szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hazánkban egyelőre nem jellemző az e-banking térhódítása, hiszen továbbra is elsősorban személyesen intézzük banki ügyeinket – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. november-decemberi Pénzügypiaci Adatszolgáltatása. Azok viszont, akik az online szolgáltatást választják, minden más ügyfélnél gyakrabban végeztetnek banki műveleteket.

A 2005. november-decemberi adatokat elemző 68. számú kéthavonta közzétett jelentés szerint a havi rendszeres kiadások fedezése után megtakarításokkal a háztartások 27 százaléka rendelkezik. Ez az arány mintegy 5 százalékos csökkenést jelez a szeptember-októberben mért 32 százalékhoz képest. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (64 százalék) – az előző időszakokkal összehasonlítva – továbbra is forintbetétben bízik, a lakosság közel egynegyede pedig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét.

A banki ügyintézés módját tekintve sem történt jelentős változás a korábbi időszakokhoz képest. A lakosság 82 százaléka továbbra is személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie, a válaszadók 34 százaléka pedig a saját számlavezető bankja által üzemeltetett automata segítségével végez banki tranzakciókat. Tízből egy ügyfél részesíti előnyben a telefonos banki ügyintézést. Banki ügyeinek rendezésekor az ügyfeleknek csupán 5-5 százaléka veszi igénybe valamely idegen bank automatáját, illetve az internetet. A mobilbankolás előnyeit pedig a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők mindössze 3 százaléka élvezi.

Az ügyfelek számlavezető bankjukat átlagosan 3-4 hetente keresik fel személyesen, közel kéthetente pedig telefonon. Az internetbank látogatása gyakoribb: a banki ügyeiket online intézők egy hónapban átlagosan közel hat alkalommal veszik igénybe az internetes bankfiók szolgáltatásait.

Az e-banking szolgáltatást az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (85 százalék), az online bankolók több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak fizetésére használja.

A számlavezető bank kiválasztásakor vezető szempont a megbízható és pontos teljesítés garantálása, a gyors ügyintézés, az, hogy az ügyintéző szakértő legyen a pénzügyekben. Az ügyfelek pénzintézetekkel kapcsolatos elvárásai között hangsúlyos még a többinél kedvezőbb betéti kamatok kínálata, az ügyfél partnerként segítése a pénzügyek intézésében.

Milyen módon intézi Ön banki ügyeit?

Bankfiókban

82%

Telefonon, Call centeren keresztül

9%

Mobilbankon keresztül

3%

Interneten

5%

Saját bank ATM segítségével

34%

Idegen bank ATM segítségével

5%

Bankárral, ügynökkel fiókon kívül

2%

Hitelcentrumban, hitelirodában

1%

Semmilyen módon

6%

Forrás: GfK Pénzügypiaci Adatszolgáltatás, 2005. november-december

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Bankot alapít az Allianz Hungária

Bankalapítási kérelmet nyújtott be a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez az Allianz Hungária Rt. A döntésben valószínűleg szerepet játszott, hogy csak így vehetnek részt a nyugdíj-előtakarékossági programban.

MTI Gazdaság

Globális banki szereplő akarta megvenni az OTP-t?

Globális banki piaci szereplő érdeklődött az OTP iránt, a magyar bank vezetése azonban nemet mondott, írta az egyik vezető londoni gazdasági folyóirat, amely szerint ugyanakkor néhány év múlva az OTP is elkelhet.

MTI Világ

Az egyik svájci nagybank már szakított Iránnal

Svájc vezető bankja, az UBS AG megszakította az üzleti kapcsolatokat Iránnal, mert a pénzintézetnél kockázatosnak ítélik meg az ország helyzetét - erősítette meg a lapértesülést a bank szóvivője. A döntés a külföldön élő irániakat nem érinti.