szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Húsz-huszonöt százalékkal több iskolakezdés előtt álló brit gyereknek van szüksége nyelvi fejlesztésre, mint egy évvel korábban.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Egyre több bizonyíték utal arra, hogy a pandémia miatti lezárás az elmúlt évben visszavethette a gyerekek nyelvi képességeinek fejlődését – állapította meg egy brit kutatás.

A brit Oktatási Alapítvány (EEF) által végzett kutatás, amely 50 ezer tanuló és angliai iskolák adatait elemezte, arra az eredményre jutott, hogy megnőtt azoknak a négy- és ötéves gyerekeknek a száma, akiknek segítségre van szükségük a nyelvi fejlődéshez.

A brit kormány bejelentette, hogy 18 millió fonttal (7,5 milliárd forint) támogatja a korai fejlesztést, ezen belül az iskolába kerülő gyerekek külön segítséget kapnak.

Az EEF megállapításait a szeptemberben iskolába kerülő 50 ezer gyerekkel kapcsolatos felmérés adatai is tükrözik. Az előző évben iskolát kezdőkkel szemben 20-25 százalékkal több gyereknek volt szüksége segítségre a nyelvi készségek terén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balla István-Csányi Nikolett Itthon

"Én mennék, de anyukám nem enged" – gyerekek vallanak az iskolanyitásról

Amikor az iskolanyitásról beszélünk, szinte mindig a tanárok és a szülők helyzetén keresztül próbáljuk bemutatni a helyzetet. Mi most kollégáink gyerekeit kérdeztük, hogy örülnek-e az iskolanyitásnak, mi a véleményük az online oktatásról, de azt is megtudtuk, mi zajlik ilyenkor a „fejük kis csücskében”. Videó.