szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy neves színszakértő bevonásával végzett felmérés azt derítette ki, hogy az egészségtudatos európaiak a kék csomagolású élelmiszereket választják - függetlenül attól, mi van a csomagolásban.

Ezzel a színnel jelölik a világon mindenhol az alacsony energiatartalmú ételeket: a tejet, a tejfölt, a túrókészítményeket, a fitness termékeket és az ásványvizeket- írja a felmérést megrendelő  OKI Printing Solutions nevű cég.

A vizsgálatban résztvevőknek két különböző márkájú gabonapehely, narancslé és joghurt ital közül kellett választaniuk, és 76 százalékuk gondolta úgy, hogy a kék csomagolásúak az egészségesebbek. A más színű egyébként szintén zsírszegény volt.

A színpszichológus a konkrét tulajdonságokhoz nem kötődő választást azzal magyarázta, hogy a kék nem természetes ételszín, viszont az "elme", a gondolkodás színe, ami felébreszti a felelősségérzetet. S mint ilyen, jól használható az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek marketingjében.

A fogyasztók azt hiszik, hogy ezeknek a termékeknek alacsonyabb a zsírtartalmuk, mint másoknak. A melegséget, az érzéki élményeket asszociálják az emberek a narancssárga színhez, ezért használják ezt a színt az élelmiszerek promótálásakor. A narancssárga ráadásul az éhség érzetét kelti - állítja a szakértő - ami szintén vásárlásra ösztönöz.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!