szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kínai étterem úgy gondolta, minél nagyobb melle van egy vendégnek, annál olcsóbban ehet náluk. Lett aztán felháborodás belőle.

Új szintre emelte a marketinget egy kínai étterem, amely a mellméretük alapján kínál kedvezményeket a női vendégeinek. A Trendy Shrimp nevű intézmény árképzési gyakorlatát a helyiek kifogásolták, így lett ügy a plakátokból, amelyekből kiderül, hogy egy G kosaras mellmérethez akár 65 százalékos kedvezmény jár.

A plakáton egyébként vizuálisan is illusztrálták a mérettáblázatot, képregényszerű figurákon mutatták be az egyes kosárméreteket azzal a szlogennel, hogy

Az egész ország melleket keres.

A szemfüles helyiek felismerték, hogy „vulgáris reklámozásról” van, amely „diszkriminálja a nőket”, és hangot adtak a tiltakozásuknak. Az augusztus elsején kikerülő plakátokat a nagy felháborodás miatt már levették, de az étterem vezetője védelmébe vette a marketingstratégiát, különösen, hogy a plakátok megjelenése után 20 százalékkal nőt a forgalmuk, és az akció a kedvezményért jelentkező nők büszkeségének is jót tett. Az étterem vezetője megnyugtatott mindenkit, hogy a vendégek a női pincérektől kérhették a kedvezményeket, vagyis nem a férfi alkalmazottak ellenőrizték a mellméretüket.

Nem ez az első alkalom, hogy a kínai étteremkultúra a vendégek kinézetére építi a marketingstratégiáját. Két évvel ezelőtt egy henani étterem jutalmazta meg az általa jól kinézőnek ítélt vendégeket, míg egy csunkingi étkezde túlsúlyos férfiaknak és sovány nőknek adott kedvezményeket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!