szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszerek kereskedelmében: a GfK közvélemény-kutatásában 2004 óta most először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket a hipermarketekkel szemben olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb pénzt költik élelmiszerekre.

A Gfk Hungária hazai vásárlási szokásokat vizsgáló, ezer főt felölelő, személyes megkérdezésen alapuló Shopping Monitor és Shopping Mission 2008-2009 tanulmánya megállapítja: míg a hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek elsősorban a napi rutinbevásárlások, illetve a spontán vásárlások helyszínei, addig a hipermarketek továbbra is a nagybevásárlások kedvelt színterei.

A hipermarketeket jellemzően az árengedmények, akciók miatt keresik fel a vásárlók, de emellett szinte minden típusú vásárlás – a napi rutinvásárlások és a sürgős szükséglet kielégítése céljából végzett vásárlások kivételével – megfigyelhető bennük. A szupermarketek esetében szinte minden vásárlási típus azonos arányban fordul elő.

A tanulmány kiemeli: a diszkontoknál az árengedmények, akciók keresése, illetve a nagybevásárlások a legjellemzőbb vásárlási alkalmak. Az árengedményeket és akciókat keresők 46 százaléka, míg a nagybevásárlásokat tekintve 41 százalék említette a diszkontokat.

A hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek alapvetően a napi rutinbevásárlások, a sürgős szükséglet kielégítésére irányuló vásárlások, illetve a spontán vásárlások helyszínei. Legfontosabb előnyük a lakó- vagy munkahelyhez való közelség, valamint a boltok személyzetével kialakított személyes kapcsolat, amelynek eredményeképpen a vásárlók úgy érzik, ezekben az üzletekben az átlagosnál jobban figyelnek rájuk. A hazai láncokat alkotó boltok választéka gyengébb, mint az összes élelmiszer-kereskedelmi lánc átlaga, áraik is magasabbak az átlagosnál, a boltok kialakítása és termékeik minősége pedig átlag közeli.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

GfK: a foci Eb nem pörgeti fel az LCD tévék eladását?

Míg 2006-ban a labdarúgó vb jelentős keresletet generált az LCD tévék és a DVD felvevők piacán, addig az idei labdarúgó Eb előtt nem tapasztalható hasonló roham. A visszafogottabb kereslet ellenére a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint áprilistól erőteljes árverseny indult meg az LCD tévék csoportjában, a DVD felvelvők piacán azonban nem tapasztalható kedvező változás.

hvg.hu Gazdaság

GfK: alig fektet be a magyar lakosság

A magyar lakosság 76 százaléka egyáltalán nem fektet be, miközben Nyugat-Európában ez az arány csak 44 százalék, Kelet-Európában 66 százalék, az USA-ban pedig mindössze 43 százalék.

hvg.hu Gazdaság

Gfk-felmérés: beindult a verseny a patikapiacon

A patikaliberalizáció egyelőre nem eredményezett számottevő változást a gyógyszervásárlási szokásokban, hiszen a patikán kívüli költések nem érik el a teljes gyógyszertári forgalom egy százalékát sem – áll a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérésében.

MTI Gazdaság

GfK: mérséklődött a magyar fogyasztók bizalma

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe (FBI) az idei harmadik negyedévben 10 százalékpontot csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, szeptemberben 147,4 pontot ért el - közölte a GfK.

MTI Gazdaság

GfK: tavaly kevesebb ruhát vettünk

A magyar háztartások tavaly ruházati termékekre, cipőre és kiegészítőkre átlagosan 104 ezer forintot költöttek, ami 1,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

hvg.hu Gazdaság

GfK: csökkent a megtakarításokat tartók aránya

Csökkent a lakossági megtakarításokkal rendelkezők aránya a július-szeptemberi időszakban a második negyedévhez képest. Emellett csökkent azok aránya is, akik konkrét cél nélkül spórolnak – állapítja meg GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérése. A legnépszerűbb megtakarítási forma továbbra is a forintbetét és az életbiztosítás.