Kínából Szlovéniába költözhet az elektromos Dacia gyártása

Elkerülnék a kínai autókra vonatkozó büntetővámokat.

  • HVG HVG
Kínából Szlovéniába költözhet az elektromos Dacia gyártása

A Dacia fontolóra veheti, hogy a Spring elektromos autó gyártását részben Európába helyezze át, hogy csökkentse a kínai importautókra kivetett vámok terheit és kezelje az egyre élesebb versenyt – írja a romániai profit.ro oldal.

A szlovéniai Novo Mesto gyár lehetséges helyszínként merült fel, ahol a Renault már működtet gyártósorokat. Az autók SKD (Semicomplete Knocked Down) készletekből történő összeszerelése jelenthetne megoldást, amelyben a fő alkatrészeket Kínából szállítják, majd Európában állítják össze. Ez a módszer nem csak a vámokat csökkentené, hanem segítene elkerülni a kínai gyártású autókra vonatkozó európai támogatási korlátozásokat is.

A Renault-nak Szlovéniában van egy gyára, ahol a közelmúltig a Cliót, a Twingót, amelyből van elektromos is, a Smart ForFourral együtt gyártották. A terv megvalósítása azonban nem lenne azonnali, mivel a szlovéniai gyártósorokat utólag kellene átalakítani a Spring összeszereléséhez.

Eközben a Daciának gyors döntést kell hoznia a Spring jövőjéről, amelynek eladási sikere eddig jelentősen hozzájárult a Renault csoport szigorú károsanyag-kibocsátási normáinak teljesítéséhez. Az egyre növekvő piaci verseny – például a Citroën e-C3 és a Fiat Panda EV megjelenése – további nyomást helyez az autóra.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.