Az Opel 2019-ben dobta piacra népszerű városi kisautója, a Corsa aktuális hatodik generációját, melynek tisztán elektromos hajtású verziójából ralipályákra szánt versenyváltozat is készül. Berlinben ismerkedtünk meg testközelből a Opel Corsa-e Rallyval.
A színes matricázáson és az egyedi kéttónusú fényezésen kívül elsősorban a Michelin Pilot Sport gumikkal szerelt fehér könnyűfém felnik, a piros Brembo féknyergek és a gépháztetőre szerelt LED-fénysor árulkodik arról, hogy ez nem egy hétköznapi elektromos Corsa.
Az utastérből minden felesleges alkatrészt, így például a komplett hangszigetelést kidobták, így az 1530 kilogrammos tömeget 1480 kilogrammra sikerült csökkenteni. Viszonyításképp, a régi kupás Astrák 820 kilogrammosak – más világ.
A beszállás nem egyszerű, ügyesen át kell préselni magunkat a bukókeret, a méretes kagylóülés és a sportkormány szentháromságán, és amint behuppantunk a helyünkre, már mozdulni sem tudunk, úgy fog a kiváló oldaltartást biztosító versenyülés. És akkor még be sem kötöttük magunkat a hatpontos biztonsági övvel.
A remek fogású kormány mögött a szériamodell puritán digitális műszeregysége fogad, de természetesen ralis használatra kihegyezett formában. A középkonzolról eltűnt az infotainment kijelző, melynek helyét méretes áramtalanító kapcsoló és további billenőkapcsolók vették át.
A klímavezérlő panel a helyén maradt, mint ahogy a Stellantis konszern jól ismert PRND váltókarja is és üzemmódválasztó gombja is. Váltani persze itt sem kell, hiszen a közúti elektromos Corsához hasonlóan itt sincs váltószerkezet, cserébe viszont kapunk egy hatalmas kézifékkart, melynek révén látványos kilinccsel előre manőverek bonyolíthatók le.
Az anyósülés előtt egy tűzoltókészülék található, a hátsó ülések és a csomagtér helyén pedig bukókeretre és egy pótkerékre lehetünk figyelmesek.
A kívülről is áramtalanítható versenyautó gépházteteje alatt ugyanaz a villanymotor található, mint a normál Corsában, vagyis 136 lóerő és 260 Nm gyötri az első kerekeket (régi kupás Astra: 100 lóerő és 135 Nm).
A 216 cellás lítium-ion akkumulátor nettó 46 kWh kapacitású, a feszített tempó miatt a hatótáv jelentősen elmarad az utcai verzió 350 kilométer körüli WLTP-értékétől.
Versenykörülmények mellett alig 60 kilométeres hatótávra lehet számítani, az utcai verziójéhoz hasonlóan fékezéskor működik a rekuperációs energia-visszanyerés, 100 kW-os DC-töltővel pedig körülbelül 30 percig tart egy 0-80 százalékos feltöltés.
0-ról 50-ra 2,8, 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt gyorsul fel az elektromos versenyautó (utcai verzió: 8,7 másodperc), a végsebesség 150 km/h. Az elsőkerék-hajtású és sperrdiffis kocsi száraz verseny, esős verseny és utcai üzemmódokkal bír.
Bár a villanyautók szinte hangtalanul suhannak, az elektromos versenyautók messze nem némák, hiszen semmilyen hangszigetelés nincs bennük, és nemcsak a villanymotor cincogása hallatszik bennük tompítatlanul, hanem a kerékzaj is igen hangsúlyos.
A menetstabilizátor, a kipörgésgátló és az ABS ki van iktatva, a 17 colos felnik mögött elöl 332x28, hátul 264x12 milliméteres féktárcsák feszítenek, a felfüggesztést a Bilstein szállítja.
A 4,06 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,44 méter magas és 2,54 méteres tengelytávolságú Corsa-e Rally alján a hajtásláncot és az akkumulátort védő lemez található.
A kocsival az ADAC Opel e-Rally Cup nemzetközi versenyein állnak rajtvonalhoz a német, oszták, holland, finn, svéd, brit és román csapatok.
Az árcédulán 54 900 eurós (20,3 millió forint) ár szerepel. Viszonyításképp, az elektromos Corsa utcai verziója felszereltségtől függően 13,7-14,5 millió forintba kerül, a normál Corsa 75-130 lovas belső égésű motoros változatait pedig 5,4-8,2 millió forintos áron jegyzik.
Hamarosan megérkezik a kereskedésekbe a ráncfelvarrt Corsa, mely frissített designnal és modernizált elektromos hajtáslánccal támad. Újdonság a 156 lóerős villanymotor, ami mellé 51 kWh-ra növelt kapacitású, 400 kilométeres hatótávot biztosító akkumulátor társul.
A 2024-től modernizált logót viselő Opelek egyre nagyobb arányban részben vagy teljesen elektromosak, olyannyira, hogy 2028-tól már csak 100 százalékban elektromos modellek lesznek elérhetők a német cég kínálatában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.