Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3d9983bf-192a-4923-bc31-3927c558c15c","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Győzni látszik a józanság a Donald Trump által kirobbantott vámháborúban, miután hétfőn az USA és Kína tűzszünetet kötött. A világgazdaság és a globális kereskedelem viszont még szenvedni fogja a Washington keltette bizonytalanságot.","shortLead":"Győzni látszik a józanság a Donald Trump által kirobbantott vámháborúban, miután hétfőn az USA és Kína tűzszünetet...","id":"20250518_hvg-vamhaboru-kina-usa-nagy-britannia-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d9983bf-192a-4923-bc31-3927c558c15c.jpg","index":0,"item":"28815571-da7d-47a1-bb67-aa23a7d9086c","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-vamhaboru-kina-usa-nagy-britannia-eu","timestamp":"2025. május. 18. 16:00","title":"Diplomáciai bravúr: Soros György volt igazgatója intézte el, hogy ne torkolljon tragédiába a vámháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a74e2d79-97c4-4722-a04b-0ccbc5a79d08","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.","shortLead":"Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.","id":"20250517_gysev-vonat-vasvar-zalaszentivan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a74e2d79-97c4-4722-a04b-0ccbc5a79d08.jpg","index":0,"item":"31b214a8-2303-4ad5-aeb9-214cd6b48c57","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_gysev-vonat-vasvar-zalaszentivan","timestamp":"2025. május. 17. 21:30","title":"Egymással szembe ment két vonat Vasvárnál, pár száz méteren múlt a baleset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És Tóth Gabiban, Stohl Andrásban és Elon Muskban? A kedvenc híreik között válogatva boncolgatta ezeket a kérdéseket a Duma Aktuál csapata, így került szóba az is, hogy mire kell vigyázni Fejes Tamás, a Tankcsapda dobosának boltjában, vagy miért kell tűzálló nadrág a rovarmegfigyeléshez? ","shortLead":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És...","id":"20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f.jpg","index":0,"item":"0a596888-18da-490c-8ac1-72b10a383aa4","keywords":null,"link":"/360/20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"„Elképesztőt villantott a börzsönyi vadmacska”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef4937d1-da8e-4982-91f8-f2d663465fef","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A pletykák szerint az Apple már teszteli az összecsukható iPhone azon változatát, amelyben egy kijelző alá rejtett szelfikamera dolgozik.","shortLead":"A pletykák szerint az Apple már teszteli az összecsukható iPhone azon változatát, amelyben egy kijelző alá rejtett...","id":"20250519_apple-hajlithato-kijelzos-iphone-kijelzo-ala-rejtett-szelfikamera","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef4937d1-da8e-4982-91f8-f2d663465fef.jpg","index":0,"item":"0b9a02ac-3217-412f-bd1e-2e955c182f69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_apple-hajlithato-kijelzos-iphone-kijelzo-ala-rejtett-szelfikamera","timestamp":"2025. május. 19. 16:03","title":"Trükkös szelfikamerát kaphat az első hajlítható kijelzős iPhone","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Csak illúzióban ringatja magát, aki az erős, egységes és cselekvőképes EU-ról álmodik, mert olyan nincs. A földrész jövőjét jelenleg az öntudatos, antiliberális nacionalisták határozzák meg. Ezt fejti ki a német lap EU-szakértő szerkesztője.","shortLead":"Csak illúzióban ringatja magát, aki az erős, egységes és cselekvőképes EU-ról álmodik, mert olyan nincs. A földrész...","id":"20250519_Die-Welt-Orban-Viktor-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"43a6b959-705e-4264-92a1-a71e24c77515","keywords":null,"link":"/360/20250519_Die-Welt-Orban-Viktor-EU","timestamp":"2025. május. 19. 15:01","title":"Die Welt-publicisztika: Mostantól az Orbán Viktorok diktálnak Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b938d83-ecad-4a07-befa-20a7df22f1ba","c_author":"Vándor Éva","category":"360","description":"Mészáros Lőrinc feleségének pasztell dizájner stílusa finoman szólva is elüt a magyar egészségügy elátkozott állapotától. Pedig jótékonykodni lehetne rongyrázás nélkül is.","shortLead":"Mészáros Lőrinc feleségének pasztell dizájner stílusa finoman szólva is elüt a magyar egészségügy elátkozott...","id":"20250519_varkonyi-andrea-dizajner-ruha-korhaz-rongyrazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b938d83-ecad-4a07-befa-20a7df22f1ba.jpg","index":0,"item":"e92921ad-d318-42ef-8a72-19175d2a0453","keywords":null,"link":"/360/20250519_varkonyi-andrea-dizajner-ruha-korhaz-rongyrazas","timestamp":"2025. május. 19. 13:51","title":"A Dior táska nem való a kórházba – Várkonyi Andreának lenne mit tanulnia Katalin hercegnétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3946d6a-88d7-450c-9477-eb96192973b1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A háta mögött történt teljesen értelmetlen manővernek lett az elszenvedője.","shortLead":"A háta mögött történt teljesen értelmetlen manővernek lett az elszenvedője.","id":"20250519_fedelzeti-kamraja-kepei-Soroksar-karambol-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3946d6a-88d7-450c-9477-eb96192973b1.jpg","index":0,"item":"8ccd6f41-9e5e-46a6-b0f3-7fe5a0cf93ac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_fedelzeti-kamraja-kepei-Soroksar-karambol-video","timestamp":"2025. május. 19. 14:07","title":"A videója alapján értette meg a vétlen autós is, mi történt vele Soroksárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ac93249-97fd-489e-aa75-187be4699d6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Felhős idő, zápor, egyes megyékben enyhébb, citromsárga figyelmeztetés – így indul a hét időjárása.","shortLead":"Felhős idő, zápor, egyes megyékben enyhébb, citromsárga figyelmeztetés – így indul a hét időjárása.","id":"20250519_Csapadekos-felhos-idovel-indul-a-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ac93249-97fd-489e-aa75-187be4699d6a.jpg","index":0,"item":"7caecdf1-d2e2-44f1-a597-e87a7f267e02","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Csapadekos-felhos-idovel-indul-a-het","timestamp":"2025. május. 19. 07:33","title":"Csapadékos, felhős idővel indul a hét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon finoman, igen óvatosan varrták fel az Audi legnépszerűbb szabadidő-autójának ráncait, melyből egy ideje már sportosra faragott kupé változat is készül. Mi viszont egy praktikus normál kivitelt fogtunk vallatóra, takarékos dízelmotorral, összkerék-hajtással.
Az Audi 2008-ban dobta piacra Q5-ös modelljét, mely a középkategóriás prémium divatterepjárók szegmensében állt hadrendbe. A típus igen jól fogyott és egészen 2017-ben gyártásban maradt, majd pedig átadta a stafétabotot az utódjának, a második generációs Q5-nek. A távoli Mexikóban gyártott MLB Evo platformos SUV felett mára egy picit eljárt az idő, aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis nemrégiben feltűnt a színen a ráncfelvarrt kivitel.
Utóbbiból hozzánk egy jól felszerelt 40 TDI quattro S tronic példány érkezett, melyet városban, lakott területen kívül és autópályán egyaránt meghajtottunk.
László Ferenc
Sebészkés
A külsőleg látható ráncok felvarrása során a németek nagyon óvatosan bántak a sebészkéssel, kevés helyen használták az eszközt és nagyon finoman vágtak vele. Ez persze tulajdonképpen érthető is, ugyanis ahogy eddig is, úgy a faceliftet követően is egy alapvetően konzervatív megjelenésű SUV maradt a Q5, mely abszolút nem a hivalkodásról és a polgárpukkasztásról szól.
A hűtőrácshoz persze hozzá kellett nyúlni, az új példány a korábbinál laposabb és szélesebb lett. Jókora egységhez van szerencsénk, mely azonban valahogy mégsem tűnik olyan ormótlannak, mint a müncheni riválisokon mostanság látható gigantikus vesék. Vagy egyszerűen csak hozzászoktunk már ezekhez a méretekhez.
László Ferenc
Újak a fényszórók és módosítottak a lökhárítókon is. Utóbbi következménye a mintegy 2 centiméteres hossznövekedés, amit persze szabad szemmel nem látni és értelemszerűen zéró a gyakorlati haszna.
Hátul újdonság a lámpákat összekötő díszcsík, ami igen jól mutat, karaktert ad a hátsó traktusnak. A hátsó lámpák is megújultak, feltűnt a kínálatban az opciós OLED egység.
László Ferenc
Egyéb Audikban már 5 éve elérhető ez a technológia, mely egyrészt kevesebb helyet foglal és szerényebb fogyasztást biztosít, másrészt pedig új funkciót hozott magával. Az egyenként 18 szegmensből álló világítótest fényereje automatikusan megnő, ha a mögöttes autó 2 méternél közelebb gurul, ami újfajta fegyver lehet a koccanásos balesetek elleni harcban.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,68 méteres Q5 3 centivel hosszabb a Mercedes GLC-nél és 2 centivel rövidebb a BMW X3-nál. Tengelytáv tekintetében viszont a Q5-ös a legkisebb, 4-5 centiméterrel kullog a riválisai mögött. Nem kell megijedni, ez nem jelenti azt, hogy az utastér szűk lenne, erről ugyanis szó sincs.
A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos és a konszerntől megszokott remek minőséget, korrekt személyre szabhatóságot hozza. A középső érintőpanel 10,1 colos és a ráncfelvarrás hozadéka, hogy a középkonzolról eltűnt a forgógombbal kiegészített tapipad. Az Apple CarPlay immár vezeték nélkül is használható.
László Ferenc
A minőségérzet átlagon felüli, a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, a nyomó- és tekerőgombok ergonomiája példás. A tesztautó utastere meglehetősen komor hangulatú, mi ennél egy fokkal mindenképpen világosabb változatban rendelnénk meg álmaink Q5-ösét.
Az utasok nemcsak elöl, hanem hátul is kényelmesen elférnek, bár a vaskos kardánalagút miatt hátul középen inkább csak gyerekeknek ideális a helykínálat. A többzónás klímát a hátul ülők külön szabályozhatják, ezenkívül két USB-A aljazot és egy 12 V-os szivargyújtót is kapnak. A térérzetre jó hatást gyakorolhat a sok fényt beengedő panorámatető, mely 646 ezer forintos tétel.
László Ferenc
A hátsó ülések előre-hátra tologathatók és változtatható a háttámlájuk dőlésszöge. Utóbbiak 40:20:40 arányban ledönthetők, így az alaphelyzetben 520 literes csomagtér egészen 1520 literig bővíthető. Az elektromos mozgatású vonóhorog felára 423 ezer forint.
László Ferenc
Dehogy halott a dízel
A gázolajjal üzemelő motoroknak folyamatosan a halálhírét keltik, és ezek a még 2021-ben is igen hatékony működésű, egyre tisztábba váló erőforrások talán éppen ezért maradnak még sokáig velünk. A tesztautóban lévő 2 literes 4 hengeres egység nem a legsimább járású példány, azonban egy a kormány mögött helyet foglaló laikus a masszív hangszigetelésnek köszönhetően nehezen tudja megmondani, hogy benzinnel vagy gázolajjal működik a kocsi.
A teljesítmény 190-ről 204 lóerőre nőtt, a kereken 400 Nm-es csúcsnyomaték változatlan maradt. Újdonság a 12 V-os lágyhibrid technika, mely egyrészt finomabbá teszi az automatikus start/stopot, másrészt pedig gurulás közben is le tudja állítani a motort. 48 V-os rendszert csak a komolyabb motorok kapnak, a 12 V-osról pedig azt mondja a gyártó, hogy 100 kilométerenként 3 deciliter üzemanyagot lehet megspórolni vele.
László Ferenc
Nekünk 6,7 literre jött ki az átlagfogyasztás, ami jónak mondható egy közel 1,9 tonnás és nem kicsi divatterepjárótól. Mely ráadásul összkerék-hajtású, a 40 TDI nem is létezik kétkerék-hajtással. Az erő alaphelyzetben csak az első kerekekre érkezik meg, és tapadásvesztés esetén jut belőle hátra is.
A hétfokozatú DSG automata váltó alapvetően jó munkát végez, de néha zavarbaejtően sokat gondolkozik. A kormány mögötti kis műanyag fülek révén akár manuálisan is válthatunk, erre azonban kevés késztetést éreztünk. Ez az autó nem éppen a vegytiszta vezetési élményről szól, 7,6 másodperces 0-100-as szintidő ide, vagy oda.
László Ferenc
Nem érezni alulmotorizáltnak a 40 TDI-t, de ha több erőre, finomabb járásra és 48 V-os lágyhibrid rendszerre vágyunk, akkor még mindig ott a 3 literes 6 hengeres 50 TDI, melyet ráadásul már a nyolcfokozatú Tiptronic váltóval szerelik. Ez a 286 lovas változat 5,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, és felette ott trónol a 347 lóerős SQ5 TDI, ami 5,1 másodperc alatt oldja meg ugyanezt a feladatot.
A rugózás inkább kényelmes, mint sportos, és ez így is van jól, ráadásul a komfortot még a 19 colos kerekek sem rontják le számottevő mértékben. Érdekes, hogy a nagy kerékjárati ívekben még ezek a nem kis felnik is hogy el tudnak veszni, a sportos outfithez jobban passzolnak a mintegy 1 millió forintos kiadást jelentő 20 colos kerekek.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : frissített design és technika, általánosan jó minőség, korrekt utas- és csomagtér, alacsony fogyasztás.
–: a DSG váltó nem hibátlan, szerény alapfelszereltség, drága extrák.
A faceliften átesett Audi Q5 hozza a kötelezőt, se nem többet, se nem kevesebbet. Minimális mértékben változott a design, kicsit továbbfejlesztették az infotainment rendszert, a hajtásláncok pedig hatékonyabbá váltak, de a típus alapvetően maradt az, ami volt. Egy kényelmes, akár családi használatra is tökéletesen alkalmas prémium szabadidőautó, különösebb izgalmak nélkül.
Új Q5-ösünk minimum 13,8 millió forint ellenében lehet, ezen a szinten nyit ugyanis egy fapados felszereltségű 163 lovas 35 TDI. A 204 lóerős 40 TDI 1 millióval drágább, a számos extrát felvonultató tesztautónk árcéduláján pedig nem kevesebb, mint 20,4 millió forintos összeg olvasható.
A riválisok közül a 190 lóerős BMW X3 20d xDrive 15,1 milliótól indul, a 194 lóerős Mercedes GLC 220d 4Matic pedig legalább 17,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Szerinte a Harcosok Klubja azt mutatja, hogy valódi tartalmi és személyi változást nem tervez a Fidesz, csak technológiai-módszertani módosításokat hajt végre.