szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Nulla érdeklődés volt rá – mondta egy interjúban a ritkaságokat gyártó olasz manufaktúra tulajdonosa.

A Pagani egy V8-as hibrid motor fejlesztésébe kezdett, de végül, mivel egyetlen vásárló sem akart ilyet, inkább egy ikerturbós V12-es motort szereltek az Utópiába. Ezt Horacio Pagani árulta el egy nemrégiben adott interjúban, miszerint a Pagani a Mercedes-AMG-vel együtt dolgozott egy hibrid V8-as ikerturbós motoron, amely közel 840 lóerős lett volna, de a Pagani ügyfelei nulla érdeklődést mutattak ez iránt a motor iránt.

„Valójában senkit sem érdekel a hibrid autó. Pedig vannak hibridek a gyűjteményemben, van egy Porsche 918 Spyderem és még néhány másik. De, amikor eljön az ideje, hogy egy Porschét elvigyek egy körre, akkor vagy a 911 R-emet vagy a Carrera GT-met veszem elő” – mondta.

A kereslet hiánya mellett a hibrid rendszer motorjai és akkumulátorai túl nagy súlyt jelentettek, tette hozzá Pagani, mivel a vállalat által tesztelt hibrid prototípusok 400 és 500 kilogramm közötti túlsúlyt hordoztak volna, és ez a plusztömeg korlátozta az autó vonzerejét.

Kevés egyedibb autó létezik, mint egy ilyen Pagani Utopia

Két és fél millió dollárért el is várható az egyediség.

A Pagani azt tervezi, hogy V12-es motorral hajtott autókat épít, ameddig csak lehet. „Mindent megteszünk azért, hogy a V12-es megmaradjon. Az Utopia motorja olyan minősítésekkel rendelkezik, amelyek 2031-ig megfelelnek a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ami ennél is fontosabb, a jövőbeli fejlesztéseket is elismerik, így még több is lesz. A Pagani továbbra is elkötelezett a kéziváltó mellett is, az Utopia és az Utopia Spider egyaránt elérhető 7 sebességes automata váltóval is” – mondta az olasz autóépítő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!