Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József, Aschenbach és Kröger – kis- és nagyregényei alakjainak elhíresült mondatai mélyen beépültek a világ szellemi életébe. Súlyos konfliktusok kísérték végig az életét. Magyarországon volt olyan is, hogy átkozták, de kiadták, és olyan is, hogy magasztalták, de nem adták ki.","shortLead":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József...","id":"20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e.jpg","index":0,"item":"15b947c2-b909-4023-a60a-9aa510612b2b","keywords":null,"link":"/360/20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","timestamp":"2025. június. 06. 18:07","title":"Egy gyilkosság állította örökre a demokrácia mellé – 150 éve született Thomas Mann, aki utolsó németországi fellépésével is vihart kavart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cd480b7-1118-4d92-80af-596b9bf05ee2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A román fővárosban annak ellenére is békésen zajlott a felvonulás, hogy konzervatív szervezetek fakeresztekkel és ikonokkal „normalitás menetet” szerveztek a helyszínre.","shortLead":"A román fővárosban annak ellenére is békésen zajlott a felvonulás, hogy konzervatív szervezetek fakeresztekkel és...","id":"20250607_Budapesten-a-Kincsem-parkba-szamuznek-Bukarestben-30-ezren-unnepeltek-a-Pride-ot-az-utcan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd480b7-1118-4d92-80af-596b9bf05ee2.jpg","index":0,"item":"a258c461-aba1-448a-9306-bac103ba8af3","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Budapesten-a-Kincsem-parkba-szamuznek-Bukarestben-30-ezren-unnepeltek-a-Pride-ot-az-utcan","timestamp":"2025. június. 07. 19:46","title":"Budapesten a Kincsem parkba száműznék, Bukarestben 30 ezren az utcán ünnepelték a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ellenkező esetben hülyét csinálnak magukból – véli.","shortLead":"Ellenkező esetben hülyét csinálnak magukból – véli.","id":"20250606_Lazar-Janos-szerint-ha-mar-torveny-is-van-ra-akkor-mindenkeppen-be-kell-tiltani-a-Pride-ot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"a10c8003-9eba-4db2-9ac5-e7286b693b7b","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Lazar-Janos-szerint-ha-mar-torveny-is-van-ra-akkor-mindenkeppen-be-kell-tiltani-a-Pride-ot","timestamp":"2025. június. 06. 20:29","title":"Lázár János szerint, ha már törvény is van rá, akkor mindenképpen be kell tiltani a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45150c8f-c2a7-47f8-8827-10fc008a5951","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy harmadikat más fürdőzők húztak ki a Balatonból.","shortLead":"Egy harmadikat más fürdőzők húztak ki a Balatonból.","id":"20250608_vizbe-fulladt-furdozok-somogy-megye-specialis-mentok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45150c8f-c2a7-47f8-8827-10fc008a5951.jpg","index":0,"item":"d6502b6a-065e-48bf-a103-07677be42538","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_vizbe-fulladt-furdozok-somogy-megye-specialis-mentok","timestamp":"2025. június. 08. 12:07","title":"A héten már két ember fulladt vízbe Somogy megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf209cb-228f-4ee0-b363-94eb5b0241f5","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jeges eső pedig a termésben okozott károkat. ","shortLead":"A jeges eső pedig a termésben okozott károkat. ","id":"20250606_Eros-viharok-csaptak-Csehorszagra-tobb-ezer-haztartas-maradt-aram-nelkul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf209cb-228f-4ee0-b363-94eb5b0241f5.jpg","index":0,"item":"60226f97-1ce3-46e4-8c53-dce1628a739e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250606_Eros-viharok-csaptak-Csehorszagra-tobb-ezer-haztartas-maradt-aram-nelkul","timestamp":"2025. június. 06. 18:01","title":"Erős viharok csaptak le Csehországra, több ezer háztartás maradt áram nélkül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75409b35-1442-4e85-a6c6-10d651eec342","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A nem érintettektől pedig bocsánatot kért. ","shortLead":"A nem érintettektől pedig bocsánatot kért. ","id":"20250607_Hajdu-B-Istvan-elmagyarazta-miert-anyazott-egy-elo-meccs-kozben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75409b35-1442-4e85-a6c6-10d651eec342.jpg","index":0,"item":"5a97bd99-7d59-4e00-9ac9-138588357156","keywords":null,"link":"/sport/20250607_Hajdu-B-Istvan-elmagyarazta-miert-anyazott-egy-elo-meccs-kozben","timestamp":"2025. június. 07. 15:38","title":"Hajdú B. István elmagyarázta, miért anyázott egy élő meccs közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"932cb399-9945-4ea1-b9bb-b15019d11325","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Környezete szerint az elnök inkább szomorú, mint dühös a szakítás miatt.","shortLead":"Környezete szerint az elnök inkább szomorú, mint dühös a szakítás miatt.","id":"20250606_Trump-egyelore-telefonon-se-akar-beszelni-Muskkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/932cb399-9945-4ea1-b9bb-b15019d11325.jpg","index":0,"item":"628377fe-2053-4e8c-9fb3-064eaa0fe6e3","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_Trump-egyelore-telefonon-se-akar-beszelni-Muskkal","timestamp":"2025. június. 06. 20:32","title":"Trump egyelőre telefonon se akar beszélni Muskkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Akinek telik magángépre, annak telik több adóra is. ","shortLead":"Akinek telik magángépre, annak telik több adóra is. ","id":"20250607_A-DK-egymillio-forintos-kulonadot-fizettetne-a-magangepekkel-le-es-felszallasonkent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e.jpg","index":0,"item":"b1be494a-6c38-41f0-b3f0-193020be206f","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_A-DK-egymillio-forintos-kulonadot-fizettetne-a-magangepekkel-le-es-felszallasonkent","timestamp":"2025. június. 07. 14:19","title":"A DK egymillió forintos különadót fizettetne a magángépekkel le- és felszállásonként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon finoman, igen óvatosan varrták fel az Audi legnépszerűbb szabadidő-autójának ráncait, melyből egy ideje már sportosra faragott kupé változat is készül. Mi viszont egy praktikus normál kivitelt fogtunk vallatóra, takarékos dízelmotorral, összkerék-hajtással.
Az Audi 2008-ban dobta piacra Q5-ös modelljét, mely a középkategóriás prémium divatterepjárók szegmensében állt hadrendbe. A típus igen jól fogyott és egészen 2017-ben gyártásban maradt, majd pedig átadta a stafétabotot az utódjának, a második generációs Q5-nek. A távoli Mexikóban gyártott MLB Evo platformos SUV felett mára egy picit eljárt az idő, aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis nemrégiben feltűnt a színen a ráncfelvarrt kivitel.
Utóbbiból hozzánk egy jól felszerelt 40 TDI quattro S tronic példány érkezett, melyet városban, lakott területen kívül és autópályán egyaránt meghajtottunk.
László Ferenc
Sebészkés
A külsőleg látható ráncok felvarrása során a németek nagyon óvatosan bántak a sebészkéssel, kevés helyen használták az eszközt és nagyon finoman vágtak vele. Ez persze tulajdonképpen érthető is, ugyanis ahogy eddig is, úgy a faceliftet követően is egy alapvetően konzervatív megjelenésű SUV maradt a Q5, mely abszolút nem a hivalkodásról és a polgárpukkasztásról szól.
A hűtőrácshoz persze hozzá kellett nyúlni, az új példány a korábbinál laposabb és szélesebb lett. Jókora egységhez van szerencsénk, mely azonban valahogy mégsem tűnik olyan ormótlannak, mint a müncheni riválisokon mostanság látható gigantikus vesék. Vagy egyszerűen csak hozzászoktunk már ezekhez a méretekhez.
László Ferenc
Újak a fényszórók és módosítottak a lökhárítókon is. Utóbbi következménye a mintegy 2 centiméteres hossznövekedés, amit persze szabad szemmel nem látni és értelemszerűen zéró a gyakorlati haszna.
Hátul újdonság a lámpákat összekötő díszcsík, ami igen jól mutat, karaktert ad a hátsó traktusnak. A hátsó lámpák is megújultak, feltűnt a kínálatban az opciós OLED egység.
László Ferenc
Egyéb Audikban már 5 éve elérhető ez a technológia, mely egyrészt kevesebb helyet foglal és szerényebb fogyasztást biztosít, másrészt pedig új funkciót hozott magával. Az egyenként 18 szegmensből álló világítótest fényereje automatikusan megnő, ha a mögöttes autó 2 méternél közelebb gurul, ami újfajta fegyver lehet a koccanásos balesetek elleni harcban.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,68 méteres Q5 3 centivel hosszabb a Mercedes GLC-nél és 2 centivel rövidebb a BMW X3-nál. Tengelytáv tekintetében viszont a Q5-ös a legkisebb, 4-5 centiméterrel kullog a riválisai mögött. Nem kell megijedni, ez nem jelenti azt, hogy az utastér szűk lenne, erről ugyanis szó sincs.
A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos és a konszerntől megszokott remek minőséget, korrekt személyre szabhatóságot hozza. A középső érintőpanel 10,1 colos és a ráncfelvarrás hozadéka, hogy a középkonzolról eltűnt a forgógombbal kiegészített tapipad. Az Apple CarPlay immár vezeték nélkül is használható.
László Ferenc
A minőségérzet átlagon felüli, a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, a nyomó- és tekerőgombok ergonomiája példás. A tesztautó utastere meglehetősen komor hangulatú, mi ennél egy fokkal mindenképpen világosabb változatban rendelnénk meg álmaink Q5-ösét.
Az utasok nemcsak elöl, hanem hátul is kényelmesen elférnek, bár a vaskos kardánalagút miatt hátul középen inkább csak gyerekeknek ideális a helykínálat. A többzónás klímát a hátul ülők külön szabályozhatják, ezenkívül két USB-A aljazot és egy 12 V-os szivargyújtót is kapnak. A térérzetre jó hatást gyakorolhat a sok fényt beengedő panorámatető, mely 646 ezer forintos tétel.
László Ferenc
A hátsó ülések előre-hátra tologathatók és változtatható a háttámlájuk dőlésszöge. Utóbbiak 40:20:40 arányban ledönthetők, így az alaphelyzetben 520 literes csomagtér egészen 1520 literig bővíthető. Az elektromos mozgatású vonóhorog felára 423 ezer forint.
László Ferenc
Dehogy halott a dízel
A gázolajjal üzemelő motoroknak folyamatosan a halálhírét keltik, és ezek a még 2021-ben is igen hatékony működésű, egyre tisztábba váló erőforrások talán éppen ezért maradnak még sokáig velünk. A tesztautóban lévő 2 literes 4 hengeres egység nem a legsimább járású példány, azonban egy a kormány mögött helyet foglaló laikus a masszív hangszigetelésnek köszönhetően nehezen tudja megmondani, hogy benzinnel vagy gázolajjal működik a kocsi.
A teljesítmény 190-ről 204 lóerőre nőtt, a kereken 400 Nm-es csúcsnyomaték változatlan maradt. Újdonság a 12 V-os lágyhibrid technika, mely egyrészt finomabbá teszi az automatikus start/stopot, másrészt pedig gurulás közben is le tudja állítani a motort. 48 V-os rendszert csak a komolyabb motorok kapnak, a 12 V-osról pedig azt mondja a gyártó, hogy 100 kilométerenként 3 deciliter üzemanyagot lehet megspórolni vele.
László Ferenc
Nekünk 6,7 literre jött ki az átlagfogyasztás, ami jónak mondható egy közel 1,9 tonnás és nem kicsi divatterepjárótól. Mely ráadásul összkerék-hajtású, a 40 TDI nem is létezik kétkerék-hajtással. Az erő alaphelyzetben csak az első kerekekre érkezik meg, és tapadásvesztés esetén jut belőle hátra is.
A hétfokozatú DSG automata váltó alapvetően jó munkát végez, de néha zavarbaejtően sokat gondolkozik. A kormány mögötti kis műanyag fülek révén akár manuálisan is válthatunk, erre azonban kevés késztetést éreztünk. Ez az autó nem éppen a vegytiszta vezetési élményről szól, 7,6 másodperces 0-100-as szintidő ide, vagy oda.
László Ferenc
Nem érezni alulmotorizáltnak a 40 TDI-t, de ha több erőre, finomabb járásra és 48 V-os lágyhibrid rendszerre vágyunk, akkor még mindig ott a 3 literes 6 hengeres 50 TDI, melyet ráadásul már a nyolcfokozatú Tiptronic váltóval szerelik. Ez a 286 lovas változat 5,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, és felette ott trónol a 347 lóerős SQ5 TDI, ami 5,1 másodperc alatt oldja meg ugyanezt a feladatot.
A rugózás inkább kényelmes, mint sportos, és ez így is van jól, ráadásul a komfortot még a 19 colos kerekek sem rontják le számottevő mértékben. Érdekes, hogy a nagy kerékjárati ívekben még ezek a nem kis felnik is hogy el tudnak veszni, a sportos outfithez jobban passzolnak a mintegy 1 millió forintos kiadást jelentő 20 colos kerekek.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : frissített design és technika, általánosan jó minőség, korrekt utas- és csomagtér, alacsony fogyasztás.
–: a DSG váltó nem hibátlan, szerény alapfelszereltség, drága extrák.
A faceliften átesett Audi Q5 hozza a kötelezőt, se nem többet, se nem kevesebbet. Minimális mértékben változott a design, kicsit továbbfejlesztették az infotainment rendszert, a hajtásláncok pedig hatékonyabbá váltak, de a típus alapvetően maradt az, ami volt. Egy kényelmes, akár családi használatra is tökéletesen alkalmas prémium szabadidőautó, különösebb izgalmak nélkül.
Új Q5-ösünk minimum 13,8 millió forint ellenében lehet, ezen a szinten nyit ugyanis egy fapados felszereltségű 163 lovas 35 TDI. A 204 lóerős 40 TDI 1 millióval drágább, a számos extrát felvonultató tesztautónk árcéduláján pedig nem kevesebb, mint 20,4 millió forintos összeg olvasható.
A riválisok közül a 190 lóerős BMW X3 20d xDrive 15,1 milliótól indul, a 194 lóerős Mercedes GLC 220d 4Matic pedig legalább 17,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.