Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5a7e180-ad5d-44ff-84a0-dff0c5f4bdf4","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Rövid időn belül két sikeres beavatkozás is lezajlott a Semmelweis Egyetemen.","shortLead":"Rövid időn belül két sikeres beavatkozás is lezajlott a Semmelweis Egyetemen.","id":"20250130_robotasszisztalt-mutet-gyerek-paciens-da-vinci-robot-semmelweis-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5a7e180-ad5d-44ff-84a0-dff0c5f4bdf4.jpg","index":0,"item":"433ce884-8a33-4c6b-bfd3-417144e5c646","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_robotasszisztalt-mutet-gyerek-paciens-da-vinci-robot-semmelweis-egyetem","timestamp":"2025. január. 30. 08:31","title":"Először végeztek itthon robotasszisztált műtétet gyerekeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed3a310-028f-410f-9658-91763952456a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ki gondolná, hogy 2025-ben még ilyen egyszerű trükkök működnek.","shortLead":"Ki gondolná, hogy 2025-ben még ilyen egyszerű trükkök működnek.","id":"20250130_Bolgar-kamionos-magnes-menetiro-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed3a310-028f-410f-9658-91763952456a.jpg","index":0,"item":"9582dd35-e1b5-48ec-aa85-78b3d65f9239","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_Bolgar-kamionos-magnes-menetiro-video","timestamp":"2025. január. 30. 16:51","title":"Klasszikus módszerrel buherálta meg a menetidő-számlálót egy bolgár kamionos, de lebukott – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c01c2a1-c81d-4e5d-b457-484dcdbd28fa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fegyverbeszerzések körül dúl komoly vita Ukrajnában.","shortLead":"A fegyverbeszerzések körül dúl komoly vita Ukrajnában.","id":"20250129_ukrajna-fegyverbeszerzes-korrupcioellenes-vizsgalat-rusztem-umerov-vedelmi-miniszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c01c2a1-c81d-4e5d-b457-484dcdbd28fa.jpg","index":0,"item":"4310302e-8195-4cd2-9879-ee147be2ad7c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_ukrajna-fegyverbeszerzes-korrupcioellenes-vizsgalat-rusztem-umerov-vedelmi-miniszter","timestamp":"2025. január. 29. 15:07","title":"Korrupcióellenes vizsgálatot indítottak az ukrán védelmi miniszter ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb8a77f8-2c11-4d55-b8b2-92693fc06f45","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Polgár Csaba megbízása január 31-én szűnik meg Pintér Sándor döntése nyomán.","shortLead":"Polgár Csaba megbízása január 31-én szűnik meg Pintér Sándor döntése nyomán.","id":"20250129_orszagos-onkologiai-intezet-pinter-csaba-megbizas-visszavonas-belugyminiszterium-indoklas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb8a77f8-2c11-4d55-b8b2-92693fc06f45.jpg","index":0,"item":"f3f8181e-4882-4894-accb-c6e4bc89c682","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_orszagos-onkologiai-intezet-pinter-csaba-megbizas-visszavonas-belugyminiszterium-indoklas","timestamp":"2025. január. 29. 16:45","title":"Nem árulja el a BM, miért rúgta ki az Országos Onkológiai Intézet főigazgatóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17514d41-f7ce-42dc-9508-7deb818bc527","c_author":"Földes Márton","category":"vilag","description":"Etnikai ellentétekre hivatkozva és nyersanyagokra vadászva Ruanda és az általa támogatott milíciák offenzívát indítottak Kelet-Kongó nagyvárosának elfoglalására.","shortLead":"Etnikai ellentétekre hivatkozva és nyersanyagokra vadászva Ruanda és az általa támogatott milíciák offenzívát...","id":"20250129_Megtamadott-ENSZ-kontingens-aggodo-Szijjarto-felmillio-menekult-es-ego-kovetsegek---Mi-tortenik-Kongoban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17514d41-f7ce-42dc-9508-7deb818bc527.jpg","index":0,"item":"98c534b6-daa1-4166-b9a5-7503105be606","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_Megtamadott-ENSZ-kontingens-aggodo-Szijjarto-felmillio-menekult-es-ego-kovetsegek---Mi-tortenik-Kongoban","timestamp":"2025. január. 29. 17:52","title":"Megtámadott ENSZ kontingens, aggódó Szijjártó, félmillió menekült és égő követségek - Mi történik Kongóban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa0ec5be-ef1d-4a0b-bb43-6c0886500c58","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi kitépte az asztal lábát és azzal ütötte az élettársát, majd leöntötte forró vízzel.","shortLead":"A férfi kitépte az asztal lábát és azzal ütötte az élettársát, majd leöntötte forró vízzel.","id":"20250129_ket-ev-felfuggesztett-forrazas-veszekedes-elettars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa0ec5be-ef1d-4a0b-bb43-6c0886500c58.jpg","index":0,"item":"40c46505-c48c-4051-ae17-91c751a4a735","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_ket-ev-felfuggesztett-forrazas-veszekedes-elettars","timestamp":"2025. január. 29. 20:12","title":"Két év felfüggesztettet kapott az a férfi, aki leforrázta veszekedés közben az élettársát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b94df7b-9611-499a-b985-947449812ccf","c_author":"EUrologus","category":"360","description":"Nem az angoltudása, sokkal inkább szakmai felkészültsége hagy kivetnivalót maga után Deutsch Tamás fideszes EP-képviselőnek. EUrologus vélemény az EP-képviselők nyelvi készségeiről.","shortLead":"Nem az angoltudása, sokkal inkább szakmai felkészültsége hagy kivetnivalót maga után Deutsch Tamás fideszes...","id":"20250129_Deutsch-Tamas-angol-europai-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b94df7b-9611-499a-b985-947449812ccf.jpg","index":0,"item":"6756c9d2-d2f8-40b1-8a82-289665b61e0d","keywords":null,"link":"/360/20250129_Deutsch-Tamas-angol-europai-parlament","timestamp":"2025. január. 29. 14:23","title":"Deutsch Tamás nem az angoljával lóg ki az EP-képviselők közül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f952b6fd-1c12-4e3c-a803-f21bb474be73","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Bejutottunk a Magyar Nemzeti Bank még csak részben átadott, felújított székházába. Remek munkát végeztek a műemlékesek, de találtunk pár durva hibát is.","shortLead":"Bejutottunk a Magyar Nemzeti Bank még csak részben átadott, felújított székházába. Remek munkát végeztek a műemlékesek...","id":"20250129_Megneztuk-miert-kerult-onoknek-80-milliardba-a-Nemzeti-Bank-felujitasa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f952b6fd-1c12-4e3c-a803-f21bb474be73.jpg","index":0,"item":"43208474-a585-447e-9d99-407df843e12a","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Megneztuk-miert-kerult-onoknek-80-milliardba-a-Nemzeti-Bank-felujitasa-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 18:45","title":"Megnéztük, mi került 80 milliárdba a Nemzeti Bank felújításán, és milyen jóvátehetetlen hibákat vétettek - fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon finoman, igen óvatosan varrták fel az Audi legnépszerűbb szabadidő-autójának ráncait, melyből egy ideje már sportosra faragott kupé változat is készül. Mi viszont egy praktikus normál kivitelt fogtunk vallatóra, takarékos dízelmotorral, összkerék-hajtással.
Az Audi 2008-ban dobta piacra Q5-ös modelljét, mely a középkategóriás prémium divatterepjárók szegmensében állt hadrendbe. A típus igen jól fogyott és egészen 2017-ben gyártásban maradt, majd pedig átadta a stafétabotot az utódjának, a második generációs Q5-nek. A távoli Mexikóban gyártott MLB Evo platformos SUV felett mára egy picit eljárt az idő, aggodalomra azonban semmi ok, ugyanis nemrégiben feltűnt a színen a ráncfelvarrt kivitel.
Utóbbiból hozzánk egy jól felszerelt 40 TDI quattro S tronic példány érkezett, melyet városban, lakott területen kívül és autópályán egyaránt meghajtottunk.
László Ferenc
Sebészkés
A külsőleg látható ráncok felvarrása során a németek nagyon óvatosan bántak a sebészkéssel, kevés helyen használták az eszközt és nagyon finoman vágtak vele. Ez persze tulajdonképpen érthető is, ugyanis ahogy eddig is, úgy a faceliftet követően is egy alapvetően konzervatív megjelenésű SUV maradt a Q5, mely abszolút nem a hivalkodásról és a polgárpukkasztásról szól.
A hűtőrácshoz persze hozzá kellett nyúlni, az új példány a korábbinál laposabb és szélesebb lett. Jókora egységhez van szerencsénk, mely azonban valahogy mégsem tűnik olyan ormótlannak, mint a müncheni riválisokon mostanság látható gigantikus vesék. Vagy egyszerűen csak hozzászoktunk már ezekhez a méretekhez.
László Ferenc
Újak a fényszórók és módosítottak a lökhárítókon is. Utóbbi következménye a mintegy 2 centiméteres hossznövekedés, amit persze szabad szemmel nem látni és értelemszerűen zéró a gyakorlati haszna.
Hátul újdonság a lámpákat összekötő díszcsík, ami igen jól mutat, karaktert ad a hátsó traktusnak. A hátsó lámpák is megújultak, feltűnt a kínálatban az opciós OLED egység.
László Ferenc
Egyéb Audikban már 5 éve elérhető ez a technológia, mely egyrészt kevesebb helyet foglal és szerényebb fogyasztást biztosít, másrészt pedig új funkciót hozott magával. Az egyenként 18 szegmensből álló világítótest fényereje automatikusan megnő, ha a mögöttes autó 2 méternél közelebb gurul, ami újfajta fegyver lehet a koccanásos balesetek elleni harcban.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,68 méteres Q5 3 centivel hosszabb a Mercedes GLC-nél és 2 centivel rövidebb a BMW X3-nál. Tengelytáv tekintetében viszont a Q5-ös a legkisebb, 4-5 centiméterrel kullog a riválisai mögött. Nem kell megijedni, ez nem jelenti azt, hogy az utastér szűk lenne, erről ugyanis szó sincs.
A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos és a konszerntől megszokott remek minőséget, korrekt személyre szabhatóságot hozza. A középső érintőpanel 10,1 colos és a ráncfelvarrás hozadéka, hogy a középkonzolról eltűnt a forgógombbal kiegészített tapipad. Az Apple CarPlay immár vezeték nélkül is használható.
László Ferenc
A minőségérzet átlagon felüli, a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, a nyomó- és tekerőgombok ergonomiája példás. A tesztautó utastere meglehetősen komor hangulatú, mi ennél egy fokkal mindenképpen világosabb változatban rendelnénk meg álmaink Q5-ösét.
Az utasok nemcsak elöl, hanem hátul is kényelmesen elférnek, bár a vaskos kardánalagút miatt hátul középen inkább csak gyerekeknek ideális a helykínálat. A többzónás klímát a hátul ülők külön szabályozhatják, ezenkívül két USB-A aljazot és egy 12 V-os szivargyújtót is kapnak. A térérzetre jó hatást gyakorolhat a sok fényt beengedő panorámatető, mely 646 ezer forintos tétel.
László Ferenc
A hátsó ülések előre-hátra tologathatók és változtatható a háttámlájuk dőlésszöge. Utóbbiak 40:20:40 arányban ledönthetők, így az alaphelyzetben 520 literes csomagtér egészen 1520 literig bővíthető. Az elektromos mozgatású vonóhorog felára 423 ezer forint.
László Ferenc
Dehogy halott a dízel
A gázolajjal üzemelő motoroknak folyamatosan a halálhírét keltik, és ezek a még 2021-ben is igen hatékony működésű, egyre tisztábba váló erőforrások talán éppen ezért maradnak még sokáig velünk. A tesztautóban lévő 2 literes 4 hengeres egység nem a legsimább járású példány, azonban egy a kormány mögött helyet foglaló laikus a masszív hangszigetelésnek köszönhetően nehezen tudja megmondani, hogy benzinnel vagy gázolajjal működik a kocsi.
A teljesítmény 190-ről 204 lóerőre nőtt, a kereken 400 Nm-es csúcsnyomaték változatlan maradt. Újdonság a 12 V-os lágyhibrid technika, mely egyrészt finomabbá teszi az automatikus start/stopot, másrészt pedig gurulás közben is le tudja állítani a motort. 48 V-os rendszert csak a komolyabb motorok kapnak, a 12 V-osról pedig azt mondja a gyártó, hogy 100 kilométerenként 3 deciliter üzemanyagot lehet megspórolni vele.
László Ferenc
Nekünk 6,7 literre jött ki az átlagfogyasztás, ami jónak mondható egy közel 1,9 tonnás és nem kicsi divatterepjárótól. Mely ráadásul összkerék-hajtású, a 40 TDI nem is létezik kétkerék-hajtással. Az erő alaphelyzetben csak az első kerekekre érkezik meg, és tapadásvesztés esetén jut belőle hátra is.
A hétfokozatú DSG automata váltó alapvetően jó munkát végez, de néha zavarbaejtően sokat gondolkozik. A kormány mögötti kis műanyag fülek révén akár manuálisan is válthatunk, erre azonban kevés késztetést éreztünk. Ez az autó nem éppen a vegytiszta vezetési élményről szól, 7,6 másodperces 0-100-as szintidő ide, vagy oda.
László Ferenc
Nem érezni alulmotorizáltnak a 40 TDI-t, de ha több erőre, finomabb járásra és 48 V-os lágyhibrid rendszerre vágyunk, akkor még mindig ott a 3 literes 6 hengeres 50 TDI, melyet ráadásul már a nyolcfokozatú Tiptronic váltóval szerelik. Ez a 286 lovas változat 5,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, és felette ott trónol a 347 lóerős SQ5 TDI, ami 5,1 másodperc alatt oldja meg ugyanezt a feladatot.
A rugózás inkább kényelmes, mint sportos, és ez így is van jól, ráadásul a komfortot még a 19 colos kerekek sem rontják le számottevő mértékben. Érdekes, hogy a nagy kerékjárati ívekben még ezek a nem kis felnik is hogy el tudnak veszni, a sportos outfithez jobban passzolnak a mintegy 1 millió forintos kiadást jelentő 20 colos kerekek.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : frissített design és technika, általánosan jó minőség, korrekt utas- és csomagtér, alacsony fogyasztás.
–: a DSG váltó nem hibátlan, szerény alapfelszereltség, drága extrák.
A faceliften átesett Audi Q5 hozza a kötelezőt, se nem többet, se nem kevesebbet. Minimális mértékben változott a design, kicsit továbbfejlesztették az infotainment rendszert, a hajtásláncok pedig hatékonyabbá váltak, de a típus alapvetően maradt az, ami volt. Egy kényelmes, akár családi használatra is tökéletesen alkalmas prémium szabadidőautó, különösebb izgalmak nélkül.
Új Q5-ösünk minimum 13,8 millió forint ellenében lehet, ezen a szinten nyit ugyanis egy fapados felszereltségű 163 lovas 35 TDI. A 204 lóerős 40 TDI 1 millióval drágább, a számos extrát felvonultató tesztautónk árcéduláján pedig nem kevesebb, mint 20,4 millió forintos összeg olvasható.
A riválisok közül a 190 lóerős BMW X3 20d xDrive 15,1 milliótól indul, a 194 lóerős Mercedes GLC 220d 4Matic pedig legalább 17,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.