szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Távolról irányítva járja majd a vizeket, akár 1800 konténerrel a fedélzetén.

A dél-koreai Hyundai Mipo Dockyard cég egy új konténerszállító hajót bocsátott vízre, amelyet már 3-as szintű autonóm közlekedésre terveztek. Mindez azt jelenti, hogy a jármű teljes egészében távolról irányítható, és autonóm módon, legénység nélkül működhet.

Akárcsak az autók esetében a hajózásban is létezik egy skála, amely szerint besorolják az önvezetési szinteket. Itt a maximális, 4-es szintű besorolás esetén már teljesen autonóm a hajó, a vezérlése képes önállóan döntéseket hozni és cselekedni.

A most bemutatott 564 láb (172 méter) hosszú Pos Singapore hajó libériai zászló alatt fog hajózni, és a kapacitása 1800 konténeregység, a hajó maximálisan 22 200 tonna rakományú lehet.

A konténerhajót a tervek szerint e hónap végén adják át és a tervek szerint a Pos Singapore 2024 szeptemberétől indul el elsőn hosszabb bemutatóútjára. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!