szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bevásárlásnál az emberek többsége a megszokott üzletbe jár, de egyre több fogyasztót lehet vásárlást ösztönző akcióval befolyásolni - egyebek között ezt állapította meg az ACNielsen Piackutató Kft. legfrissebb felmérésében.

Az ezer fő megkérdezésével elkészített jelentés szerint a magyar vásárlók átlagosan két-három áruházlánc boltjait látogatják rendszeresen. A vásárlók 44 százaléka azt vallja, hogy nagyon ritkán vált másik boltra. Egy év alatt a lojális vásárlóknak köre 6 százalékponttal emelkedett. Ugyanakkor egy év alatt 4 százalékponttal, 15 százalékra nőtt azok aránya is, akik aktuális akciók alapján válogatnak az üzletek között.

A piackutató vállalat 86 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalmát nézve vizsgálta a piaci részesedést is. Az év első hét hónapjában folytatódott a piaci koncentráció. A 2.500 négyzetméter feletti alapterületű boltok részesedése 1 százalékponttal 30 százalékra, a 401-2.500 négyzetméter közöttieké pedig 2 százalékponttal 31 százalékra emelkedett az utóbbi egy évben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

A hűségkártyák kibeszélnek mindent vásárlási döntéseinkről

A kiskereskedelemben a versenyelőny eléréséhez kulcsfontosságú figyelembe venni a vásárlói igényeket – állítja az Economist Intelligence Unit „Intelligens kereskedelem: hogyan tegyük a vásárlást kellemes élménnyé” (Intelligent Merchandising: Creating a Unique Shopping Experience) című új háromrészes tanulmányának első kötete. A tanulmányt világszerte 180, a kiskereskedelemben vezető pozíciót betöltő szakember internetes megkeresésével készítették az SAP megbízásából.

MTI Gazdaság

ACNielsen: jól fogyott a hús, a sajt és a gyümölcslé

Az ACNielsen által mért, legnagyobb hat élelmiszer kategória együttes éves forgalma meghaladja a 450 milliárd forintot Magyarországon a 2005 július és 2006 június között regisztrált adatok szerint. A piackutató a húskészítmények, a sörök, a sajtok, az üdítőitalok, a gyümölcslevek és a kávék forgalmát vizsgálta.

MTI Gazdaság

Évekig őriznünk kell a számlákat vásárlás után?

Akár évekig is őrizgethetjük még a legapróbb cikkek blokkját is, ha sikerül a pénzügyi tárcának valóra váltania az elképzeléseit. Egyelőre folyik a részletek kidolgozása, így csak annyit tudni: a feketegazdaság ellen új frontot kívánnak nyitni - írja a hétfői Világgazdaság.