szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Elkerülnék a kínai autókra vonatkozó büntetővámokat.

A Dacia fontolóra veheti, hogy a Spring elektromos autó gyártását részben Európába helyezze át, hogy csökkentse a kínai importautókra kivetett vámok terheit és kezelje az egyre élesebb versenyt – írja a romániai profit.ro oldal.

A szlovéniai Novo Mesto gyár lehetséges helyszínként merült fel, ahol a Renault már működtet gyártósorokat. Az autók SKD (Semicomplete Knocked Down) készletekből történő összeszerelése jelenthetne megoldást, amelyben a fő alkatrészeket Kínából szállítják, majd Európában állítják össze. Ez a módszer nem csak a vámokat csökkentené, hanem segítene elkerülni a kínai gyártású autókra vonatkozó európai támogatási korlátozásokat is.

A Renault-nak Szlovéniában van egy gyára, ahol a közelmúltig a Cliót, a Twingót, amelyből van elektromos is, a Smart ForFourral együtt gyártották. A terv megvalósítása azonban nem lenne azonnali, mivel a szlovéniai gyártósorokat utólag kellene átalakítani a Spring összeszereléséhez.

Eközben a Daciának gyors döntést kell hoznia a Spring jövőjéről, amelynek eladási sikere eddig jelentősen hozzájárult a Renault csoport szigorú károsanyag-kibocsátási normáinak teljesítéséhez. Az egyre növekvő piaci verseny – például a Citroën e-C3 és a Fiat Panda EV megjelenése – további nyomást helyez az autóra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!