szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem mondanánk, hogy Teréz anya kötényéből bújtak ki, de azért a mostani kampányukkal nem vallanak szégyent. Ősztől új borral rukkol ki az angliai Tesco, ami első kézből érkezik egy dél-afrikai farmról.

Pár hete a Tesco hivatalos facebook oldalán figyelemre méltó felhívás látott napvilágot: segíts megalkotni a világ első közösségi borát. Látogatóikat, potenciális vásárlóikat szólították fel, hogy vegyenek részt egy, a tervek szerint októberben forgalomba kerülő bor kitalálásában. A szőlőfajta kiválasztásától, a címkézésig, a névadásig. 

©

Ezzel egyrészt a saját közösségüket építik, másrészt segítenek egy távoli közösségnek, ami elég messze esik a cég londoni központjától. A dél-afrikai - Stellenbosch borrégióhoz tartozó - Enaleni farm kap így lehetőséget arra, hogy szőlőtermésüket feldolgozottan, kész termékként is eladhassák, ráadásul közvetítőket kiiktatva, egyenesen a forgalmazóhoz juttatva. Termésből - feltételezhetően - van bőven, hiszen a farm neve zulu nyelven azt jelenti, a "hely, ahol több van az elégnél", csak éppen valamit kezdeni is kell vele.

Hamarosan kiderül, milyen eredménnyel járt a közösségi kampány, még július 15-ig ketyeg a "boróra".

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!