Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1ec5bf78-048a-464b-ad7a-9c7d1b174c28","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A cipőjét is levették róla a hóban, szerencséje volt, hogy nem lett fagyási sérülése.","shortLead":"A cipőjét is levették róla a hóban, szerencséje volt, hogy nem lett fagyási sérülése.","id":"20250327_gyerekotthonbol-szokott-fiu-rendori-bantalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ec5bf78-048a-464b-ad7a-9c7d1b174c28.jpg","index":0,"item":"af4a3c5e-2055-485f-88e2-0d20bd1f6a46","keywords":null,"link":"/itthon/20250327_gyerekotthonbol-szokott-fiu-rendori-bantalmazas","timestamp":"2025. március. 27. 20:33","title":"Ahelyett, hogy visszavitték volna a gyerekotthonba, a rendőrök megverték, kivitték Ózd szélére és magára hagyták a szökött fiút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f346c603-44d8-4042-8595-91fea420a2b3","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Hamarosan indul a feltételes közbeszerzés, amely során eldől, ki tervezheti a Nagykörút átalakítását. Az építkezés legjobb esetben is két év múlva indulhat.","shortLead":"Hamarosan indul a feltételes közbeszerzés, amely során eldől, ki tervezheti a Nagykörút átalakítását. Az építkezés...","id":"20250327_A-BKK-keresi-a-Nagykorut-tervezojet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f346c603-44d8-4042-8595-91fea420a2b3.jpg","index":0,"item":"1386abdc-2070-40b5-ac62-98242e1e4711","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250327_A-BKK-keresi-a-Nagykorut-tervezojet","timestamp":"2025. március. 27. 16:52","title":"A BKK keresi az új Nagykörút tervezőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24efbc01-1fcf-47f3-8ad3-0b8658deaac9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Azóta a kutyaszánhúzó versenyen való részvételt is lemondták.","shortLead":"Azóta a kutyaszánhúzó versenyen való részvételt is lemondták.","id":"20250328_gronland-vance-latogatas-hazrol-hazra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24efbc01-1fcf-47f3-8ad3-0b8658deaac9.jpg","index":0,"item":"1216bde2-9f3e-43ec-95c8-d915519def48","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250328_gronland-vance-latogatas-hazrol-hazra","timestamp":"2025. március. 28. 13:00","title":"Egyetlen grönlandit sem találtak az amerikaiak, aki vendégül látta volna J. D. Vance feleségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5259a697-e768-4b63-854f-8cb091b94b9a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A magyar gazdaság új csodaszere a vendégmunkások bevonása a tervezett nagyberuházások megvalósításába, működtetésébe. A vendégmunkásprogram szabályozása azonban kimódolt és túl szigorú – állítja Hárs Ágnes, a Kopint-Tárki vezető kutatója, aki szerint nem tesz jót a gazdaságnak, ha hangzatos, zavaros célokból kiindulva rángatják.","shortLead":"A magyar gazdaság új csodaszere a vendégmunkások bevonása a tervezett nagyberuházások megvalósításába, működtetésébe...","id":"20250227_hvg-hars-agnes-vendegmunkasok-munkaeropiac-berek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5259a697-e768-4b63-854f-8cb091b94b9a.jpg","index":0,"item":"4a720061-adfe-48a8-b728-a8690f1cc86f","keywords":null,"link":"/360/20250227_hvg-hars-agnes-vendegmunkasok-munkaeropiac-berek","timestamp":"2025. március. 27. 13:29","title":"Aki kitölti az idejét, azt kiebrudalják – még az arab államok is megengedőbbek, mint Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ae04867-3513-4678-8d6f-a00cc0e23c46","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Nicolas Sarkozy a vád szerint pénzért cserébe lepaktált a líbiai diktátorral.","shortLead":"Nicolas Sarkozy a vád szerint pénzért cserébe lepaktált a líbiai diktátorral.","id":"20250328_sarkozy-ugyeszseg-kadhafi-per-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ae04867-3513-4678-8d6f-a00cc0e23c46.jpg","index":0,"item":"7f5e4706-697e-4d55-83a7-3673022af3e4","keywords":null,"link":"/vilag/20250328_sarkozy-ugyeszseg-kadhafi-per-borton","timestamp":"2025. március. 28. 09:31","title":"Hét év börtönt kér az ügyészség a volt francia elnökre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"035e88b9-4c1d-4f84-9187-a2212e72a79d","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"A könnyű kezelhetőségre, az italválasztékra, no meg tökéletesnek ígért tejhabra hegyezte ki egyik legújabb kávéfőzőjének leírását a Krups. Kipróbáltuk, mit tud egy valódi konyhában az Evidence One kávégép.","shortLead":"A könnyű kezelhetőségre, az italválasztékra, no meg tökéletesnek ígért tejhabra hegyezte ki egyik legújabb...","id":"20250328_krups-evidence-one-ea895e10-automata-kavefozo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/035e88b9-4c1d-4f84-9187-a2212e72a79d.jpg","index":0,"item":"17b1bdd7-9995-407f-b581-4a7885c3e138","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_krups-evidence-one-ea895e10-automata-kavefozo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 28. 11:39","title":"Egy eszpresszó vagy kettő, meg tucatnyi tejes kávéital – milyen kávét főz a Krups új automata gépe?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9059691-a41e-4d1d-a78d-4a4ee1d91c22","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikus április elsején mindenkit vár az Erzsébet hídon.","shortLead":"A politikus április elsején mindenkit vár az Erzsébet hídon.","id":"20250328_hadhazy-akos-hidfoglalas-tuntetes-rendorseg-tudomasul-vetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9059691-a41e-4d1d-a78d-4a4ee1d91c22.jpg","index":0,"item":"c81f5530-01ec-4605-bcc2-d285afd2546d","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_hadhazy-akos-hidfoglalas-tuntetes-rendorseg-tudomasul-vetel","timestamp":"2025. március. 28. 12:59","title":"Engedélyezte a hídfoglalást Hadházyéknak a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20cc7b87-3f7f-4a54-a6ed-26563a3cafc4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi alpári stílusban alázta, fenyegette a Tisza Párt aktivistáit.","shortLead":"A férfi alpári stílusban alázta, fenyegette a Tisza Párt aktivistáit.","id":"20250328_seres-zoltan-cs-sandor-magyar-peter-maffiozo-tisza-tamadas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20cc7b87-3f7f-4a54-a6ed-26563a3cafc4.jpg","index":0,"item":"fe67b4e0-f8fd-4684-8895-d9341559649b","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_seres-zoltan-cs-sandor-magyar-peter-maffiozo-tisza-tamadas-ebx","timestamp":"2025. március. 28. 10:10","title":"Telex: A meggyilkolt Seres Zoltán maffiózó volt embere kötött bele a tiszásokba Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisebb motor, alacsonyabb tömeg, szerényebb fogyasztás. Ezzel kecsegtet a legújabb Bentley, ami még ilyen formában is földöntúli luxusban és nyugalomban repíti gazdáját bőven 300 km/h fölé.
A Bentley az alapításának 100. évfordulóján, 2019-ben leplezte le az újkori Flying Spur harmadik generációját, mely első körben egyetlen hatalmas W12-es motorral volt elérhető. Utóbbi tökéletesen passzol is a brit főúri életérzést maximálisan átadó luxuslimuzinhoz, nemrég azonban feltűnt mellette a kínálatban egy kisebb méretű, V8-as alternatív erőforrás.
Jelen tesztalanyunk, a Bentley Flying Spur V8 körülbelül 8 millió forinttal olcsóbb és 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet a csúcsmodellnél, de vajon a 100 millió forintos árcédulák világában kit érdekel a vételár és a fogyasztás? Előre eláruljuk: nem igazán a spórolás hívta életre az új kivitelt. (A rengeteg részletfotó miatt ezúttal hatványozottan érdemes kattintani a galériára.)
László Ferenc
Méretkérdés
5,31 méter. Pontosan ilyen hosszú a Flying Spur, vagyis 2 centiméterrel hosszabb a nemrég debütált Mercedes S-osztály hosszított tengelytávú változatánál, és 5 centiméterrel több helyet követel magának, mint egy nyújtott 7-es BMW.
Az átlagautókhoz szokott sofőrök számára hatalmas ez a Bentley, de az überluxus kategóriában nem nevezhető gigantikusnak.
A Mercedes-Maybach S-osztály 16 centiméterrel, a Rolls-Royce kisebb szedánja, a Ghost pedig még a normál tengelytávú kivitelében is 23 centiméterrel hosszabb. Utóbbi brit gyártó Phantom csúcsmodellje pedig 68 centivel licitál rá a "kompakt" Flying Spurra.
László Ferenc
A Bentleynek egészen tavalyig volt egy ennél nagyobb, úgynevezett full-size szedánja, a Mulsanne, mely azonban igazi követő nélkül tűnt el a süllyesztőben. Az ok: a vásárlók ebben a szegmensben már inkább SUV-ra vágynak, számukra jön majd a Bentayga nyújtott változata. A Flying Spurból is érkezőben a hosszított kivitel, mely valószínűleg a rövidebb RR Ghosttal konkurál majd méretben.
És hogy mekkora a hely a "kompakt" Bentley utasterében? Fejedelmi. Nem lehet panasz az utastér méreteire, hacsak a hátul ülők nem szeretnének vízszintbe dőlve feküdni. A típus eddig csak ötüléses kivitelben készült, mostantól azonban 1,5 millió forintos felár ellenében négyszemélyes változat is rendelhető. A csomagtartó viszont mindössze 420 literes,
meg kell gondolni, hogy hány Louis Vuitton bőröndöt vigyünk magunkkal a hosszabb utakra.
László Ferenc
Minőség az egekben
A műszerfal, a középkonzol, az ajtók, az ülések és gyakorlatilag az utastér minden egyes négyzetmillimétere arra hivatott, hogy legeltessük rajta a szemünket. A bőr, fa, fém szentháromság jegyében már-már ordít a luxus, ami persze el is várható egy olyan brit luxusautótól, melynek árából könnyűszerrel kijönne két fullos német prémium szedán.
A bőr sem akármilyen, hanem északon kiváló körülmények mellett tartott állatok adták hozzá az alapanyagot. Azért nem déliek, mert ott több a bögöly, és ezek csípései ronthatnak az alapanyag minőségén. A bőr nemcsak illatra és tapintásra lehengerlő, hanem formára is: a gyémántminta szinte csak úgy vezeti a szemünket.
László Ferenc
Sőt, hasonló díszítés fából is rendelhető: a gyémántmintázatú 3D-s fabetét a hátsó ajtók belső borítására kérhető, de az amúgy kiválóan felszerelt tesztautóban nem volt ilyen. Helyette be kellett érnünk 80 éves diófából készített magasfényű díszítőelemekkel. Ó, szegény mi.
A kijelzők minősége is több, mint rendben van. A VW konszern apróbb stilisztikai elemei ugyan tettenérhetők a felhasználói felületen, de nem jobban, mint a BMW-gének egy Rolls-Royce-ban. A műszerfal közepén lévő hatalmas érintőkijelző gombnyomásra három analóg órára, vagy sima fafelületre váltható, a hátsó utasoknak szánt kivehető kis tabletről pedig fel-le mozgatható az ezúttal fekete orrdísz.
Az első ülések háttámlájáról kis asztalkák hajthatók le, természetesen gombnyomásra, elektromosan. Nem tudjuk, hogy a 10, illetve 16 hangszórós olcsóbb hangrendszerek hogyan szólnak, de a 19 hangszórós, 3 millió forintos árú Naim hifi minőségére párhuzamban nem lehet panasz.
Az ülések minden irányban elektromosan állíthatók, a hűtés/fűtés gyors és hatékony, a masszírozás pedig maximális fokozaton tényleg erősen gyúrja a vállunkat és hátunkat. Természetesen attól függetlenül, hogy a négy ülés melyikén foglalunk helyet.
A könyöktámasz előre-hátra tologatható, de furcsa módon nem nyitható fel. A budapesti Bentley-kereskedésben megtudtuk, hogy ennek oka az, hogy az utolsó pillanatban ide került a légkondicionáló egyik eleme. Merthogy az alap klíma erősségével nem voltak maximálisan elégedettek a fejlesztők.
A fejtámlákra applikált párnácskák olyan puhák, hogy legszívesebben hazavittük volna őket. A soft-close ajtók szuperfinoman csukódnak. A tekerőgombok és még az index hangja is a luxust juttatja eszünkbe, a bentleysek tényleg mindenre gondoltak.
Hamvas Tamás
László Ferenc
Vezetni is élmény
6 helyett 4 liter, 12 helyett 8 henger, változatlanul két turbóval megfújva. A többek közt a Porsche Panamerából is ismert remek V8-as hiába 635 helyett csak 550 lóerős, és 900 helyett csak 770 Nm nyomatékú, még mindig bőven lehengerlően erős.
Semmit nem érezni abból, hogy 0-ról 100-ra nem 3,8, hanem 4,1 másodperc alatt gyorsul fel a technika, és vélhetően a 333 helyett csak 318 km/h végsebesség is kevesek számára okoz álmatlan éjszakákat. Minimális különbségek ezek, a V8-ast talán csak a 200-300 km/h közötti sávban érezni a gyakorlatban leheletnyit gyengébbnek, cserébe viszont kárpótol a remek hangzás.
László Ferenc
A motor és a négy kipufogóvég felől érkező petrolhead muzsika csak annyira sportos, amennyire egy ilyen luxus behemóttól elvárható. A tipikus V8-as morajlás valahonnan a messzi távolból hallatszik, és ez nagyon jól van így. A nyolcfokozatú automata váltó nemcsak finoman, hanem sport módban kifejezetten gyorsan is teszi a dolgát, és ha úgy gondoljuk, a kormány mögötti kis fém fülekkel mi magunk is átvehetjük a kontrollt.
A Flying Spurra tekintve kevesen gondolják, hogy egy ilyen nagy és nehéz limuzin valós vezetési élményekkel szolgálhat. Pedig így van, sőt! Ebben annak is van egy pici szerepe, hogy a V8-as kivitel 107 kilogrammal könnyebb, így már "csak" 2330 kilogrammot nyom a mérlegen.
László Ferenc
László Ferenc
Az adaptív légrugós futómű nemcsak a méltóságteljes suhanásban, hanem az igen tempós szerpentines haladásban is partner. A négykerékhajtás alapáras, a Flying Spur viselkedése alapvetően neutrális, nagy tempónál enyhén orrtolós. A négykerék-kormányzásért 2,7 millió forintos felárat számítanak, de a kocsi úgy fordul vele, mintha érzetre egy méterrel rövidebb lenne.
A kanyarsebesség elképesztően nagy, már-már a fizikai határait súroló lehet. Szerencsére a 380-420 milliméteres fékek is maximálisan a helyzet magaslatán állnak: kiválóan adagolhatók, nagyot lassítanak és hosszas kínzás során sem fáradnak. Nem csoda, úgy vannak méretezve, hogy egy terhelten 3 tonna közeli vasat 300 feletti tempóról is rendben meg tudjanak állítani.
A fogyasztást ezekben a körökben nem szokás, nem illik feszegetni, mindenesetre azért leírjuk, hogy a tesztet 16 literes értékkel zártuk, aminél a W12 mintegy 2-3 literrel kér többet.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : hamisítatlan brit luxus életérzés, remek menetdinamika, méretet és tömeget meghazudtoló vezetési élmény.
–: nem nyitható fel a középső könyöktámasz, relatíve kicsi csomagtartó, kevesek tudják megfizetni.
A Bentley Flying Spur nemcsak W12-es, hanem V8-as motorral is maga a földi mennyország azok számára, akik ki tudnak és hajlandók tetemes összeget fizetni egy kékvérű luxuslimuzinért. És ha nem a kicsit alacsonyabb listaár, illetve a picit szerényebb fogyasztás a V8-as selling pointja, akkor mi? Nos, leginkább az, hogy erre a kivitelre a megrendelést követően sokkal kevesebbet kell várni, mint a W12-es testvérére.
A Flying Spur V8 bruttó alapára 76 millió forint, az igen jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig mintegy 112 millió forintos összeg olvasható. Egyetlen kiragadott tétel az extralistáról: a Silver Frost fényezés 4,7 millió forintot kóstál.
A német szentháromság hasonló méretű és erejű modelljei nagyságrendileg fele annyiba kerülnek, mint ez a Bentley. Ezek adott esetben gyorsabbak, mint a Flying Spur, eleganciában és luxusban viszont maximum csak megközelíteni tudják brit riválisukat. A legkomolyabb riválisnak a Mercedes-Maybach S-osztály és a Rolls-Royce Ghost tekinthető, ezeknek pedig már alaposan megkérik az árát.
Hadházy Ákos szerint a Fidesz úgy áldozza be Matolcsyékat, mint a kínai kommunisták. A képviselő nem lepődne meg, ha a Matolcsy-klán vagyona Tiborcz Istvánhoz kerülne.