szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A svájci Stadler AG. hétfőn felmondta a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-vel (GTK) kötött kooperációs szerződést, amely a MÁV-nak szállítandó 30 plusz 30 Flirt motorvonat közös gyártására vonatkozott - mondta az MTI-nek Dunai Zoltán, a Stadler 100 százalékos tulajdonában álló Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A szerződés felmondásáról szóló iratot Peter Jenelten, a Stadler AG alelnöke adta át a  Ganz Transelektro Közlekedési Rt. illetékes vezetőjének - mondta Dunai Zoltán. A Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: a hétfői felmondás hátterében az áll, hogy a kooperációs szerződésnek március 27-én már  hatályba kellett volna lépnie, de még a tárgyalások sem kezdődtek el a Stadler és a GTK Rt. között.

A kooperációs szerződés értelmében a Stadlernél készülő 30 plusz 30 motorvonat végszerelését részben Magyarországon, a GTK által megvásárolt  MÁV Északi Járműjavító Kft.-nél végezték volna el, s ennek első lépéseként a Transelektro cég egy milliárd forintos tőkeemelés mellett beruházást indított volna el, amelynek eredményeképpen lehetővé vált volna a 73 méter hosszú szerelvények összeszerelésére alkalmas csarnok kialakítása - mondta Dunai Zoltán.

"Miután március 8-án létrejött az első 30 motorvonat szállítását lehetővé tevő finanszírozási szerződés, amely szerint a Caylon-CIB-MFB bankkonzorciumtól vesz fel 144,6 millió euró összegű hitelt a MÁV, a napokban a megrendelő MÁV átutalja a gyártáshoz szükséges 30 százalékos előleget a Stadler számlájára" - jelezte Dunai Zoltán. A Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta azt is, hogy a kocsiszekrények és a főegységek gyártása már folyik Svájcban, a kérdés az, hogy a szerződésben vállalt magyarországi végszerelésre, azaz a második 15 darabos széria összeszerelésére hol kerül sor, mivel az első 15 motorvonat végszerelése még Svájcban történik.  

A Flirt motorvonat egységára 4,82 millió euró, ami szerdai árfolyamon, a 30 motorvonat esetében 38,5 milliárd forintot jelent, a kooperációs szerződés értelmében a magyar beszállítói, szerelési hányad 30 százalék.

"A tárgyalások jelenlegi állása szerint a MÁV Északi Járműjavító Kft., vagy a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft., illetve a BKV Vasúti Jármű Szolgáltató Kft. budapesti, Fehér úti üzeme lehet az összeszerelés helyszíne" - fogalmazott Dunai, megjegyezve, hogy Szolnokon 600 millió forintba, a BKV fehér úti üzemében 600-800 millióba kerülne a szükséges beruházás.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Életbe lép a Stadler motorvonat-szerződése

A Közbeszerzési Döntőbizottság keddi határozatában elutasította a MÁV motorvonat tendere ügyében a Bombardier cég jogorvoslati kérelmét - közölte az ügyben érintett Stadler cég kedden, a KDB-től származó tájékoztatás alapján.

MTI Gazdaság

Bombardier: a Stadlernek nem volt érvényes bankgaranciája

Nem volt fellelhető a Stadler 2005. augusztus 1-jén, a MÁV-nak beadott ajánlati anyagai között a cég bankgaranciájának meghosszabbítását igazoló dokumentum - közölte Dian József a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója, az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében. A Stadler ezt az állítást cáfolta.

MTI Gazdaság

A MÁV a Bombardiertől és a Stadlertől is ajánlatot vár

A MÁV Rt. a közbeszerzési törvény illetve az esélyegyenlőség érvényesülése érdekében mindkét pályázót felkérte a döntőbizottság határozatában rögzítetteknek megfelelő ajánlattételre. A vasúttársaság közleménye szerint a MÁV Rt. beadta a Fővárosi Bíróságra a közbeszerzési döntőbizottság határozatának felülvizsgálatát kérő keresetet.

MTI Gazdaság

Nem adta fel a MÁV-ot a Stadler

Peter Spuhler, a svájci Stadler Rail AG elnök-tulajdonosa abban bízik, hogy cége ismét nyerni tud a MÁV motorvonat beszerzési tenderén.

MTI Gazdaság

A Stadler nyert a megismételt MÁV-tenderen

A svájci Stadler nyerte a MÁV Rt. 30+30 villamos motorvonat beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A másik pályázó, a Bombardier cég ajánlatát érvénytelennek minősítették a közbeszerzési törvény alapján.

Gazdaság

Bombardier: legyen nyilvános a MÁV-Stadler szerződés!

A Bombardier az adatvédelmi törvényre hivatkozva arra kérte a Gaál Gyulát, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatóját, hogy hozza nyilvánosságra a Stadler Bussnang Rt.-vel aláírt motorvonat szerződés teljes szövegét, és a szerződéskötés körülményeit; Stromajer Andrea, a vasúttársaság kommunikációs igazgatója elmondta: megkapták a Bombardier levelét, és már válaszoltak is arra.