szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kéthektáros modern logisztikai bázist és cégközpontot nyitott a Budapesti Szabadkikötőben a világ legnagyobb acélipari vállalata.

Az ArcelorMittal a közeljövőre tervezett jelentős beruházásainak első állomásaként egy 1,5 milliárd forintos költséggel elkészült logisztikai központot adott át a csepeli szabadkikötőben, amelyet a kikötő és az ArcelorMittal hosszú távú együttműködés keretében finanszíroz. Ez a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. eddigi legjelentősebb beruházása. Területe eléri a két hektárt, melyből 1 hektár fedett csarnok. A közvetlen vízparti létesítményben – amelynek 6 kamionbehajtója és közvetlen vasúti kapcsolata van – egyidejűleg 25 ezer tonna acélárú raktározását teszi lehetővé.

Kelet-Európát kiemelt célrégióként tartják nyilván az ágazatban, ezen belül Magyarország potenciája különösen nagy földrajzi elhelyezkedésének, kiváló infrastruktúrájának és fejlett vízi-, közúti- és vasúti közlekedési hálózatának köszönhetően – mondta Philippe Darmayan, az ArcelorMittal alelnöke, a cég acélipari gegoldások és szolgáltatások divíziójának vezérigazgatója. Ezt erősítette meg Róbert Tamás, az ArcelorMittal magyarországi disztribúciós vállakozásának ügyvezetője is, aki elmondta, hogy a beruiházási döntésben fontos szerepet játszott a Budapesti Szabadkikötő elhelyezkedése, a környező országok, különösen a délszláv régió egyszerű vízi elérhetősége és a kiváló vasúti és közúti kapcsolatok megléte.

A szabadkikötő üzemeltetője abban bízik, hogy az ArcelorMittaléhoz hasonló nagyléptékű beruházásoknak köszönhetően lehetőség nyílik egy nemzetközileg is jelentős kikötő és logisztikai központ kialakítására Csepelen. Ennek érdekében a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. 2005-ben a kikötő 75 évre szóló földterületi haszonélvezeti jogának fejében tíz év alatt 13 milliárd forintnyi fejlesztést vállalt a 153 hektáros ingatlanon. Az elképzelések szerint azonban az előírt idő alatt akár 30-40 milliárdnyi beruházás is megvalósulhat, amihez jelentős  európai uniós forrásokat is felhasználnak.

Az ArcelorMittal a világ legnagyobb és nemzetközileg legkiterjedtebb acélipari vállalata a luxemburgi székhelyű Arcelor és az indiai Mittal Steel egyesüléséből jött létre. A csoport tavalyi árbevétele meghaladta a 105 milliárd dollárt. A cég 116 millió tonnás kibocsátása a világ nyersvas termelésének 10 százalékát teszi ki. A társaság hazai vállalkozása tavaly 30 ezer tonna acélt értékesített 6 milliárd forint értékben. A vállalat három éven belül az ötszörösére szeretné növelni a forgalmát a magyar acélkereskedelmi piacon, amelynek érdekében több jelentős beruházást terveznek a következő években.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Logisztikai központot építene a Subway

Regionális logisztikai központ létesítését is tervezi Magyarországon a Subway, ha az adózási környezet ezt lehetővé teszi – tudtuk meg John D. Holmestól, a magyarországi üzletfejlesztést vezető Székelyföld Kft. tulajdonos-ügyvezetőjétől. A világ legnagyobb szendvicsétterem-hálózata szombaton nyitja harmadik, három hét múlva a negyedik magyarországi egységét.

MTI Gazdaság

Logisztikai fejlesztésre 850 milliárd forint jut

Logisztikai fejlesztésre 2007 és 2013 között mintegy 850 milliárd forint jut. Az európai uniós támogatások és a hozzákapcsolódó magyar költségvetési önrész mintegy 100 milliárd forintot tehet ki, és további mintegy 750 milliárd forint várható a magánszféra befektetéseiből.

MTI Gazdaság

A magas logisztikai költségekről panaszkodnak a fuvarozók

A gazdasági tárca politikai államtitkára és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) vezetői szerint is hátrányosak az ország versenyképessége szempontjából a magas hazai logisztikai költségek - közölte az MKFE a Szanyi Tiborral kedden este folytatott egyeztetés eredményét összegezve.

Gazdaság

Magyar logisztikai központ épül Moszkvában

A magyar élelmiszeripari termékek oroszországi piacra jutását segítené a raktárbázis, amely idén létesülhet Moszkvában - közölte Gazda László, a logisztikai központ kialakítását szervező Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzati Közgyűlés elnöke.