szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csak szankciók, de a helyi piac összeomlása is szerepet játszik abban, hogy eladnák a gyártási kapacitásukat.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

A Volkswagen-csoport befektetőt keres a Moszkvától délnyugatra fekvő kalugai gyárának átvételére – írja az Automotive News. Az üzemben március óta nincs termelés, és a VW különböző forgatókönyveket készít elő arra, hogyan szabadulhatna meg az egységtől. Az egyik lehetőség, hogy eladják egy harmadik félnek. A lépésben a helyi kereslet összeomlása is szerepet játszik – írja a lap, de végleges döntés még nem született a német cég menedzsmentje részéről. 

A gyár, amelybe a VW több mint egymilliárd eurót fektetett, 4200 embert foglalkoztat. 2009-es megnyitóján részt vett Martin Winterkorn, a vállalat akkori vezérigazgatója és Vlagyimir Putyin orosz elnök is, aki akkor egy helikopteren körözve a gyár felett méltatta a németekkel való együttműködést, amelynek keretében olyan modellek születtek, mint a VW Tiguan és a Skoda Octavia.

Nem sokkal a háború februári kitörése után a VW leállította a termelést és az értékesítést Oroszországban. Megszüntette együttműködését az orosz Gaz autógyártóval is, amely külsős gyártóként szerelt össze néhány VW-modellt a Nyizsnyij Novgorod melletti üzemben.

A múlt hónapban a Toyota is bejelentette, hogy bezárja oroszországi szentpétervári gyárát, és eladná. Az üzem gyártotta márciusig a Toyota Camryt és a RAV4-et. A japán Nissan szintén kivonult az országból és egyeurós, jelképes összegért adta át az eszközeit az oroszoknak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!