Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3f60f2ac-8d53-4cde-bbaf-7bf3faab343b","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Joáv Galantot bizalmi válság miatt menesztette Benjamin Netanjahu.","shortLead":"Joáv Galantot bizalmi válság miatt menesztette Benjamin Netanjahu.","id":"20250102_visszavonul-a-kozelettol-a-novemberben-levaltott-izraeli-vedelmi-miniszter-joav-galant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f60f2ac-8d53-4cde-bbaf-7bf3faab343b.jpg","index":0,"item":"4cf2ccc0-2c86-445f-b7f7-15b9ec53038f","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_visszavonul-a-kozelettol-a-novemberben-levaltott-izraeli-vedelmi-miniszter-joav-galant","timestamp":"2025. január. 02. 08:04","title":"Visszavonul a közélettől a novemberben leváltott izraeli védelmi miniszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"562dbd96-5441-4757-89d1-9071f2cbd5fc","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Pont egy perccel éjfél után. A budapesti első bő háromnegyed órával utánuk jött. ","shortLead":"Pont egy perccel éjfél után. A budapesti első bő háromnegyed órával utánuk jött. ","id":"20250101_2025-ujev-elso-ujszulottje-zoe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/562dbd96-5441-4757-89d1-9071f2cbd5fc.jpg","index":0,"item":"99e3089e-5542-4e32-84b8-4f029e0662a1","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_2025-ujev-elso-ujszulottje-zoe","timestamp":"2025. január. 01. 08:50","title":"Miskolcon és Nyíregyházán egyszerre születtek a legelső újévi babák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az aszteroidák követése a Naprendszerben azért is nehéz, mert a gravitáció miatt a fény elhajlik, így nem pontosan ott vannak az objektumok, ahol látni őket. Spanyol kutatók munkájának köszönhetően azonban ez most megváltozott.","shortLead":"Az aszteroidák követése a Naprendszerben azért is nehéz, mert a gravitáció miatt a fény elhajlik, így nem pontosan ott...","id":"20250102_aszteroida-fold-feny-gravitacio-matematika-egyenlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75dd7698-0582-4190-8fe6-14b152d8d1a0.jpg","index":0,"item":"fe861ffb-3516-4776-b16f-407ada7bc087","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_aszteroida-fold-feny-gravitacio-matematika-egyenlet","timestamp":"2025. január. 02. 18:03","title":"Newton és Einstein is dolgozott rajta, de most megszületett az új egyenlet, ami segíthet megvédeni a Földet az aszteroidáktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18c8b208-666b-4046-86f3-50c35a721225","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Női 5 kilométeres utcai futásban történt csúcsdöntés.","shortLead":"Női 5 kilométeres utcai futásban történt csúcsdöntés.","id":"20241231_Vilagcsuccsal-er-veget-a-2024-es-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18c8b208-666b-4046-86f3-50c35a721225.jpg","index":0,"item":"3d4fd426-9cc3-4ff8-968a-8f8a0d225f8c","keywords":null,"link":"/sport/20241231_Vilagcsuccsal-er-veget-a-2024-es-ev","timestamp":"2024. december. 31. 21:50","title":"Világcsúccsal ér véget a 2024-es év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2056c0a2-9d41-4332-b0cc-a078fb8c391e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A támadó kikerülte a rendőrségi torlaszokat, és direkt belehajtott az új évet ünneplők közé fehér pickupjával a híres Bourbon Streeten szerda hajnalban. Lövöldözött is, sok a sebesült, köztük rendőrök. A környéken úgy tűnik, robbanószerkezeteket is találtak, az FBI terrorcselekményként kezeli az eseményt.","shortLead":"A támadó kikerülte a rendőrségi torlaszokat, és direkt belehajtott az új évet ünneplők közé fehér pickupjával a híres...","id":"20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2056c0a2-9d41-4332-b0cc-a078fb8c391e.jpg","index":0,"item":"54e9196b-cde0-49e0-9a86-40f5020cdedc","keywords":null,"link":"/vilag/20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","timestamp":"2025. január. 01. 13:45","title":"Tízen meghaltak, amikor a tömegbe hajtott valaki egy pickuppal New Orleansban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"926f221b-b967-440f-b7fe-2492dce36147","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A biológus-házaspár otthonát érte dróncsapás.","shortLead":"A biológus-házaspár otthonát érte dróncsapás.","id":"20250102_ukran-tudos-ujev-drontamadas-kijev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/926f221b-b967-440f-b7fe-2492dce36147.jpg","index":0,"item":"570d9a22-fa48-4497-9895-e562dfe51afc","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_ukran-tudos-ujev-drontamadas-kijev","timestamp":"2025. január. 02. 17:48","title":"Két neves ukrán tudóst ölt meg az oroszok újévi dróntámadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több mint hatvan, heroinnal megtöltött csomagot nyeltek le ketten.","shortLead":"Több mint hatvan, heroinnal megtöltött csomagot nyeltek le ketten.","id":"20250102_Ket-magyar-drogcsempeszt-fogtak-el-Ausztraliaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"c84400aa-22e3-493f-962b-0aca52e4a277","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_Ket-magyar-drogcsempeszt-fogtak-el-Ausztraliaban","timestamp":"2025. január. 02. 19:26","title":"Két magyar drogcsempészt fogtak el Ausztráliában, lenyelt csomagokban vitték volna be az országba a kábítószert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki. Nem mellesleg: 1000 feltöltés és lemerítés után majdnem 20 százalékkal nagyobb marad a kapacitása, mint a mostani akkumulátoroké.","shortLead":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki...","id":"20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c.jpg","index":0,"item":"e253553e-bb79-4b55-9c24-cf814473b9e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","timestamp":"2025. január. 02. 11:03","title":"Újfajta akkumulátor kerülhet a mobiljába, tovább bírja, és kevésbé lesz tűzveszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon finoman, igen óvatosan varrták fel az Audi legnépszerűbb szabadidő-autójának ráncait, melyből egy ideje már sportosra faragott kupé változat is készül. Mi viszont egy praktikus normál kivitelt fogtunk vallatóra, takarékos dízelmotorral, összkerék-hajtással.
Az Audi 2008-ban dobta piacra Q5-ös modelljét, mely a középkategóriás prémium divatterepjárók szegmensében állt hadrendbe. A típus igen jól fogyott és egészen 2017-ben gyártásban maradt, majd pedig átadta a stafétabotot az utódjának, a második generációs Q5-nek. A távoli Mexikóban gyártott MLB Evo platformos SUV felett mára egy picit eljárt az idő, aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis nemrégiben feltűnt a színen a ráncfelvarrt kivitel.
Utóbbiból hozzánk egy jól felszerelt 40 TDI quattro S tronic példány érkezett, melyet városban, lakott területen kívül és autópályán egyaránt meghajtottunk.
László Ferenc
Sebészkés
A külsőleg látható ráncok felvarrása során a németek nagyon óvatosan bántak a sebészkéssel, kevés helyen használták az eszközt és nagyon finoman vágtak vele. Ez persze tulajdonképpen érthető is, ugyanis ahogy eddig is, úgy a faceliftet követően is egy alapvetően konzervatív megjelenésű SUV maradt a Q5, mely abszolút nem a hivalkodásról és a polgárpukkasztásról szól.
A hűtőrácshoz persze hozzá kellett nyúlni, az új példány a korábbinál laposabb és szélesebb lett. Jókora egységhez van szerencsénk, mely azonban valahogy mégsem tűnik olyan ormótlannak, mint a müncheni riválisokon mostanság látható gigantikus vesék. Vagy egyszerűen csak hozzászoktunk már ezekhez a méretekhez.
László Ferenc
Újak a fényszórók és módosítottak a lökhárítókon is. Utóbbi következménye a mintegy 2 centiméteres hossznövekedés, amit persze szabad szemmel nem látni és értelemszerűen zéró a gyakorlati haszna.
Hátul újdonság a lámpákat összekötő díszcsík, ami igen jól mutat, karaktert ad a hátsó traktusnak. A hátsó lámpák is megújultak, feltűnt a kínálatban az opciós OLED egység.
László Ferenc
Egyéb Audikban már 5 éve elérhető ez a technológia, mely egyrészt kevesebb helyet foglal és szerényebb fogyasztást biztosít, másrészt pedig új funkciót hozott magával. Az egyenként 18 szegmensből álló világítótest fényereje automatikusan megnő, ha a mögöttes autó 2 méternél közelebb gurul, ami újfajta fegyver lehet a koccanásos balesetek elleni harcban.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,68 méteres Q5 3 centivel hosszabb a Mercedes GLC-nél és 2 centivel rövidebb a BMW X3-nál. Tengelytáv tekintetében viszont a Q5-ös a legkisebb, 4-5 centiméterrel kullog a riválisai mögött. Nem kell megijedni, ez nem jelenti azt, hogy az utastér szűk lenne, erről ugyanis szó sincs.
A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos és a konszerntől megszokott remek minőséget, korrekt személyre szabhatóságot hozza. A középső érintőpanel 10,1 colos és a ráncfelvarrás hozadéka, hogy a középkonzolról eltűnt a forgógombbal kiegészített tapipad. Az Apple CarPlay immár vezeték nélkül is használható.
László Ferenc
A minőségérzet átlagon felüli, a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, a nyomó- és tekerőgombok ergonomiája példás. A tesztautó utastere meglehetősen komor hangulatú, mi ennél egy fokkal mindenképpen világosabb változatban rendelnénk meg álmaink Q5-ösét.
Az utasok nemcsak elöl, hanem hátul is kényelmesen elférnek, bár a vaskos kardánalagút miatt hátul középen inkább csak gyerekeknek ideális a helykínálat. A többzónás klímát a hátul ülők külön szabályozhatják, ezenkívül két USB-A aljazot és egy 12 V-os szivargyújtót is kapnak. A térérzetre jó hatást gyakorolhat a sok fényt beengedő panorámatető, mely 646 ezer forintos tétel.
László Ferenc
A hátsó ülések előre-hátra tologathatók és változtatható a háttámlájuk dőlésszöge. Utóbbiak 40:20:40 arányban ledönthetők, így az alaphelyzetben 520 literes csomagtér egészen 1520 literig bővíthető. Az elektromos mozgatású vonóhorog felára 423 ezer forint.
László Ferenc
Dehogy halott a dízel
A gázolajjal üzemelő motoroknak folyamatosan a halálhírét keltik, és ezek a még 2021-ben is igen hatékony működésű, egyre tisztábba váló erőforrások talán éppen ezért maradnak még sokáig velünk. A tesztautóban lévő 2 literes 4 hengeres egység nem a legsimább járású példány, azonban egy a kormány mögött helyet foglaló laikus a masszív hangszigetelésnek köszönhetően nehezen tudja megmondani, hogy benzinnel vagy gázolajjal működik a kocsi.
A teljesítmény 190-ről 204 lóerőre nőtt, a kereken 400 Nm-es csúcsnyomaték változatlan maradt. Újdonság a 12 V-os lágyhibrid technika, mely egyrészt finomabbá teszi az automatikus start/stopot, másrészt pedig gurulás közben is le tudja állítani a motort. 48 V-os rendszert csak a komolyabb motorok kapnak, a 12 V-osról pedig azt mondja a gyártó, hogy 100 kilométerenként 3 deciliter üzemanyagot lehet megspórolni vele.
László Ferenc
Nekünk 6,7 literre jött ki az átlagfogyasztás, ami jónak mondható egy közel 1,9 tonnás és nem kicsi divatterepjárótól. Mely ráadásul összkerék-hajtású, a 40 TDI nem is létezik kétkerék-hajtással. Az erő alaphelyzetben csak az első kerekekre érkezik meg, és tapadásvesztés esetén jut belőle hátra is.
A hétfokozatú DSG automata váltó alapvetően jó munkát végez, de néha zavarbaejtően sokat gondolkozik. A kormány mögötti kis műanyag fülek révén akár manuálisan is válthatunk, erre azonban kevés késztetést éreztünk. Ez az autó nem éppen a vegytiszta vezetési élményről szól, 7,6 másodperces 0-100-as szintidő ide, vagy oda.
László Ferenc
Nem érezni alulmotorizáltnak a 40 TDI-t, de ha több erőre, finomabb járásra és 48 V-os lágyhibrid rendszerre vágyunk, akkor még mindig ott a 3 literes 6 hengeres 50 TDI, melyet ráadásul már a nyolcfokozatú Tiptronic váltóval szerelik. Ez a 286 lovas változat 5,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, és felette ott trónol a 347 lóerős SQ5 TDI, ami 5,1 másodperc alatt oldja meg ugyanezt a feladatot.
A rugózás inkább kényelmes, mint sportos, és ez így is van jól, ráadásul a komfortot még a 19 colos kerekek sem rontják le számottevő mértékben. Érdekes, hogy a nagy kerékjárati ívekben még ezek a nem kis felnik is hogy el tudnak veszni, a sportos outfithez jobban passzolnak a mintegy 1 millió forintos kiadást jelentő 20 colos kerekek.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : frissített design és technika, általánosan jó minőség, korrekt utas- és csomagtér, alacsony fogyasztás.
–: a DSG váltó nem hibátlan, szerény alapfelszereltség, drága extrák.
A faceliften átesett Audi Q5 hozza a kötelezőt, se nem többet, se nem kevesebbet. Minimális mértékben változott a design, kicsit továbbfejlesztették az infotainment rendszert, a hajtásláncok pedig hatékonyabbá váltak, de a típus alapvetően maradt az, ami volt. Egy kényelmes, akár családi használatra is tökéletesen alkalmas prémium szabadidőautó, különösebb izgalmak nélkül.
Új Q5-ösünk minimum 13,8 millió forint ellenében lehet, ezen a szinten nyit ugyanis egy fapados felszereltségű 163 lovas 35 TDI. A 204 lóerős 40 TDI 1 millióval drágább, a számos extrát felvonultató tesztautónk árcéduláján pedig nem kevesebb, mint 20,4 millió forintos összeg olvasható.
A riválisok közül a 190 lóerős BMW X3 20d xDrive 15,1 milliótól indul, a 194 lóerős Mercedes GLC 220d 4Matic pedig legalább 17,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós.