szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lehet, hogy jó bornak nem kell cégér, mégis egyre többet költenek a borászatok palackjaik új ruháira. A legnagyobbak a világ legdrágább művészeivel terveztetik címkéiket.

Amikor a 2010-es évjáratú Mouton Rothschild megjelent, kiderült, nem más tervezte a címkéjét, mint az éppen legmagasabb árfolyamú kortárs művész, Jeff Koons. Cicciolina volt férje, a New York-i fenegyerek nem volt szívbajos, egy pompeji Vénusz freskót butított le bájosan primitív boroscímkévé.

borravalo.hu

A toszkán Fattoria Nittardi 2008-as Chianti Classico-ját egy szőlők között liluló csigával címkézte fel Günther Grass Nobel-díjas író, aki nem mellesleg grafikus, festő és szobrász is. Grafikusként a saját műve inspirálta, egészen pontosan az Egy csiga naplójából című könyve ihlette meg.

borravalo.hu

Hogy születnek-e boroscímkék az olasz származású amerikai festőművész, az oregoni Natasa Bacca legújabb, fotótechnikával készült műveiből, azt most még nem lehet tudni.

borravalo.hu

 De az átszínezett borokat megjelenítő sorozatot, amelyről a borravalo.hu számol be, nagyon el tudnánk képzelni egy újhullámos borválogatáson. Bacchus is elégedett lenne "névrokona" munkásságával, s nemcsak azért, mert Bacca, azaz Bogyó inni is szereti a bort.

Átszínezett borok galériája és az érdekes címketörténetek bővebben: itt 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!