szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 8 millió forint bírságot rótt ki a Tesco Zrt.-re tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt – közölte a GVH.

Az áruházlánc 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. között tartott akciói során egyes termékek az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, más termékek pedig nem a reklámokban szereplő tulajdonságokkal rendelkeztek – állapította meg a versenyhivatal.

A Tesco elismerte, hogy egyes termékek bizonyos áruházakban nem álltak rendelkezésre, nem voltak elvihetők az akciós időszak első napjaiban. A vizsgálat megállapította azt is, hogy az áruházlánc már az akció megkezdése előtt információval rendelkezett arról, hogy bizonyos termékek nem fognak rendelkezésre állni a kellő mennyiségben és megfelelő időtartamig.

A GVH megállapítása szerint a Tesco nemcsak csalogató, hanem megtévesztő reklámokat is közzétett. Egyes DVD-lejátszókat és notebookokat például nem a tájékoztatásban leírt tulajdonságokkal forgalmazott.

A GVH a 8 millió forintos bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco jelentős forgalmú vállalkozás, a piac egyik meghatározó szereplője, a vizsgált és kifogásolt tájékoztatási gyakorlat felróható vele szemben, valamint a vállalkozást a versenyhatóság már többször jogerősen elmarasztalta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Csányi cégén keresztül átvette a hatalmat a Herz Szalámigyárban

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Csányi Sándor cégcsoportjához tartozó Bonafarm Zrt. 100 százalékos közvetlen irányítást szerezzen a felszámolás alatt álló Herz Szalámigyár Zrt. vagyoni értékű jogai, ingóságai, készletei és ingatlanai felett – közölte a GVH.

MTI Gazdaság

Nem jött be a GVH-nak a hegyikristály terápia, 10 millióra büntetett

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra büntette a Meditens Hungary Kft.-t a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a bíróság előtt már megtámadta a döntést - nyilatkozta Tiszold Antal, a cég ügyvezető igazgatója. A Meditens kifogása szerint a GVH a bírság szóbeli kihirdetése után csak 8 hónappal adta ki írásban a határozatát, ezért a vállalat súlyos gazdasági helyzetbe került.

Gazdaság

A reklámnak egymagában kell tájékoztatnia a fogyasztót

Az ésszerűen eljáró fogyasztó elfogadja a reklám információtartalmát, ezért annak önmagában kell igaznak lennie, és nem várható el, hogy a fogyasztó más forrásból ellenőrizze a reklám tartalmát – mondta Zavodnyik József, a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsának tagja kedden, a Réczicza White & Case LLP ügyvédi iroda versenyjogi rendezvényén.