szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hatóság egyik szervezete jövőre új szabályt vezet be, amely megtiltja, hogy olyan mozzanatok kerüljenek a hirdetésekbe, amelyek egyes nemi sztereotípiákat hangsúlyoznak.

Kiirtaná a reklámokból a sértő nemi sztereotípiákat a hivatalos brit reklámfelügyeleti hatóság egyik szervezete, a Committees of Advertising Practice (CAP). Az új szabályozás 2019 júniusában lép hatályba, a cél az, hogy a reklámokban megjelenő szexizmust kiszűrjék – írja a BBC.

A CAP megvizsgálta a Nagy-Britanniában megjelenő reklámokat, és megállapította, hogy azokban rendszeresen megjelennek olyan mozzanatok, amelyek kifejezetten szexisták: például hogy a férfiak csak nehezen boldogulnak a házimunkával, vagy hogy a nők nem tudnak autót vezetni. Az ilyen sztereotípiák a szervezet szerint hatással vannak a gyerekekre, rontják az emberek önértékelését és befolyásolják a döntéseiket.

A CAP egyik szakértője a BBC-nek elmondta, hogy az új szabály nem tiltja meg, hogy a reklámok olyan embereket mutassanak be, akik éppen a nemükhöz társított szerepeket töltik be – például továbbra is lehetnek főállású édesanyák vagy autót szerelő férfiak a hirdetésekben – csak a kifejezetten káros, sértő sztereotípiákat szeretnék száműzni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!