szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Elvileg már hétköznapi forgalomban tesztelik.

A BMW megkezdte az első, teljesen szilárdtest akkumulátorral felszerelt i7-es prototípusának tesztelését a müncheni régióban. A tesztjármű az amerikai Solid Power ASSB (All Solid-State Battery) technológiáját használja, amelyet a német gyártóval közösen fejlesztettek.

Az együttműködés 2016-ra nyúlik vissza, és azóta a BMW nemcsak részesedést szerzett a cégben, hanem saját cellagyártási engedélyt is kapott, hogy a fejlesztést házon belül folytathassa. A mostani tesztelés célja, hogy a jövő sorozatgyártásához szükséges adatokat valós körülmények között gyűjtsék be.

BMW i7 szilárdtest akkuja
BMW

A Solid Power szilárd szulfid alapú elektrolitokat alkalmaz, ami a jelenlegi lítium-ion cellákhoz képest nagyobb energiasűrűséget és jobb hőstabilitást ígér, miközben biztonságosabb működést is lehetővé tesz. Az i7 prototípusban ezek az új cellák a BMW ötödik generációs moduláris akkumulátorarchitektúrájához illeszkednek, de új technikai megoldásokkal kell kezelni például a töltési ciklusok közbeni méretváltozásokat és a hőháztartást.

A BMW már 2008 óta saját fejlesztési stratégiával dolgozik az akkumulátortechnológián, amelyet 2019-ben tovább erősített a BCCC, azaz a müncheni akkumulátorcella-kompetenciaközpont létrehozásával. Itt több mint 300 partner – köztük egyetemek, startupok és ipari szereplők – dolgoznak együtt a jövő energiatárolási megoldásain.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!