szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A pénzintézeti, biztosítási szféra fejlődésével egyre átláthatóbbak a pénzügyi termékek és csökken az áruk is, de a választás megkönnyítéséhez egyszerűbb mutatókra lenne szükségük a fogyasztóknak – hangzott el a II. Biztosításkonferencián Siófokon.

A pénzügyi szektor fejlettségével növekszik annak traszparanciája, és a külső szabályozás mellett erősödik az önszabályozás is – mondta előadásában Patai Mihály az UniCredit Bank Hungary vezérigazgatója. A mérlegfőösszeghez mért költségek a 2002. évi 3,8 százalékról a múlt évben 2,8 százalékra csökkentek. A bevételhez mért átlagosan 48,6 százalékos költséghatékonysági mutató miatt a magyar intézményeknek nincs szégyenkezni valójuk. Ausztriában ez az arány 65 százalék, viszont Csehországban csak 44,4 százalék. A vezérigazgató kiemelte, hogy a magyar társágok költségeiben megjelenő országkockázat az utóbbi 8 hónapban megemelkedett a gazdaságpolitika miatt, és ma már rosszabb, mint Szerbia, Románia, vagy Bulgária kockázati felára.

Salamon Károly az Allianz Biztosító elnök-vezérigazgatója elsősorban a fogyasztók szemszögéből vizsgálta a transzparenciát. Szorgalmazta egy olyan mutató létrehozását, amely a laikus fogyasztót is eligazítja: melyik terméket érdemes megvásárolnia.

Kiemelte a tájékoztatás teljességét. Például amikor a köztudatba csak az kerül be, hogy a biztosítók 15 százalékkal megemelték az autó javítók óradíjait, akkor ez felháborodással jár. E tény mögött viszont ott van két másik: az óradíj a javítási költségek 20 százaléka, a megemelt díj pedig magasabb technológiát preferál, ami csökkenti a javítási időt. Vagyis az ügyfél összességében jobban jár.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kevesen kötnek utasbiztosítást

Az összes turista alig negyede biztosítja be magát különböző káresemények ellen - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.