Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d557c19-cebc-4a6e-ba78-f2ded054b271","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Zabaron reggel 7 órakor -12,3 fokot mutatott a hőmérő.","shortLead":"Zabaron reggel 7 órakor -12,3 fokot mutatott a hőmérő.","id":"20250211_idojaras-tel-hideg-rekord-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d557c19-cebc-4a6e-ba78-f2ded054b271.jpg","index":0,"item":"f152d726-a634-4028-bcbc-785f9fa84ebc","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_idojaras-tel-hideg-rekord-hungaromet","timestamp":"2025. február. 11. 11:11","title":"A mai volt az idei tél eddigi leghidegebb reggele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69954d4d-ba7b-4307-a4be-2c64b42214d4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hiába lenne uniós elvárás, a hulladékkoncesszió nem támogatja, hogy többutas palackokból lássuk el magunkat innivalóval. Nem csoda, hogy a hazai boltláncok közül többen is dobták az ilyen árukat, pedig jóval fenntarthatóbb lenne.","shortLead":"Hiába lenne uniós elvárás, a hulladékkoncesszió nem támogatja, hogy többutas palackokból lássuk el magunkat...","id":"20250210_pet-palack-palackvisszavaltas-fenntarthatosag-egyutas-tobbutas-palackok-hulladekkoncesszio-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69954d4d-ba7b-4307-a4be-2c64b42214d4.jpg","index":0,"item":"e906bfc3-238e-4a15-924a-14a07a76f4e3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_pet-palack-palackvisszavaltas-fenntarthatosag-egyutas-tobbutas-palackok-hulladekkoncesszio-mohu","timestamp":"2025. február. 10. 08:29","title":"Hiába küzdünk a visszaváltó automatákkal, a Mohu sokkal fenntarthatóbban is működtethetné az italospalackok rendszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dd00777-1eca-4d85-9ce9-e9b0607b9cb3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A házigazda azzal védekezett, hogy a kutyáját lelőtték a rendőrök, ezért nem volt ideje takarítani. ","shortLead":"A házigazda azzal védekezett, hogy a kutyáját lelőtték a rendőrök, ezért nem volt ideje takarítani. ","id":"20250211_horror-berlemeny-csaladi-vakacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd00777-1eca-4d85-9ce9-e9b0607b9cb3.jpg","index":0,"item":"4dd8fd9e-12ce-4e72-873b-c422a0f28822","keywords":null,"link":"/vilag/20250211_horror-berlemeny-csaladi-vakacio","timestamp":"2025. február. 11. 13:39","title":"Szexjátékok és véres matracok várták a négygyermekes családot a vakációra kibérelt házban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61ebbf33-a5ff-46ca-a8c6-1c0c6059ba7a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Megalázóan alacsonynak tartják a bérüket, amit 2022 óta nem emeltek. Duplázni szeretnének.","shortLead":"Megalázóan alacsonynak tartják a bérüket, amit 2022 óta nem emeltek. Duplázni szeretnének.","id":"20250210_kormanytisztviselok-sztrajkja-alacsony-ber-beremeles-Magyar-Koztisztviselok-Kozalkalmazottak-es-Kozszolgalati-Dolgozok-Szakszervezete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61ebbf33-a5ff-46ca-a8c6-1c0c6059ba7a.jpg","index":0,"item":"0a2f16d2-3b38-4642-bd36-b3a8954eaa20","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_kormanytisztviselok-sztrajkja-alacsony-ber-beremeles-Magyar-Koztisztviselok-Kozalkalmazottak-es-Kozszolgalati-Dolgozok-Szakszervezete","timestamp":"2025. február. 10. 12:08","title":"Sztrájkra készülnek a kormánytisztviselők az alacsony bérek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81197b8e-19dc-4b74-956f-c9546e32989a","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Testközelből ismerkedtünk meg a japán gyártó első hibrid modelljének alapot adó bájos kis Toyota Sports 800-zal.","shortLead":"Testközelből ismerkedtünk meg a japán gyártó első hibrid modelljének alapot adó bájos kis Toyota Sports 800-zal.","id":"20250211_megneztuk-az-elso-hibrid-toyota-sports-800-60-eves-apro-es-cuki-sportkocsi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81197b8e-19dc-4b74-956f-c9546e32989a.jpg","index":0,"item":"1a846c7c-7f1e-481e-a34e-5a5f0e3909ca","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_megneztuk-az-elso-hibrid-toyota-sports-800-60-eves-apro-es-cuki-sportkocsi","timestamp":"2025. február. 11. 06:41","title":"Hihetetlen, de már 60 éves a Toyota hibrid technikája, ami egy apró és cuki sportkocsiban debütált – körbefotóztuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b16cd3e5-11ec-4e38-bcf0-178aa4b11a34","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport arra volt kíváncsi, milyen döntéseket hoz a mesterséges intelligencia, ha olyan érzésekkel szembesül, mint az öröm vagy a fájdalom. Egyáltalán, hogyan fogja fel ezeket?","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport arra volt kíváncsi, milyen döntéseket hoz a mesterséges intelligencia, ha olyan érzésekkel...","id":"20250210_mesterseges-intelligencia-fajdalom-erzet-kiserlet-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b16cd3e5-11ec-4e38-bcf0-178aa4b11a34.jpg","index":0,"item":"1b01757d-2eb0-4c1f-8ad4-9dc1589fb0d5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250210_mesterseges-intelligencia-fajdalom-erzet-kiserlet-reakcio","timestamp":"2025. február. 10. 09:03","title":"Fájdalmat okoztak a mesterséges intelligenciának – gondolták: mi baj lehet a kegyetlenkedésből?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2552cd6c-3b20-4627-8f13-fe85f3cd229e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mi a hosszú élet öt alappillére? Kreatint csak a testépítők fogyaszthatnak? Min múlik, hogy 65 vagy 85 évig élünk? Mi történik, ha nem fogyasztunk bizonyos vitaminokat?","shortLead":"Mi a hosszú élet öt alappillére? Kreatint csak a testépítők fogyaszthatnak? Min múlik, hogy 65 vagy 85 évig élünk? Mi...","id":"20250211_etrend-kiegeszitok-szedese-ajanlott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2552cd6c-3b20-4627-8f13-fe85f3cd229e.jpg","index":0,"item":"67ab87a4-e321-4cc4-8e5e-f01781d95f5c","keywords":null,"link":"/elet/20250211_etrend-kiegeszitok-szedese-ajanlott","timestamp":"2025. február. 11. 04:31","title":"Ezt a négy étrend-kiegészítőt szedi az orvos, aki az egészséges öregedést kutatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"607c458a-d857-434b-b05d-cd07a68f2dcd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Xiaomi SU7 Ultra a BMW M3 korábbi rekordját döntötte meg.","shortLead":"A Xiaomi SU7 Ultra a BMW M3 korábbi rekordját döntötte meg.","id":"20250211_uj-korrekordot-futott-a-xiaomi-su7-ultra-1548-loeros-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/607c458a-d857-434b-b05d-cd07a68f2dcd.jpg","index":0,"item":"a7aa8411-b0ae-4b1a-9fbb-480049623112","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_uj-korrekordot-futott-a-xiaomi-su7-ultra-1548-loeros-villanyauto","timestamp":"2025. február. 11. 07:21","title":"Új körrekordot futott a Xiaomi 1548 lóerős villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelenleg a Rimac Nevera a világ leggyorsabb elektromos autója.
A Rimac Automobili kedden bemutatta a C_Two koncepcióautó végleges változatát Nevera néven. Az egzotikus kivitelű, tisztán elektromos, 1914 lóerős szuperautót 150 példányban gyártják majd és 2 millió euróba kerül.
A Nevera név a horvát nyelvben a mediterrán viharok leírására használatos. A Rimac cég alapítója, a még mindig csak 33 éves Mate Rimac célja egy olyan jármű gyártása volt, amely ötvözi az irreális teljesítményt és egy grand tourer autó kényelmét.
Első pillantásra a Nevera nem különbözik nagyon a C_Two-tól, amelyet 2018-ban mutattak be. Az autó kétszemélyes, aprócska csomagtartóval. A Rimac Nevera szénszálas vázszerkezetre épül, amelynek súlya kevesebb mint 200 kilogramm, egyben ez a legnagyobb olyan szénszálas alkatrész, amelyet sorozatgyártású autóban használnak.
A meghajtórendszere négy villanymotorból áll, összesített teljesítményük eléri az 1914 lóerőt, míg a forgatónyomatékuk a 2360 Nm-t. Az elképesztő erőt egy nyomatékvektoros hajtási rendszer juttatja el a kerekekhez a maximális tapadás érdekében. A lítiumból, mangánból és nikkelből készült folyadékhűtésű akkumulátor kapacitása 120 kWh, amely maximálisan 1.4 MW energiát képes előállítani.
A 0–100 km/h-s gyorsulást mindössze 1,85 másodperc alatt teljesíti, míg a 0–300 km/h alig 9,3 másodperc. A végsebessége eléri a 412 km/h-t.
A járművön többféle aktív aerodinamikai beállítás is elérhető, így többek között a legnagyobb leszorító erő alkalmazásakor több mint 300 százalékkal nagyobb leszorító erő keletkezik az autón, mint normál vezetési módban.