szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több mint 190 tonna magyar fűveszrpaprikát vásárolt fel idén az Intersnack Vállalatcsoport.

Idén több mint 190 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol fel a Chio termékeket gyártó Intersnack Vállalatcsoport, körülbelül 2 milliárd forint értékben, ami a hungarikumnak számító fűszer mintegy 10 százaléka  - derül ki a cég közleményéből.

A magyar paprikával nemcsak a cég győri gyárában fűszerezik a ropogtatnivalókat, de 29 országba, többek között Németországba, Franciaországba, Romániába és Csehországba is szállítanak belőle. Az itthon gyártott paprikás termékeket Uruguayban, Kínában és Kuvaitban is fogyasztják.

A vállalatcsoport a felvásárolt mennyiséget németországi fűszerfeldolgozóiba szállítja, ahol sót vagy más fűszereket kevernek a paprikához, így küldik tovább az Intersnack gyáraiba.

A fűszerkeverékben felhasznált magyar paprikát legnagyobb mennyiségben Németországba szállítják a cégcsoport termékeinek ízesítésére. Érdekesség, hogy a németek legkedveltebb burgonyachipse a "Funny Frisch Ungarisch", azaz a szintén az Intersnack csoporthoz tartozó Funny Frisch márka magyaros, paprikás fűszerezésű változata.

Az Intersnack Magyarország Kft. a magyar sós snack piac vezető vállalata. A Chio termékeket is gyártó cég az elmúlt 10 évben 3,5 milliárd forintot meghaladó értékű beruházással és 15 milliárd forintot meghaladó adóbefizetéssel járult hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez. Az Intersnack győri gyáregysége több, mint 260 embernek ad munkát. A cég nettó forgalma 2011-ben 11,6 milliárd, 2012-ben 10,4 milliárd forint volt, 2013-ra a menedzsment 11,4 milliárd forint nettó forgalmat tervezett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!