 literrel kér többet.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : hamisítatlan brit luxus életérzés, remek menetdinamika, méretet és tömeget meghazudtoló vezetési élmény.
–: nem nyitható fel a középső könyöktámasz, relatíve kicsi csomagtartó, kevesek tudják megfizetni.
A Bentley Flying Spur nemcsak W12-es, hanem V8-as motorral is maga a földi mennyország azok számára, akik ki tudnak és hajlandók tetemes összeget fizetni egy kékvérű luxuslimuzinért. És ha nem a kicsit alacsonyabb listaár, illetve a picit szerényebb fogyasztás a V8-as selling pointja, akkor mi? Nos, leginkább az, hogy erre a kivitelre a megrendelést követően sokkal kevesebbet kell várni, mint a W12-es testvérére.
A Flying Spur V8 bruttó alapára 76 millió forint, az igen jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig mintegy 112 millió forintos összeg olvasható. Egyetlen kiragadott tétel az extralistáról: a Silver Frost fényezés 4,7 millió forintot kóstál.
A német szentháromság hasonló méretű és erejű modelljei nagyságrendileg fele annyiba kerülnek, mint ez a Bentley. Ezek adott esetben gyorsabbak, mint a Flying Spur, eleganciában és luxusban viszont maximum csak megközelíteni tudják brit riválisukat. A legkomolyabb riválisnak a Mercedes-Maybach S-osztály és a Rolls-Royce Ghost tekinthető, ezeknek pedig már alaposan megkérik az árát.