szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A plugin hibrid hajtásláncú új AMG GT-t a jelek szerint már javában közúton tesztelik.

A Mercedes március elején előzetesen már leleplezte az AMG GT sorozat első PHEV technikájú modelljét, melynek egyik előszériás példányát most közúton kapták lencsevégre.

Előzetes információk szerint a hamarosan hivatalosan is bemutatandó Mercedes-AMG GT 73e motorházteteje alatt egy 612 lóerős 4 literes biturbó V8-as benzinmotor található. Utóbbi azonban nincs egyedül, és egy 204 lóerősnek ígérkező villanymotor segítségével mintegy 816 lóerős összteljesítménnyel kecsegtet.

Mercedes-AMG

Az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt 639 lóerős tisztán benzines 4 ajtós Mercedes-AMG GT 63S-hez képest változást jelent, hogy az első kerékjárati ív mellett nem V8 Biturbo 4Matic+, hanem V8 Biturbo E Performance felirat található.

Mercedes-AMG

A 0-ról 100-ra várhatóan kevesebb mint 3 másodperc alatt katapultáló, 1000 Nm körüli csúcsnyomatékú GT 73e-t a jobb hátsó lámpa alatti csatlakozó aljzaton keresztül lehet tölteni. Az elektromos módban maximum 130 km/h tempóra képes újdonság e-hatótávja egyelőre ismeretlen.

A Mercedes újdonságának fő riválisa a tavaly októberben debütált Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Ez a zöld rendszámos hibrid sportszedán 700 lóerős, illetve 870 Nm-es produkciót ad elő, 3,2 másodperc alatt tudja le a 0–100-at és a végsebessége 315 km/h.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!