Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"574ea1d2-761e-4925-b9d0-ed108da136fd","c_author":"Martini Noémi","category":"itthon","description":"Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából ki tudják termelni a lakbért, másoknak a Máltai Szeretetszolgálat továbbra is finanszírozza a lakhatást, de rengetegen tűnnek el nyomtalanul a rendszerből, és olyanokról is hallani, akik arra kényszerültek, hogy visszatérjenek Kárpátaljára. Az utóbbi négy hónapban több érintett családdal és szállásadóval maradtunk kapcsolatban, hogy megtudjuk, hogyan élnek túl. Három helyszín, három különböző sors. ","shortLead":"Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából...","id":"20241228_karpataljai-menekultek-ukrajnai-haboru-tamogatas-maltai-szeretetszolgalat-lakhatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/574ea1d2-761e-4925-b9d0-ed108da136fd.jpg","index":0,"item":"a2c8a2bb-0999-4617-8380-7c4b1c0c4194","keywords":null,"link":"/itthon/20241228_karpataljai-menekultek-ukrajnai-haboru-tamogatas-maltai-szeretetszolgalat-lakhatas-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 10:00","title":"„Nincs még egy ország, ahol különbséget tesznek menekült és menekült között” – hogyan élnek az állami támogatástól elesett kárpátaljai menekültek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8a94dfc-d22e-4f00-b796-9e3041209b4b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szemcseppek gyógyszert juttatnak a szembe, azonban a használatuk kissé macerás, és a cseppek pontos célba juttatása sem egyszerű. Kanadai kutatók innovatív megoldása egy kontaktlencsére hárítaná a gyógyszeradagolás folyamatát.","shortLead":"A szemcseppek gyógyszert juttatnak a szembe, azonban a használatuk kissé macerás, és a cseppek pontos célba juttatása...","id":"20241228_kontaktlencsebe-integralt-hidrogel-gyogyszeradagolas-szemcsepp-helyett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a94dfc-d22e-4f00-b796-9e3041209b4b.jpg","index":0,"item":"ecad4c31-abe0-4a1c-bb79-9575f6149152","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_kontaktlencsebe-integralt-hidrogel-gyogyszeradagolas-szemcsepp-helyett","timestamp":"2024. december. 28. 16:03","title":"Szemcseppek helyett találtak egy sokkal kényelmesebb megoldást: a kontaktlencse adagolja a gyógyszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74f9f7be-8702-4bb4-b9e6-6cb03e9775f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Szinghre az indiai gazdasági nyitás atyjaként is tekintenek.","shortLead":"Szinghre az indiai gazdasági nyitás atyjaként is tekintenek.","id":"20241226_Meghalt-Manmohan-Szingh-India-elso-szikh-miniszterelnoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74f9f7be-8702-4bb4-b9e6-6cb03e9775f6.jpg","index":0,"item":"b5762069-ed9b-4214-912c-5b49c7764def","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_Meghalt-Manmohan-Szingh-India-elso-szikh-miniszterelnoke","timestamp":"2024. december. 26. 21:27","title":"Meghalt Manmohan Szingh, India első szikh miniszterelnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"312f1bc1-49f4-47f1-9c0c-2e981aed7b2d","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Annie Jacobsen könyve a nukleáris világháborúról hátborzongatóan részletes, de Észak-Koreáról, a képzeletbeli világégés kirobbantójáról keveset tud. Az a kevés is nagyon ijesztő.","shortLead":"Annie Jacobsen könyve a nukleáris világháborúról hátborzongatóan részletes, de Észak-Koreáról, a képzeletbeli világégés...","id":"20241227_atomhaboru-Annie-Jacobsen-Eszak-Korea-alagutrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/312f1bc1-49f4-47f1-9c0c-2e981aed7b2d.jpg","index":0,"item":"a91cc251-acb4-4f15-970b-f31f59f0edfb","keywords":null,"link":"/360/20241227_atomhaboru-Annie-Jacobsen-Eszak-Korea-alagutrendszer","timestamp":"2024. december. 27. 14:30","title":"Egy atomháborút kevesen élnének túl, de Észak-Korea vezetője köztük lenne. A világ legnagyobb alagútrendszerében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"838e4d56-6a3f-4872-b9ca-8b761965ef49","c_author":"HVG","category":"360","description":"Bár nagy létszámú lett a Patrióták Európáért frakciója, a magyar kormánnyal együtt karanténba zárta az Unió. A soros elnökség sem volt diadalmenet.","shortLead":"Bár nagy létszámú lett a Patrióták Európáért frakciója, a magyar kormánnyal együtt karanténba zárta az Unió. A soros...","id":"20241228_Orban-EU-EP-Patriotak-Europaert-soros-elnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/838e4d56-6a3f-4872-b9ca-8b761965ef49.jpg","index":0,"item":"7345ad66-b9f6-4475-95a4-74e3dfde2ec0","keywords":null,"link":"/360/20241228_Orban-EU-EP-Patriotak-Europaert-soros-elnokseg","timestamp":"2024. december. 28. 14:00","title":"A Fidesz pártcsaládra lelt az idén, de Orbánéknak nem osztottak lapot az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia fejlődésének újabb állomásához közelítünk. Amint a mesterséges intelligencia elég okossá válik ahhoz, hogy eltitkolja viselkedését az ember elől, számítania kell arra, hogy könyörtelenül fogja követni a saját céljait.","shortLead":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia...","id":"20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"3742f8c2-f9fc-4471-9fbb-3f1f1c5e3ee5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","timestamp":"2024. december. 28. 18:03","title":"Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af9062ce-6e37-4ed4-8b79-d93b9575ab17","c_author":"Szőllősi Lili","category":"kkv","description":"Fitneszgépekkel kezdtek, majd áteveztek a táplálékkiegészítők világába, azóta pedig már fehérjét, shakereket, vitaminokat és sportruházatot is árulnak. Hogyan lett a BioTechUSA kis magyar családi vállalkozásból vezető piaci szereplő és mik még a céljaik?","shortLead":"Fitneszgépekkel kezdtek, majd áteveztek a táplálékkiegészítők világába, azóta pedig már fehérjét, shakereket...","id":"20241228_biotechusa-taplalekkiegeszito-cegportre-csaladi-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af9062ce-6e37-4ed4-8b79-d93b9575ab17.jpg","index":0,"item":"82274d71-75e6-482c-9093-d0ff20e76de5","keywords":null,"link":"/kkv/20241228_biotechusa-taplalekkiegeszito-cegportre-csaladi-vallalkozas","timestamp":"2024. december. 28. 12:00","title":"„Mi az vagyunk a táplálékkiegészítésben, mint a Barcelona fociban”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90269c10-9a0d-4a7c-8d40-5644aa8ace45","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"A délnyugat-kínai Csengtu város környékén többen videóra vettek egy különleges formájú repülőt, ami a szakértők szerint az ázsiai ország hatodik generációs harci gépe lehet. A kísérleti repülést mutató felvételek alapján úgy tűnik, hogy a gépnek deltaszárnya van és három hajtóművel látták el.","shortLead":"A délnyugat-kínai Csengtu város környékén többen videóra vettek egy különleges formájú repülőt, ami a szakértők szerint...","id":"20241227_Videon-a-hatodik-generacios-kinai-harci-gep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90269c10-9a0d-4a7c-8d40-5644aa8ace45.jpg","index":0,"item":"22c420d5-b64e-4347-a0cf-3e0c4fa15320","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Videon-a-hatodik-generacios-kinai-harci-gep","timestamp":"2024. december. 27. 14:49","title":"Lefilmezték a kínaiak hatodik generációs harci gépének próbarepülését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy a milyen a gyakorlatban a nagyobb új motorral szerelt és felfrissített pickup csúcsmodellje, ami továbbra is egy kőkemény munkagép, csak ezúttal éppen elegáns gúnyába van bújtatva.
53 év telt el azóta, hogy a Toyota piacra dobta az első Hiluxot, amelynek nyolcadik generációja már 5 éve velünk van. A japán gyártó nemrégiben elérkezettnek látta az időt, hogy elővegye a sebészkést és felvarrja a jármű ráncait, illetve, hogy egy a korábbiaknál erősebb szívet operáljon a világszerte komoly népszerűségnek örvendő típusba.
Vidéki utakon, autópályán, terepen és városban egyaránt nyúztuk az Invincible csúcsfelszereltségű pickupot, amelyet végül 750 kilométer megtétele után adtunk vissza. Hogy fájó, vagy kevésbé fájó szívvel – arról szól alább a fáma.
László Ferenc
Magasan a léc
A Hilux név hallatán sokunknak a BBC autós műsora, a Top Gear villan át az agyunkon. Jeremy Clarksonék jó néhány éve eszelős szívatásnak tettek ki egy szebb napokat látott példányt, amely a tengervízbe merülést, a házrobbantást és a felgyújtást is túlélte. Tulajdonképpen ez a Hilux kvintesszenciája: ez egy platós munkagép, ami úgy lett megtervezve, hogy minden körülmények mellett hadrendre fogható legyen.
A legmagasabb Invincible felszereltségi szint kívül és belül is megpróbálja palástolni a haszonjármű mivoltat, ám laikus szemmel is jól látszik, hogy a Hilux továbbra sem egy divatos SUV, hanem egy enyhén faragatlan karakterű céleszköz. És ez valahogy remekül áll neki.
László Ferenc
A Dél-Afrikában gyártott típus a ráncfelvarrás során új hűtőrácsot, átrajzolt lökhárítókat és modernebb hatású lámpákat kapott, valamint három új fényezés is felbukkant a repertoárban, mindenesetre a gyakorlatban nem egyszerű megkülönböztetni a kifutó modelltől. Az Invincible kivitel persze sokat árnyal az összképen, a barnászöld tesztautón jól mutat az egyedi hűtőrács és kartervédő, a fényezetlen sárvédő szélesítés és a 18 colos fekete felni.
5,32 méteres hossza révén a Hilux körülbelül akkora, mint egy hosszított Mercedes S-osztály, és közben olyan magas, hogy belőle a trendi divatterepjárókra mind magasról tekinthetünk le. Parkolni nem egyszerű feladat vele, még szerencse, hogy az igen masszív lehajtható hátfalba egy tolatókamera is került.
László Ferenc
Mennyire személyautós?
A Toyota a lehetőségekhez képest megpróbálta maximálisan személyautóvá faragni a haszonjárművet, ez azonban nem jelenti azt, hogy a Hilux olyan lenne, mint egy nagyra nőtt RAV4. Minden négyzetcentiméterén, minden mozdulatán érezni, hogy "személyében" egy rendes alvázas, hátul merevtengelyes, laprugós autóhoz van szerencsénk.
Az utastérben felhasznált anyagok korrekt minőségűek, a helykínálatra nem lehet panasz. A multifunkciós kormány mögött egy 4,2 colos kis LCD és két analóg műszercsoport található. A műszerfal közepén ott az elmaradhatatlan digitális óra, ami alatt egy 8 colos érintőkijelző teljesít szolgálatot.
László Ferenc
A felhasználói felület nem túl modern, viszont jó hír hogy már Apple CarPlay- és Android Auto-támogatást is kapunk, illetve a képernyő mellett megjelent hagyományos nyomógombokkal kesztyűben vagy rázós terepen jobban kezelhető a rendszer. A klímavezérlés hagyományos kivitelű, és az alatta lévő gombokkal akár menet közben is kapcsolható az összkerék-hajtás, illetve a felező.
A régivágású váltó- és kézifékkar mellett említést érdemel még a bőr üléskárpit és a 9-hangszórós JBL hifi. Utóbbi egyes hangszórói furcsa utólagos beépítésnek tűnhetnek, de a lényeg, hogy a vártnál jobban szólnak.
László Ferenc
Csomagtartó
Az 1,65 méter széles, 1,52 méter hosszú és 48 centiméter magas platón kis túlzással élve bármi szállítható, legyen szó homokról, betonkeverőről, faanyagról vagy éppen elejtett vadról. Ez eddig szép és jó, de a fullos felszereltségű tesztautóba sem platóborítás, sem elhúzható roló nem jutott.
Remek dolog, hogy a hátsó ülések ülőlapja felhajtható, így akár az utastérben is szállíthatók nagyobb tárgyak. Ellenben ha négyen-öten foglalnak helyet a kabinban, akkor a csomagoknak belül minimális hely jut, a fedetlen platón pedig egyrészt ki kell kötözni őket, másrészt védtelenek az időjárás viszontagságaival szemben.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Új szív
Újdonság a Land Cruiser terepjáróból érkezett 2,8 literes 4 hengeres turbódízel motor, melynek teljesítménye 177-ről 204 lóerőre, csúcsnyomatéka pedig 450-ről kereken 500 Nm-re nőtt. Utóbbi már 1600-as percenkénti fordulattól lehívható, így nem csoda, hogy a régivágású hatfokozatú automata váltó szereti alacsonyan tartani a fordulatszámot.
A gázolajos egység hangját szokni kell, idővel azonban rájövünk, hogy végülis tökéletesen passzol a Hilux személyiségéhez. Ráadásul segítségével már-már személyautósan fürgén viselkedik a pickup, melynek fogyasztására sem lehet panaszunk.
László Ferenc
Automata váltóval 10,7, kézi váltóval 10,1 másodperc alatt tudható le a 0-100-as gyorsulás, a remek rugalmasság miatt gyorsan megoldhatók a komolyabb előzések is, a végsebesség 175 km/h. A teszthetet 10 literes átlagfogyasztással zártuk, ami egyenesen kiváló érték egy ekkora autótól, amelyet ráadásul terepen is rendesen meghajtottunk a koratavaszi időjárásban.
A 2,4 literes dízelmotor továbbra is elérhető a kínálatban, a maga 150 lóerejével és 400 Nm-es nyomatékával. Ennek produkciója 12,8-13,2 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 170 km/h-s maximális tempóhoz elegendő.
László Ferenc
Az összes Hilux összkerék-hajtású, de alaphelyzetben csak a hátsó kerekeken van hajtás. A tesztautó nem igazán terepre szánt gumijai már nedves aszfalton és füvön is elpörögtek, ami a terheletlen plató miatt nem is csoda. Négykerék-hajtást kapcsolva még komolyabb sáros terepen is úgy hatoltunk előre, mint kés a vajban, a felezőt sosem kellett bekapcsolnunk. Említést érdemel többek közt a 42,1 fokos kapaszkodási szög, a 22,5 centiméteres hasmagasság, illetve a 70 centiméteres gázlómélység, valamint az 1 tonnás teherbírás és a 3,5 tonnás vontatási képesség.
A kormány tekergetése nem különösebben nehéz, akár kevésbé erősek is könnyedén elvezethetik a Hiluxot. A rugózási komfort már más lapra tartozik, ezen nagyon érződik, hogy egy hátul laprugós haszonjárműben ülünk, ami főleg terheletlen állapotában viselkedik kelletlenül. A kifutó modellhez képest egyébként valamelyest javult a rugózási komfort, köszönhetően az áthangolt első-hátsó lengéscsillapítóknak és az áttervezett hátsó rugózásnak.
László Ferenc
Konklúzió, riválisok
+ : strapabíró kivitel, erős motor, korrekt fogyasztás, fejlett terepjáró képességek.
–: kevés rakodóhely az utastérben, burkolatlan plató, haszonjárműves utazási komfort.
Ha egyetlen típust kellene mondanunk, amellyel legszívesebben menekülnénk a kénköves ménkűvel támadó világvége elől, az vélhetően a Toyota Hilux lenne. Nem olyan finom, mint egy személyautó vagy egy divatterepjáró, de minden porcikáján érződik, hogy az elnyűhetetlenségre optimalizálták.
Sportkocsik közül a Porschékban lehet hasonló érzésünk, csak ott nem a munkavégzés, hanem a menetdinamika jegyében van túlméretezve minden fontos alkatrész. És az új dízelmotor miatt lényegében már menetdinamika fronton sincs szégyenkezni valója a Hiluxnak.
A szimplakabinos kismotoros Hilux hazai nettó alapára 7,33 millió forint, a duplakabinos erősebb változat pedig minimum 9,09 millió forint kifizetését követően vezethető haza. A 2,8 literes dízelmotor megéri az érte elkért nem túl magas felárat, mint ahogy a 400 ezer forintos automata váltót is megéri megrendelni. Az Invincible csúcsfelszereltségre viszont nem feltétlenül van szükség, az ilyen Hiluxok nettó 11,4 millió forinton nyitnak.
A finom járású és nagyon erős V6-os motorral is szerelt Volkswagen Amarokot egy ideje már nem gyártják, így a riválisok közül elsősorban a Ford Ranger jöhet szóba. Ez a 130-213 lóerős 2 literes motorokkal felvértezett típus 7,15 millió forintos nettó áron nyit, a 160-190 lóerős 2,3 literes Nissan Navara pedig nettó 7,8 millió forintos alapárral bír.
Bár nem divatterepjáró, a Raptor abszolút kimaxolja a menőségfaktort. A kőkemény igénybevételre méretezett pickup Marokkóban bizonyította, hogy mély homokban, sziklás terepen és aszfalton is képes helytállni.
Ha esetleg akadtak olyanok, akik eddig még a legerősebb Amarokot is gyengének tartották, akkor mostantól ők is megtalálhatják a számításukat a VW háza táján.
Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci kétszer nyert Emmy-díjat, egyszer Európai Filmdíjat, és jelölték Oscarra is.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.