szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nokia világszintű átalakítása érinti a budapesti irodát is, amely új felelősségi területeket kap: januártól a délkelet-európai, regionálisan 11 piac is hozzá tartozik – mondta Greig Williams, a Nokia magyarországi, illetve délkelet-európai vezetője.

Budapestez tartozik a régió piaci irányítása, ezen belül például a marketing, a új termékek piacra történő bevezetése, az ügyfélszolgálati tevékenység és a kommunikáció. A régiós ügyeket 60 ember intézi majd, 45 Magyarországról. A Nokia a komáromi gyárában és Budapesten hatezer alkalmazottat foglalkoztat: Komáromban 5500-an dolgoznak.

A Nokia négy területre koncentrál 2008-ban - mondta el Williams. Elsősorban arra törekszik, hogy világszinten továbbra is vezető pozícióban maradjon a mobilkészülék-piacon. A második és harmadik cél, hogy a mobilinternet és az üzleti megoldások elterjedése felgyorsuljon, a negyedik pedig a hálózati közös céghez, a Nokia-Siemens Networkhoz kapcsolódik: hogy minél jobb végponttól végpontig történő szolgáltatást tudjon nyújtani a Nokia, kihasználva a hálózatokban rejlő tudást. Ennek jó példája a mobiltelevíziós szolgáltatás.

Ahhoz, hogy a célokat a társaság el tudja érni, strukturális és irányítási változtatások is szükségesek: így például a készülékekkel kapcsolatos tevékenységeket egy szervezetben koncentrálják, ami a mobiltelefon, a multimédia és a vállalati megoldások hardver oldalának összevonásával jár. A másik terület szolgáltatásokkal és szoftverekkel kapcsolatos, a harmadik a piaci tevékenységet fogja össze.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Nokia a Teracommal indít mobiltévét

A Nokia és a Teracom új kereskedelmi DVB-H mobiltelevíziós próbaüzemet indít Stockholmban. A projekt, amely az ATG, a Boxer, a Nokia, a Sveriges Radio, a Sveriges Television/UR, a Telenor, és a Teracom együttműködésében valósul meg, 400 fogyasztó bevonásával 2006 októberétől decemberig tart..