szerző:
Tetszett a cikk?

A Mercedes G-osztálynál is jelentősen nagyobb, nehezebb és erősebb új szabadidő-autó még a víz felszínén is képes úszni. Testközelből ismerkedtünk meg a BYD-génekkel rendelkező, közel 60 millió forintos Yangwang U8-cal.

A Szegeden első európai gyárát felépítő BYD azzal ünnepli magyarországi jelenlétének első évfordulóját, hogy nemcsak az általunk már részletesen letesztelt plug-in hibrid Seal U DM-i-t, hanem a 7 üléses tisztán elektromos Tangót és a minden tekintetben brutális Yangwang U8-at is elhozta Budapestre.

A BYD prémiummárkájaként jegyzett és tavaly alapított Yangwang a full size SUV-k piacára szánja az 5,32 méter hosszú, 2,05 méter széles, 1,93 méter magas és 3,05 méteres tengelytávolságú U8-at, mely nem kevesebb mint 3,5 tonnát nyom a mérlegen.

Csak a 4 tonnás Hummer EV nehezebb nála
László Ferenc
Hagyományos kilincsek, süllyesztett kilincsek
László Ferenc

Viszonyításképp: a Mercedes G-osztály legújabb, 587 lóerős, tisztán elektromos változata „csak” 3,1 tonna tömegű, így az U8-cal ellentétben Magyarországon is kapható. Lényeges eltérés továbbá, hogy az U8 nem normál villanyautó, hanem egy úgynevezett hatótávnövelős elektromos kocsi.

A négy darab villanymotor összteljesítménye eléri az 1200 lóerőt, ami mellé nem kevesebb mint 1280 Nm-es nyomaték társul.

22 colos kerekeken gördül
László Ferenc
Baltával faragott forma
László Ferenc

A 0-ról 100-ra 3,6 másodperc alatt felpattanó, 200 km/h-ra korlátozott végsebességű monstrum egy 49 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely nemcsak külsőleg tölthető, hanem a benzinmotor által termelt árammal is. Utóbbi egy 272 lóerős teljesítményű, 2 literes 4 hengeres turbós egység, mely közvetlenül sosem hajtja a kerekeket.

Az AC-n 7, DC-n maximum 110 kW-tal tölthető akkumulátorral szerelt SUV kínai szabvány szerinti elektromos hatótávja 180 kilométer körül alakul, az összhatótáv pedig eléri az 1000 kilométert.

Kínai road presence
László Ferenc
Az U8 a Yangwang első modellje
László Ferenc

Az üzemanyagtartály 75 literes, az aksi 18 perc alatt tölthető fel 30-ról 80 százalékra, és 6 kW-tal képes tölteni az autóra csatlakoztatott komolyabb elektromos fogyasztókat.

A gombnyomásra emelhető futóműves, 36,5, 25,5, illetve 35,4 terepszögű U8 különlegessége, hogy képes a tankokhoz és a villany-G-osztályhoz hasonlóan helyben megfordulni, illetve 30 percig maximum 3 km/h tempóval vízen úszni. Valahogy így:

A gázlómélység kereken 1 méter, de az opcionális offroad csomaggal kitolható egészen 1,4 méterig (G-osztály: 70-85 centiméter).

A 3 LiDAR-t, 13 kamerát, 12 ultrahangos radart és 5 milliméteres radart felvonultató SUV műszerfalán két 23,6 colos és egy 12,8 colos kijelző található, a HUD 70 colos képes biztosít, és a hátul helyet foglalóknak is jut három képernyő.

Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc

A hifi nem kevesebb mint 22 hangszórót vonultat fel, vezeték nélküli mobiltöltőből hármat kapunk, és az utastér szinte teljes egészét bőr borítja.

Az átszámítva mintegy 57 millió forintos Yangwang U8-at tavaly szeptemberben a valaha készült legdrágább kínai autóként mutatták be, azóta azonban letaszította a trónról az idén februárban debütált Yangwang U9 szupersportkocsi.

A 2,36 másodperces 0–100-as szintidejű, 310 km/h végsebességű és 450 kilométeres hatótávú elektromos U9 nem kevesebb mint 87 millió forintba kerül.

Yangwang U9
BYD

További képeink a Yangwang U8-ról:

Yangwang U8
László Ferenc
Ajtónyitásra motorosan leereszkedik a fellépő, a Maybach GLS-hez hasonlóan
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
Yangwang U8
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!