szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Brit kezdeményezésre akár egész Európában elterjedté válhatnak a csökkentett alkoholtartalmú, illetve alkoholmentes borok.

A mindenkori középosztály borfogyasztási szokásait alapulvéve a brit egészségügyi minisztérium nagyszabású kampányt indított annak érdekében, hogy újrapozicionálják a bort - mint italt - az európai kultúrában. A program részeként a szigetország több jelentős áruházlánca újítja fel árukészletét az új kényszerdivat szellemében, a szerény alkoholtartalmú vagy teljesen alkoholmentes "szeszesitalokat" preferálva.

Túry Gergely

A kampány egyik célja, hogy az Európai Unió papírforma szerint, törvénybe foglalva csökkentse a bor-megnevezést kiérdemlő italok minimum határát 4,5 százalékra. Egyelőre a borász szakma és a fogyasztók sem reagáltak túl pozitívan a kampány hírére, előbbiek a piac minőségi romlását, utóbbiak pedig a megszokott alkoholtartalmú borok esetleges plusz adóztatását vizionálják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!