szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az óratekerés sem ritka jelenség a Magyarországra behozott kocsiknál.

A járműtörténetek feltárásával foglalkozó carVertical platform kutatása szerint az európai országokkal összevetve nálunk közepesen kockázatos import használt autót vásárolni. Magyarország az átláthatósági indexük közepén helyezkedik el, Szlovákia és Horvátország között, ami többek közt azt jelenti, hogy Magyarországon 8 autóból 1-nek módosították a kilométeróra-állását.

Az átlagos visszatekerési érték 45 987 kilométer, így előfordulhat, hogy a vásárló nemcsak jóval többet fizet egy járműért, de a téves futásteljesítmény alapján a karbantartás tervezése is komoly gondot okozhat.

A kimutatás részleteihez kattintson a képre
carVertical

A kimutatásuk kitért arra is, hogy a magyarországi használt autók 52,6 százaléka érkezett külföldről, amelyek 55 százaléka sérült. Ezzel korántsem vagyunk egyedül a régióban, mert a nyugat-európai országokból sérülten érkező járművek aránya például Romániában 57 százalék, míg Szlovákiában a behozott autók több mint fele valamilyen mértékben szintén sérült volt. A kisebb-nagyobb károkkal érkezett autókat helyben kijavítják, majd piacra dobják, sokszor sérülésmentesnek hirdetve.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!